Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Automatická tvorba varhanní předehry k církevním písním
Maňák, Ondřej ; Černocký, Jan (oponent) ; Fapšo, Michal (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou automatické tvorby varhanních předeher k církevním písním z teoretického i praktického hlediska. Varhanní předehra je krátký úvod k liturgickému zpěvu. Vzhledem k tomu, že ji lze popsat pomocí konečné množiny pravidel, nabízí se k její tvorbě využít principů úloh s omezujícími podmínkami. Efektivním prostředkem pro vývoj systému potom může být programovací jazyk C++ a knihovna Gecode.
Rozpoznávaní tónů a akordů na platformě Android
Kucharovič, Oliver ; Černocký, Jan (oponent) ; Szőke, Igor (vedoucí práce)
Cieľom tejto práce je rozpoznávanie tónov a akordov na ľubovoľnom hudobnom nástroji pomocou mikrofónu v mobilných zariadeniach Android. Aplikácia sníma alebo nahráva zvuky, ktoré analyzuje a zapisuje do zápisu podobnej hudobnej notovej osnove v reálnom čase. Práca popisuje problematiku rozpoznávania a podkladá riešenie danej problematiky pomocou rýchlej Fourierovej transformácie a analýzy spektra hlasitostí. Ďalej práca popisuje hudobnú teóriu a trénovanie jednotlivých tónov. Aplikácia bola podrobená užívateľským testom a testom na presnosť rozpoznávania. Záver obsahuje výsledky z testovania a štatistiky z publikácie na Google Play.
Harmonizace melodie
Maňák, Ondřej ; Černocký, Jan (oponent) ; Fapšo, Michal (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou automatické harmonizace melodie. Program využívá principů harmonizace a je implementován v programovacím jazyce Perl. Vstupem je textový soubor, který obsahuje zadanou melodii. Výstupem je midi soubor obsahující melodii s klavírním doprovodem.
Převod záznamu piana z WAV do MIDI
Bednařík, Jan ; Černocký, Jan (oponent) ; Szőke, Igor (vedoucí práce)
Cílem této práce je návrh systému pro strojový převod polyfonních nahrávek piana z audio formátu WAV do MIDI. Práce popisuje problematiku rozpoznání tónů v hudebních záznamech a předkládá návrh řešení postavený na pravděpodobnostním modelu využívajícím metodu Probabilistic Latent Component Analysis. Pro trénování modelu byly použity nahrávky jednotlivých tónů digitálního piana. Navržený systém byl následně testován na sadě syntetizovaných nahrávek klasické hudby z databáze Classical Piano Midi i na sadě nahrávek piana Korg SP-250 a následně byl vyhodnocen za pomoci odlišných metrik. V závěru jsou výsledky úspěšnosti rozpoznání porovnány s jinými již existujícími systémy.
Parametrizovatelný hudební nástroj pro mobilní platformy
Řezáč, Martin ; Mlích, Jozef (oponent) ; Černocký, Jan (vedoucí práce)
Cílem této práce je vytvořit aplikaci, která bude sloužit jako tříosý parametrizovatelný hudební nástroj, resp. modifikovaný MIDI kontrolér, pro mobilní zařízení postavená na platformě Android. V úvodní části je čtenář seznámen s některými dostupnými produkty v této oblasti, následuje krátký úvod do problematiky syntézy zvuku a přehled důležitých technologií. Další součástí je popis jednotlivých možností realizace aplikace a detailní speci- fikace použitého konceptu. Součástí této kapitoly je i stručné hodnocení původního návrhu, jeho klady a zápory a diskuse použitelnosti. Součástí práce je také popis implementace programu včetně optimalizace některých kritických bodů a vyhodnocení provedených testů zahrnujících průzkum názorů hudební veřejnosti na použití této aplikace. Závěrem je práce zhodnocena a je stanoven základní směr, kudy vývoj aplikace dál vést.
Polyphony in dialogical texts
MACHULOVÁ, Magdaléna
Práce se zabývá analýzou reklamních textů a audiovizuálních nahrávek se zaměřením na jejich argumentaci a polyfonii. Teoretická část charakterizuje reklamní žánr z lingvistického hlediska, zaměřuje se na jeho strukturu a argumentaci. V praktické části se pak analyzuje šest reklamních sdělení, z čehož jsou tři statické a tři audiovizuální povahy. Na závěr se zhodnotí přínos a průběh práce a jsou navrženy další možnosti budoucího výzkumu.
Interpretační přístupy ke klavírní Partitě č. 2, c moll J. S. Bacha
Ulmanová, Denisa ; Gregor, Vít (vedoucí práce) ; Palkovská, Jana (oponent)
Cílem této práce je podat čtenáři základní orientaci v kontextu Bachových klavírních partit, jejich složení a Bachovy skladatelské prostředky užité v těchto dílech. V úvodu práce je k dispozici také stručný výtah autorova životopisu se zaměřením na důležité životní momenty, které se ke vzniku díla vážou. Práce se vzápětí detailně zaměřuje na klavírní partitu č. 2 c moll, jejíž jednotlivé části jsou rozebrány a zmíněné téze do velké míry ilustrovány na notových příkladech . Autorka se věnuje různorodým interpretacím velkých klavírních a cembalových mistryň jakými jsou klavíristky Martha Argerich, Tatiana Nikolayeva a cembalistka Zuzana Růžičková, komentuje a v závěru stručně srovnává tyto interpretace. Důležitou součástí je pojednání o dobových nástrojích (klavichord, cembalo, varhany) v kontrastu s moderním klavírem a prostor je ponechán také specifikům interpretace barokních děl jako je například hraní melodických ozdob, artikulace, dynamika, atd. Autorka taktéž poukazuje na svou osobní zkušenost s tímto dílem a nahlíží na skladbu z pohledu interpretačně-pedagogického. KLÍČOVÁ SLOVA Bach, Partita č. 2, interpretace, polyfonie, suita, klavír, cembalo, Argerich, Nikolajeva, Růžičková
Requiem as a musical form and it's transformations in themusic of nineteenth and twentieth centuries
Gonata, Elena ; Pecháček, Stanislav (vedoucí práce) ; Holubec, Jiří (oponent) ; Valášek, Marek (oponent)
V této práci jsem zkoumala vývoj zádušní mše napříč staletími. Ukázala jsem, jakými změnami mše prošla, od tradiční mše až po mše současné doby. Zatímco raní skladatelé byli převážně inspirování náboženstvím, později byl zřetelný posun k svobodě p ztráta na životech, tragické události). Mše mohou být psány pro liturgické účely nebo koncertní haly, a mohou s nimi vystupovat sbory, jednotlivci nebo orchestry. Mše mohou být krátké nebo dlouhé a mohou se lišit svou strukturou (polyfónní styl, homofónní styl atd.). Tradiční texty v latině a s náboženským obsahem jsou stále široce využívány, ale výjimečné nejsou ani překlady do různých jazyků nebo zahrnutí žalmů, biblických veršů nebo slavných projevů do textů mší. Dnes skládají mše skladatelé z celého světa, včetně Ameriky, Evropy nebo Velké Británie
Parametrizovatelný hudební nástroj pro mobilní platformy
Řezáč, Martin ; Mlích, Jozef (oponent) ; Černocký, Jan (vedoucí práce)
Cílem této práce je vytvořit aplikaci, která bude sloužit jako tříosý parametrizovatelný hudební nástroj, resp. modifikovaný MIDI kontrolér, pro mobilní zařízení postavená na platformě Android. V úvodní části je čtenář seznámen s některými dostupnými produkty v této oblasti, následuje krátký úvod do problematiky syntézy zvuku a přehled důležitých technologií. Další součástí je popis jednotlivých možností realizace aplikace a detailní speci- fikace použitého konceptu. Součástí této kapitoly je i stručné hodnocení původního návrhu, jeho klady a zápory a diskuse použitelnosti. Součástí práce je také popis implementace programu včetně optimalizace některých kritických bodů a vyhodnocení provedených testů zahrnujících průzkum názorů hudební veřejnosti na použití této aplikace. Závěrem je práce zhodnocena a je stanoven základní směr, kudy vývoj aplikace dál vést.
Klavírní interpretace barokní hudby na základních uměleckých školách
Honzová, Miroslava ; Tichá, Libuše (vedoucí práce) ; Palkovská, Jana (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá klavírní interpretací barokní hudby na základních uměleckých školách. V první kapitole jsou popsána specifika barokní interpretace. Je uvedeno devět základních oblastí, ke kterým by měl pedagog či interpret směřovat svoji pozornost, a to: výraz, tempo, obvyklé změny v rytmu, ornamentika, generální a číslovaný bas, držení těla a prstoklad, artikulace a frázování, dynamika a poslední podkapitola je věnována otázkám historicky poučené interpretace. V druhé kapitole jsou popsány počátky výuky polyfonie u začátečníků. Dále jsou uvedeny materiály vhodné pro počáteční výuku polyfonie, ze kterých jsou vybrány některé skladby, které lze ve výuce použít. Ve třetí kapitole jsou uvedeny materiály vhodné pro výuku barokní hudby na ZUŠ. A nakonec ve čtvrté kapitole je obsaženo pedagogické a interpretační uchopení konkrétních skladeb z uvedených materiálů, jehož obsahem jsou i některé didaktické zásady, které jsou obecně platné pro proces výuky na základní umělecké škole. Cílem práce je lépe se jako začínající učitel, ale i jako interpret zorientovat v problematice interpretace barokních děl na ZUŠ a vytvořit shrnující text, který by mohli využít například i další studenti a začínající učitelé klavírní hry na základních uměleckých školách, kteří se chtějí v této problematice dál...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.