Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Nové lexikální jevy v politické publicistice
Děngeová, Zuzana ; Janovec, Ladislav (vedoucí práce) ; Opavská, Zdena (oponent)
Resumé Diplomová práce nese název Nové lexikální jevy v politické publicistice a klade si za cíl poukázat na novotvary, které se vyskytují v textech psané publicistiky. Hlavním tématem práce je slovotvorná a sémantická analýza neologismů a uplatňování slovotvorných prostředků, které se podílejí na vzniku nových slov v českém jazyce. Záměrem mé diplomové práce je prezentovat shromážděný lexikální materiál a dokladovat tak dynamiku lexika a kreativitu české slovotvorby. Pomocí představeného materiálu se v práci poukazuje na lexikální slovotvorná paradigmata jako celky, které mohou spoluutvářet mediální obraz konkrétních politiků. Upozorňuje se také na zvýšené užívání některých nových slovotvorných prostředků v oblasti kompozitního novotvoření a na jejich postupné zakotvování v české slovotvorbě. V neposlední řadě práce představuje šíři propriálních motivantů a možnosti jejich spojitelnosti s různými slovotvornými prostředky. Lexikální materiál pro analýzu nových jazykových jevů byl čerpán především ze současné psané publicistiky, neboť její jazyk a styl je velice proměnlivý a dynamický, v porovnání s jinými funkčními styly je mnohem více svázán se společenskými změnami a bezprostředně na ně reaguje. Pro současnou publicistiku je typická rychlá potřeba nových pojmenování, nejčastěji se jako neologismy...
Jazyk a styl mluvené české publicistiky
KOTYLOVÁ, Alice
Ve své bakalářské práci se zabývám jazykem a stylem mluvené české publicistiky se zaměřením na publicistiku politickou a sportovní. V teoretické části se věnuji popisu mluvené řeči (např. typy mluvené řeči či kulturou jazyka) a charakteristice publicistického stylu. V praktické části na základě shromáţděného materiálu z různých televizních pořadů popisuji jazykové prostředky české mluvené publicistiky. Následně s pomocí těchto materiálů se pokouším odhalit trendy dnešní řeči a chyby, kterých se publicisté a případní hosté v jejich pořadech dopouštějí. Jazykový materiál čerpám z těchto pořadů: Otázky Václava Moravce, Máte slovo s M. Jílkovou a Branky, body, vteřiny na ČT1; Soukromá dramata, Partie a Zprávy TV Prima na Primě; Televizní noviny a Sportovní noviny na Nově

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.