Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Politická gramotnost studentů v Česku ve světle geografického vzdělávání
Brousilová, Kateřina ; Hána, David (vedoucí práce) ; Pileček, Radek (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na politickou gramotnost žáků v Česku a přínos politické geografie k politickému vzdělávání žáků. Cílem práce je zjištění úrovně politické gramotnosti žáků na vybraných středních školách a její ovlivnění geografickým vzděláváním. V první části jsou politická gramotnost, politické vzdělávání a geografické vzdělávání teoreticky zarámovány a jsou představeny dosavadní výzkumy na toto téma. Pomocí dotazníkového šetření zaměřeného na politické postoje, volební preference a orientaci v politicko-geografických tématech u žáků na vybraných středních školách je zjištěn stav politické gramotnosti žáků a původ jejich politických postojů a politicko- geografických znalostí. Z dotazníkového šetření vyplývá, že většina žáků vybraných středních škol nabývá politické gramotnosti ve všech jejích aspektech. Výuka geografie přispívá zejména k orientaci v politicko-geografických tématech, která je nezbytná pro naplnění kognitivního aspektu politické gramotnosti. Též ze šetření vyplývá, že velkou roli v předávání politicko-geografických znalostí žákům hrají média. Klíčová slova: politická gramotnost, politické vzdělávání, výuka politické geografie
Politické vzdělávání na 1.stupni ZŠ jako rozvíjení dětských porozumění politice
Vojtíšková, Johana ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Cílem diplomové práce je navrhnout možnosti efektivní výuky politických témat v primární škole. V teoretické části je uveden přehled literatury a organizací, které se týkají politického vzdělávání žáků na prvním stupni. Dále je zde analyzován Rámcový vzdělávací program a učebnice prvouky a vlastivědy. Ve druhé části je popsána příprava a realizace kvalitativního výzkumu, který se uskutečnil formou polostrukturovaných rozhovorů se žáky pátého ročníku. Těžiště praktické části spočívá v prezentaci a interpretaci takto získaných dat. V samotném závěru práce dochází k naplnění stanoveného cíle, tedy k navržení učebních aktivit vedoucích žáky k hlubšímu porozumění politice.
Diagnostika studentských porozumění vybraným tématům politického vzdělávání v rámci občanského a společenskovědního základu
Haškovcová, Martina ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Kubišová, Zuzana (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou a následně diagnostikou studentských porozumění vybraným tématům politického vzdělávání v rámci občanského a společenskovědního základu. V teoretické části bylo rozebráno několik tematických celků, jako je vymezení základních pojmů a jejich souvislosti, teorie konstruktivismu, metodologie pedagogického výzkumu či systém politického vzdělávání ve škole. V praktické části byla pomocí kvalitativního výzkumu - metody rozhovoru - provedena diagnostika studentských porozumění ve dvou věkových kategoriích. Poté byly obě skupiny srovnány. Na základě získaných poznatků byla provedena komparace s používanými učebnicemi. Klíčová slova: Studentské porozumění, pedagogický konstruktivismus, politické vzdělávání, kvalitativní výzkum
Politické systémy a jejich výuka v občanské výchově na základní škole.
Rund, David ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Stracený, Josef (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na politické systémy a jejich výuku v občanské výchově na základní škole. V teoretické části práce je čtenář seznámen s historickým vývojem myšlenky demokracie od antického Řecka a Říma, přes rozvoj parlamentarismu ve Velké Británii až po rozšiřování politických práv v Evropě, která tvoří základ demokratických politických institucí, jež jsou v práci podrobněji rozebrány. Takto vymezené politické instituce jsou v druhé polovině teoretické části dány do protikladu k nedemokratickým systémům. V této části práce je představen vývoj těchto režimů a jejich teoretické vymezení vůči demokracii. Jednotlivé nedemokratické systémy jsou klasifikovány a představeny na příkladech existujících nebo zhroucených států. Praktická část diplomové práce se věnuje následně teoretickému vymezení výuky politických systémů v Rámcovém vzdělávacím programu, které se uskutečňuje v předmětu Výchova k občanství a v průřezovém tématu Výchova demokratického občana. Teoreticky nabyté znalosti jsou v druhé půli praktické části převedeny do návrhu čtyř vyučovacích bloků, ve kterých se žáci postupně seznamují s demokratickými institucemi na úrovni spolu, obce a státu. Vyučovací bloky jsou doplněny o řadu didaktických aktivit, jejichž prostřednictvím, se žáci seznamuj daným tématem na jednotlivých...
Politické vzdělávání na 1.stupni ZŠ jako rozvíjení dětských porozumění politice
Vojtíšková, Johana ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Cílem diplomové práce je navrhnout možnosti efektivní výuky politických témat v primární škole. V teoretické části je uveden přehled literatury a organizací, které se týkají politického vzdělávání žáků na prvním stupni. Dále je zde analyzován Rámcový vzdělávací program a učebnice prvouky a vlastivědy. Ve druhé části je popsána příprava a realizace kvalitativního výzkumu, který se uskutečnil formou polostrukturovaných rozhovorů se žáky pátého ročníku. Těžiště praktické části spočívá v prezentaci a interpretaci takto získaných dat. V samotném závěru práce dochází k naplnění stanoveného cíle, tedy k navržení učebních aktivit vedoucích žáky k hlubšímu porozumění politice.
Diagnostika studentských porozumění vybraným tématům politického vzdělávání v rámci občanského a společenskovědního základu
Haškovcová, Martina ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Kubišová, Zuzana (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou a následně diagnostikou studentských porozumění vybraným tématům politického vzdělávání v rámci občanského a společenskovědního základu. V teoretické části bylo rozebráno několik tematických celků, jako je vymezení základních pojmů a jejich souvislosti, teorie konstruktivismu, metodologie pedagogického výzkumu či systém politického vzdělávání ve škole. V praktické části byla pomocí kvalitativního výzkumu - metody rozhovoru - provedena diagnostika studentských porozumění ve dvou věkových kategoriích. Poté byly obě skupiny srovnány. Na základě získaných poznatků byla provedena komparace s používanými učebnicemi. Klíčová slova: Studentské porozumění, pedagogický konstruktivismus, politické vzdělávání, kvalitativní výzkum

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.