Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití bioplynu v dopravě
Strnadel, Bronislav ; Kučera, Pavel (oponent) ; Vopařil, Jan (vedoucí práce)
Předmětem této bakalářské práce je využití bioplynu jako paliva pro motory dopravních pro-středků. Nejprve je vysvětlen způsob výroby, úpravy a využití bioplynu. Poté je porovnána situace v České republice a ve Švédsku. Další část práce jsou zaměřeny na vozidla spalující upravený bioplyn nebo stlačený zemní plyn, které podrobně popsují jejich konstrukci a funkci palivového systému. V této kapitole je popsána závislost tvaru spalovací komory na výkonu motoru a problematika ochrany ventilů a jejich sedel. V poslední části je vypracována přípa-dová studie využití bioplynu z bioplynové stanice.
Vodíková plnicí stanice
Kaše, Jakub ; Šnajdárek, Ladislav (oponent) ; Pospíšil, Jiří (vedoucí práce)
Předkládaná diplomová práce se zabývá vodíkovými plnicími stanicemi, jejich koncepcemi, návrhem a provozem. Je popsán význam vodíku jako energetického nosiče, jeho vlastnosti a důsledky těchto vlastností pro výběr materiálů vhodných pro vodíkové aplikace. Za účelem pochopení rozhodnutí učiněných při návrhu stanice je uveden životní cyklus vodíku od jeho výroby přes přepravu a skladování až po využití. V návaznosti na to je provedeno vyhodnocení zmíněného cyklu z pohledu ekonomiky a dopadů na životní prostředí. Rešeršní část práce je zakončena přiblížením vozidel s palivovými články, jehož součástí je přehled dohledaných osobních a užitkových vozidel, a popisem vodíkových plnicích stanic. Plnicí stanice jsou rozebrány po stránce koncepcí a komponent, součástí je také přehled a analýza vybraných realizací. Výpočetní část práce je zaměřena na návrh a technicko-ekonomickou analýzu vodíkové plnicí stanice s denní kapacitou přibližně 50 kg/den a hodinovou kapacitou 6 vozidel/h pro potřeby logistické společnosti Zásilkovna s.r.o. Byla zvolena varianta stanice s dodávkami plynného vodíku v tlakových nádobách. V rámci práce byla srovnána 3 možná provedení stanice. Vodíkovou plnicí stanici lze na zadané parametry bez problémů navrhnout. Analýza výsledků nicméně ukázala velmi silnou závislost pořizovacích i provozních nákladů na dimenzovaném výkonu kompresoru. Provedený návrh vodíkové plnicí stanice proto vyžaduje další optimalizaci, což limituje přímou aplikovatelnost uvedených výsledků.
Analýza tržního podílu a rozvoje infrastruktury u automobilů využívajících pohon CNG
Tesař, Michal
Bakalářská práce poskytuje komplexní pohled na problematiku CNG. V teoretické části je rozebrán vznik zemního plynu, jeho složení a transport. Detailně je zpracována legislativa upravující provoz CNG vozidel, daňová zvýhodnění, požadavky na prostory garáží, opraven a plnicích stanic. Kromě analýzy trhu s automobily a rozvoje infrastruktury jsou také uvedena porovnání CNG modelů na českém trhu. U nejprodávanějších modelů jsou uvedeny odlišnosti v konstrukci. Jedna z kapitol je věnována možnostem přestaveb vozidel na CNG pohon. Přínosem této bakalářské práce jsou zejména poznatky získané v rámci zkušebních jízd.
Využití bioplynu v dopravě
Strnadel, Bronislav ; Kučera, Pavel (oponent) ; Vopařil, Jan (vedoucí práce)
Předmětem této bakalářské práce je využití bioplynu jako paliva pro motory dopravních pro-středků. Nejprve je vysvětlen způsob výroby, úpravy a využití bioplynu. Poté je porovnána situace v České republice a ve Švédsku. Další část práce jsou zaměřeny na vozidla spalující upravený bioplyn nebo stlačený zemní plyn, které podrobně popsují jejich konstrukci a funkci palivového systému. V této kapitole je popsána závislost tvaru spalovací komory na výkonu motoru a problematika ochrany ventilů a jejich sedel. V poslední části je vypracována přípa-dová studie využití bioplynu z bioplynové stanice.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.