Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Komise pro kanalisování řek Vltavy a Labe v Čechách 1896 -1931
Černá, Marcela ; Jakubec, Ivan (vedoucí práce) ; Hájek, Jan (oponent)
Komise pro kanalisování řek Vltavy a Labe v Čechách byla zřízena v roce 1896 na základě výnosu ministerstva vnitra jakožto první vodohospodářský úřad, jenž se měl soustavně zabývat problematikou splavňování českých řek kanalizační metodou. V čele Kanalisační komise stál místodržící království Českého, jemuž podléhali členové státní a zemské kurie. Výkonnou složku tvořila ústřední kancelář, sestávající z technického a administrativního oddělení. Financování její činnosti zajišťoval ze dvou třetin rakouský stát, třetina byla hrazena z české zemské pokladny. Po vzniku samostatné Československé republiky došlo k rozpuštění obou kurií a Komise byla podřízena ministerstvu veřejných prací. Jejím vedením byl pověřen prezident zemské správy politické. Obor působnosti Kanalisační komise se postupem doby rozšířil z původně svěřeného úkolu kanalizovat Vltavu a Labe v úseku Praha - Ústí nad Labem také na splavnění Vltavy v obvodu Prahy, adaptaci holešovického přístavu v Praze na moderní obchodní přístav a na vypracování studií na využití vodních sil včetně zhotovení projektů na výstavbu rentabilních vodních elektráren. Kanalisační komise zanikla v roce 1931 v souvislosti s vydáním zákona o státním fondu pro splavnění řek, vybudování přístavů, výstavbu údolních přehrad a pro využitkování vodních sil.
Studie trasování vodního koridoru Dunaj - Odra - Labe
Velek, Petr ; Zelený, Lubomír (vedoucí práce) ; Korbel, Viktor Emanuel (oponent)
Bakalářská práce usiluje o navržení optimální trasy uvažovaného průplavního spojení řek Dunaj, Odra a Labe. V první části studie popisuje genezi projektu kanálu D - O - L a uvádí limitní parametry, které koridor musí respektovat v souladu s evropskou klasifikací vodních cest. Ve druhé části pak elaborát analyzuje trasy variantních úseků vodního spojení D - O - L, které poměřuje podle předem definovaných komparačních kritérií. Zvláštní pozornost je kladena schopnosti kanálu konkurovat stávajícím vodním koridorům a způsobilosti vyhovět maximálně silnému přepravnímu proudu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.