Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Projekt "Znak třídy" a čtvercová síť
Olšovská, Petra ; Kaslová, Michaela (vedoucí práce) ; Bomerová, Eva (oponent)
Diplomová práce vychází z konstruktivistického přístupu k vyučování matematice na 1. stupni ZŠ, opírá se o zasazení geometrického učiva do čtvercové sítě a sleduje, do jaké míry jsou žáci schopni využít zkušeností se čtvercovou sítí v rámci projektové metody. Za tímto účelem byly sledovány dvě skupiny žáků ve věku 10 - 11 let, experimentální a kontrolní skupina. Práce s experimentální skupinou byla zasazena do dvou týdnů.
Úlohy z prostředí Parket pro děti na přechodu mezi MŠ a 1. ročníkem ZŠ
Šmídová, Kateřina ; Slezáková, Jana (vedoucí práce) ; Jirotková, Darina (oponent)
Cílem předložené diplomové práce je doplnit sérii gradovaných úloh z manipulativního prostředí Parkety. Tyto úlohy poté aplikovat na předškolních a školních dětech v 1. ročníku ZŠ. Pozorovat nejen, jak si s aktivitami poradí, ale jak přemýšlejí, jak své činy vysvětlují, vyjadřují se, a jak spolu vzájemně komunikují. Dále pozorovat sebe, jako výzkumníka, jak zadávám úlohy, jak komunikuji s dětmi a své poznatky evidovat a popřípadě se z nich ponaučit. V teoretické části jsou vymezeny jednotlivé etapy pro předškolní a raný školní věk z hlediska vývojové psychologie, dále je popsáno konstruktivistické pojetí výuky matematiky s odkazem na RVP ZV, RVP PV. A prostudovány učebnice pro 1. a 2. ročník ZŠ, ve kterých se nachází úlohy z prostředí Parkety, z nichž jsou vybrány pouze ty, které ilustrují typologii úloh. Dále jsou popsány příslušné didaktické hry, které souvisí s prostředím Parkety. Pro praktickou část je zvolena metoda kvalitativního výzkumu na základě experimentů u dvou výzkumných skupin. Experimenty jsou složeny z jednotlivých aktivit, které jsou gradovány od samotného vytvoření parket, upřesnění si pravidel při jejich pokládání, až po závěrečnou aktivitu, kde si děti zahrály hru Ubongo. Práce se hlásí k myšlenkám konstruktivistického pojetí vyučování matematice. Závěrem je zhodnocena míra...
Pokročilé partie planimetrie
Hajmová, Kateřina ; Štěpánová, Martina (vedoucí práce) ; Moravcová, Vlasta (oponent)
Cílem diplomové práce je představit řadu poznatků z pokročilé planimetrie, které lze dokázat užitím znalostí středoškolské geometrie. Vybraná tvrzení se věnují vlastnostem čtverců mající společný vrchol (Finslerova-Hadwigerova věta, Věta o čtyřech čtvercích, Bottemaova věta), význačným bodům rovinných útvarů (Věta o Gergonnově bodě, Věty o Švrčkově bodě, Věty o Simsonově přímce či Miquelovy věty), Feuerbachově kružnici a její souvislosti s Eulerovou přímkou. Dále je zde uvedena Reimova věta, Napoleonova věta a Thébaultova věta. Práce obsahuje mnoho ilustrací vytvořených v matematickém softwaru Geogebra, které jsou dostupné online v interaktivní podobě.
Projekt "Znak třídy" a čtvercová síť
Olšovská, Petra ; Kaslová, Michaela (vedoucí práce) ; Bomerová, Eva (oponent)
Diplomová práce vychází z konstruktivistického přístupu k vyučování matematice na 1. stupni ZŠ, opírá se o zasazení geometrického učiva do čtvercové sítě a sleduje, do jaké míry jsou žáci schopni využít zkušeností se čtvercovou sítí v rámci projektové metody. Za tímto účelem byly sledovány dvě skupiny žáků ve věku 10 - 11 let, experimentální a kontrolní skupina. Práce s experimentální skupinou byla zasazena do dvou týdnů.
Stejnolehlost s podporou Cabri ve středoškolské geometrii
JANÁČEK, Petr
Práce se zabývá výukou tématu stejnolehlosti s podporou CABRI II Plus. Obsahuje jednak interaktivní soubory v příloze na CD, jednak metodický návod k jejich užití. Je i vhodnou pomůckou k samostatnému studiu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.