Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Personalizace politiky v českých prezidentských volbách? Analýza vlivu osobnosti kandidáta na české voliče
Nosková, Pavlína ; Dvořák, Tomáš (vedoucí práce) ; Doležalová, Barbora (oponent)
NOSKOVÁ, Pavlína. Personalizace politiky v českých prezidentských volbách? Analýza vlivu osobnosti kandidáta na české voliče. Praha, 2024. 48 s. Bakalářská práce (Bc). Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut sociologických studií, Katedra sociologie. Vedoucí bakalářské práce Mgr. Tomáš Dvořák, Ph.D. Abstrakt Tato bakalářská práce se zabývá tím, jaké faktory ovlivňují české voliče v prezidentských volbách. Zejména se pak zaměřuje na vliv osobnosti kandidáta. Práce je členěna do tří hlavních částí - teoretické části, metodologie a analytické části. V teoretické části je nejprve zmíněna cesta České republiky k přímým prezidentským volbám. Dále je zde představen koncept personalizace politiky, který slouží jako teoretické východisko pro zjištění vlivu osobnosti prezidentského kandidáta na české voliče ve volbách. A jako poslední je zde zmíněna proměna politické komunikace, a to hlavně z důvodu napojení na již zmíněnou personalizaci politiky ve smyslu volebních kampaní, se kterými je poté pracováno v analytické části. V metodologické části práce jsou představeny zejména cíle práce a výzkumné otázky s hypotézami, které k zodpovězení cílů napomohou. Analytická část se poté věnuje především sekundární analýze dat. Ke zjištění vlivu osobnosti kandidáta byly provedeny čtyři binární logistické regrese,...
Social media activism: an analysis of how climate activists use Instagram and encourage green behaviour among their followers.
Márkus, Maja Olívia ; Neag, Annamária (vedoucí práce) ; Shavit, Anna (oponent)
Climate crisis is arguably one of the most pressing issues of our societies currently. As social media has become an important part of our everyday lives and is a tool with the capacity to influence the opinion and behaviour of people, this master thesis wants to explore how climate activists portray themselves on the visual social media platform Instagram and encourage offline green action among their followers. The research is based on the qualitative content analysis of 12 semi-structured interviews with young climate activists who use Instagram and the analysis of their posts. The thesis uses Goffman's presentation of self in an online context, internet activism, the personalisation of politics, social media influencers and climate communication as its theoretical framework. Results showed that climate activists not only use social media strategies of influencers on Instagram (often unwillingly), but also heavily rely on the personification of their messages and sharing aspects of their personal lives to establish connections with their followers. Climate activists interviewed qualified as micro-influencers, which allowed them to form deep relationships with their audience because of the small follower base and gave them the possibility to assess the extent of their impact on their audience's...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.