Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Přístup k rozvoji sociální a personální klíčové kompetence v učebnicích francouzského jazyka
Janouchová, Markéta ; Klinka, Tomáš (vedoucí práce) ; Nováková, Sylva (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá jednou z podstatných složek konceptu českého vzdělávání - tzv. klíčovými kompetencemi. Zaměřuje se na dvě z klíčových kompetencí, a to konkrétně na kompetenci personální a sociální. V teoretické části se věnuje samotným pojmům personální a sociální klíčová kompetence, s důrazem na jejich význam a na konkrétní oblasti, ze kterých jsou jednotlivé kompetence tvořeny. V případě kompetence sociální se soustředí především na oblasti sociální komunikace, sociálních dovedností, sociální inteligence a tzv. prosociálního chování. V souvislosti s personální kompetencí se pak věnuje především oblastem sebepoznání, sebepojetí, sebehodnocení, sebeorganizace a seberegulace, jakož i psychohygieně. V neposlední řadě se též věnuje spojitosti personální a sociální kompetence a výuky cizích jazyků. V praktické části analyzuje čtyři vybrané francouzské učebnice a prostřednictvím rozborů hodnotí, zda a případně do jaké míry učebnice rozvíjí vybrané kompetence.
Sebeřízení jako prostředek pro rozvoj a udržitelnost osobních kompetencí ředitele školy
Macháčková, Pavla ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Dvořáková, Miroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá sebeřízením ředitelů škol a jeho uplatňováním v současné době, jež je charakterizována prostředím s neustálými změnami kladoucími nemalé požadavky na celkovou připravenost managementu školy těmto nárokům čelit. Tato práce byla zpracována s využitím rešerše dostupné literatury a volně přístupných internetových zdrojů vztahujících se k dané problematice. V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy s tématem související. Je zde popsána osobnost a kompetence manažerů. Na základě analýzy a komparace odborné literatury popisuji vhodné techniky a postupy sebeřízení, které doporučují autoři věnující se této problematice. Pomocí výzkumného šetření v podobě polostrukturovaných rozhovorů s manažery vzdělávání na různých typech škol v okresním městě zjišťuji, jaké sebeřídící techniky a postupy v biologické, psychické i sociální oblasti realizují ředitelé škol v praxi za účelem udržení a rozvoje příslušných kompetencí. V závěru práce navrhuji na základě zjištěných skutečností postup sebeřízení ředitelů škol. Doporučovaných metod a efektivních postupů lze využít jako strategického prostředku k udržení a rozvoji jejich kompetencí potřebných pro kvalitní výkon jejich profese. KLÍČOVÁ SLOVA ředitel školy, sebeřízení, seberozvoj, osobní kompetence
Problematika kompetencí pracovníků nízkoprahových zařízení pro děti a mládež.
KOCOUREK, Jiří
Bakalářská práce "Problematika kompetencí pracovníků nízkoprahových zařízení pro děti a mládež" charakterizuje profesní a osobností kompetence pracovníků nízkoprahových zařízení pro děti a mládež (NZDM) a popisuje, jaké kompetence reálně uplatňují ve své práci a jaké širší (sociální, hodnotové a motivační) faktory charakterizují osoby, které se v této oblasti společenské praxe profesně realizují. Poznatky je možné doporučit pro využití při výběrových řízení a hledání nových zaměstnanců a ke zkvalitnění nabídky vzdělávání pro pracovníky NZDM.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.