|
Přístup k rozvoji sociální a personální klíčové kompetence v učebnicích francouzského jazyka
Janouchová, Markéta ; Klinka, Tomáš (vedoucí práce) ; Nováková, Sylva (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá jednou z podstatných složek konceptu českého vzdělávání - tzv. klíčovými kompetencemi. Zaměřuje se na dvě z klíčových kompetencí, a to konkrétně na kompetenci personální a sociální. V teoretické části se věnuje samotným pojmům personální a sociální klíčová kompetence, s důrazem na jejich význam a na konkrétní oblasti, ze kterých jsou jednotlivé kompetence tvořeny. V případě kompetence sociální se soustředí především na oblasti sociální komunikace, sociálních dovedností, sociální inteligence a tzv. prosociálního chování. V souvislosti s personální kompetencí se pak věnuje především oblastem sebepoznání, sebepojetí, sebehodnocení, sebeorganizace a seberegulace, jakož i psychohygieně. V neposlední řadě se též věnuje spojitosti personální a sociální kompetence a výuky cizích jazyků. V praktické části analyzuje čtyři vybrané francouzské učebnice a prostřednictvím rozborů hodnotí, zda a případně do jaké míry učebnice rozvíjí vybrané kompetence.
|
| |
| |
|
Návrh kompetenčního modelu řízení podnikatelského subjektu
Nguyen, Lenka ; Hron, Jan (vedoucí práce) ; František, František (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku personálních pravomocí a odpovědností jednotlivých vedoucích pracovníků na různé úrovni řízení ve výrobním oddělení společnosti Robert Bosch, spol. s r.o. - České Budějovice.
S rostoucím počtem pracovních sil ve společnosti se organizační struktura zvětšuje a s tím spojené rozmanité množství rozhodovacích pravomocí a odpovědností. Jak personální oddělení, tak i vedoucí pracovníci musí řešit problematiku při delegování a rozdělování jednotlivých pravomocí.
Cílem práce je návrh kompetenčního modelu řízení personálních pravomocí ve vybraném podnikatelském subjektu. Teoretická část práce je zaměřena na popis základních pojmů a znalostí. Praktická část obsahuje charakteristiku vybraného podnikatelského subjektu. A dále je vypracováno šetření na základě osobních rozhovorů. Jednotlivé odpovědi jsou zpracovány v kompetenční matici pomocí kritérií hodnocení. Poté je navržen model s optimálním rozdělením personálních pravomocí a doporučení mezi jednotlivé vedoucí pracovníky.
|