Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Kurikulární reforma v ČR a na Slovensku a její komparace z hlediska právního zakotvení, průběhu a postojů pedagogických pracovníků
Marešová, Pavla ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
Hlavním cílem práce je zjištění shod a odlišností kurikulární reformy v ČR a na Slovensku z hlediska právního zakotvení, průběhu a postojů pedagogických pracovníků k příslušným změnám. Jako výzkumná metoda byla použita kombinace kvalitativního a kvantitativního výzkumu, tj. textová analýza dokumentů (právní normy, koncepční i strategické dokumenty) a dotazníkové šetření (názory a postoje pedagogických pracovníků). Respondenti pro dotazníkové šetření byli vybráni stratifikovaným výběrem tak, aby zahrnovali vedoucí pedagogické pracovníky i řadové učitele, základní i střední školy, a to v obou zemích. Z komparace vyplynulo, že průběh kurikulární reformy byl v obou zemích velmi podobný, ačkoliv na Slovensku probíhal s menším časovým odstupem. Rámcové vzdělávací programy v ČR a státní vzdělávací programy na Slovensku shodně uvádí povinný rámec vzdělávaní prostřednictvím vzdělávacích cílů, kompetencí, výsledků vzdělání a obsahu vzdělávání. Obsahově však mezi nimi existují i odlišnosti. Kvantitativní výzkum prokázal nižší míru akceptace reformy v ČR oproti Slovensku, s čímž souvisí i nižší míra obeznámenosti pedagogických pracovníků v ČR. Míra podpory v oblasti metodické, materiální a finanční je v obou zemích podobná. Respondenti v obou zemích se shodli, že nejvýraznější změnou, kterou přinesla kurikulární...
Kurikulární reforma v ČR a na Slovensku a její komparace z hlediska právního zakotvení, průběhu a postojů pedagogických pracovníků
Marešová, Pavla ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
Hlavním cílem práce je zjištění shod a odlišností kurikulární reformy v ČR a na Slovensku z hlediska právního zakotvení, průběhu a postojů pedagogických pracovníků k příslušným změnám. Jako výzkumná metoda byla použita kombinace kvalitativního a kvantitativního výzkumu, tj. textová analýza dokumentů (právní normy, koncepční i strategické dokumenty) a dotazníkové šetření (názory a postoje pedagogických pracovníků). Respondenti pro dotazníkové šetření byli vybráni stratifikovaným výběrem tak, aby zahrnovali vedoucí pedagogické pracovníky i řadové učitele, základní i střední školy, a to v obou zemích. Z komparace vyplynulo, že průběh kurikulární reformy byl v obou zemích velmi podobný, ačkoliv na Slovensku probíhal s menším časovým odstupem. Rámcové vzdělávací programy v ČR a státní vzdělávací programy na Slovensku shodně uvádí povinný rámec vzdělávaní prostřednictvím vzdělávacích cílů, kompetencí, výsledků vzdělání a obsahu vzdělávání. Obsahově však mezi nimi existují i odlišnosti. Kvantitativní výzkum prokázal nižší míru akceptace reformy v ČR oproti Slovensku, s čímž souvisí i nižší míra obeznámenosti pedagogických pracovníků v ČR. Míra podpory v oblasti metodické, materiální a finanční je v obou zemích podobná. Respondenti v obou zemích se shodli, že nejvýraznější změnou, kterou přinesla kurikulární...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.