Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 133 záznamů.  začátekpředchozí124 - 133  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
PŘÍPRAVA PRACOVNÍKŮ S DĚTMI A MLÁDEŽÍ: POHLED NA DOBROVOLNÍKA A ZAMĚSTNANCE, MOŽNOSTI JEJICH DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ
MAREŠOVÁ, Hana
Diplomová práce se zabývá tématem přípravy pracovníků s dětmi a mládeží a pohledem na zaměstnance spolu s dobrovolníkem a možnostmi jejich dalšího vzdělávání. Jednotlivé texty jsou logicky řazeny dle témat. Práce nejprve vymezuje používané termíny a následně řeší problematiku kvalifikačních předpokladů pro výkon činnosti pracovníků s dětmi a mládeží a to dle zákona o pedagogických pracovnících a Národní soustavy povolání. Mimo zaměstnanců také práce řeší podmínky vzdělávání dobrovolníků pracujících s dětmi a mládeží. Ukazuje, jaké by měli mít znalosti, dovednosti a kompetence. V neposlední řadě práce stručně vymezuje důležité dokumenty týkající se vzdělávání pedagogických pracovníků a zabývá se tématikou institucí nabízející další vzdělávání pedagogických pracovníků. V závěru si práce poznatky ověřuje v kvalitativním výzkumu s šesti respondenty.
Právní vědomí pracovníků mateřských škol Plzeňského kraje
PAŠKOVÁ, Jana
Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku školského a pracovního práva v praxi mateřských škol. V teoretické části jsou rozebrány základní právní pojmy. Tyto pojmy by měly být brány jako základ vědomostí v oblasti práva každého pracovníka mateřské školy, ale i každého člověka. Dále pak je v této části rozebráno školské a pracovní právo, tedy takové právo, které se vztahuje k profesi pracovníků mateřských škol. Obsahem praktické části práce je výzkum právního vědomí a srovnání právního vědomí všech pracovníků mateřských škol Plzeňského a Středočeského kraje. Třetí část práce obsahuje návrh systému, jak seznamovat a posilovat právní vědomí pracovníků fiktivní mateřské školy.
Zkušenosti s RVP PV v prvním období uvedení do praxe
BUREŠOVÁ, Radka
Práce pojednává o zkušenostech s RVP PV a ŠVP PV na mateřských školách po ukončení prvního období uvedení do praxe. K porovnání zkušeností byl použit dotazník, který byl zaměřený na kvalitu obsahu a efektivnost realizace ŠVP v dané organizaci. Své zkušenosti hodnotily oslovené ředitelky na mateřských školách v celém Jihočeském kraji a výsledky ankety byly porovnány se zprávou kontroly ČŠI při hodnocení vzdělávacích programů ze září 2010.V závěru práce jsem se pokusila navrhnout možnosti řešení v evaluační činnosti, ve které se vyskytly největší problémy při hodnocení ŠVP PV.
Realizace environmentální výchovy ve speciálních školách
ŠVECOVÁ, Markéta
Environmentální výchova klade důraz na poznávání životního prostředí a jeho vztahu s člověkem a uvědomování si nezbytnosti zachování podmínek života. Trvalá péče o životní prostředí úzce souvisí se stavem environmentálního vědomí a vzdělanosti populace. Ministerstvo životního prostředí vede odpovědnost za environmentální vzdělávání, výchovu a osvětu (dále jen EVVO). Neméně významná úloha náleží Ministerstvu školství mládeže a tělovýchovy, které vydalo metodický pokyn k zajištění EVVO. Bakalářská práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V teoretické části je popsána environmentální výchova, její realizace ve školách, státní program EVVO, speciální školství a EVVO v Jihočeském kraji. Ve výzkumné části bakalářské práce byl využit kvalitativní výzkum. Ke zjištění stanovených cílů byla zvolena metoda dotazování. Použitou technikou ke sběru dat byl individuální nestandardizovaný rozhovor. Výzkumný soubor byl tvořen školními koordinátory EVVO, řediteli škol či pedagogy odpovědnými za EVVO ve speciálních školách v regionu České Budějovice. Cílem této bakalářské práce bylo zjistit jakým způsobem je realizována environmentální výchova ve všech speciálních školách v regionu České Budějovice. Všechny výzkumné otázky byly zodpovězeny a ukázalo se, že environmentální výchovu realizuje šest speciálních škol ze sedmi a všech šest těchto speciálních škol realizuje environmentální výchovu podobným způsobem. Těchto šest speciálních škol realizuje environmentální výchovu v rámci vyučovacích předmětů, a zvolili kombinovanou formu hry a teorie. Při výuce používají všichni respondenti pomůcky a pět z nich se zúčastňuje projektů k environmentální výchově. Šest speciálních škol realizuje environmentální výchovu dle Rámcového vzdělávacího programu a dvě z nich čerpají i z metodického pokynu EVVO. Služeb ekologických center využívá šest speciálních škol, realizující environmentální výchovu, ale komplikací je pro ně financování těchto služeb. Výsledky bakalářské práce mohou přispět k lepší orientaci v problematice realizace EVVO ve speciálních školách a budou poskytnuty Centru ekologické a globální výchovy Cassiopeia do projektu ?Nevidím, neslyším, ale vím ??.
Vývoj odměňování v mateřských školách
KAMENOVÁ, Soňa
Odměňování ve školství je velmi často diskutováno. Cílem bakalářské práce je porovnat vývoj mezd ve školství se zaměřením na předškolní vzdělávání. Obsahem teoretické části práce je princip financování a odměňování školských organizací. Praktická část je zaměřena na mapování platové oblasti školských organizací v Jihočeském kraji v průběhu posledních pěti let a porovnání údajů navzájem a s průměrem dosahovaným v České republice. Součástí práce je výzkum platů učitelů mateřských škol v Jihočeském kraji a návrh systému odměňování fiktivní mateřské školy.
Syndrom vyhoření - edukační model zdravotní profylaxe
RŮŽIČKOVÁ, Karolína
Bakalářská práce byla zaměřena na mapování míry postižení stresem a syndromem vyhoření pedagogických pracovníků. Výzkumné šetření bylo provedeno u 32 pedagogů-mužů ve středním věku ze základních a středních škol. Tyto poznatky byly rozšířeny o 17 absolventů (2 muži, 15 žen) česko-pasovského programu PACZion, který je zaměřen na prevenci syndromu vyhoření. Z výsledků vyplynulo, že obecným problémem učitelů se jeví fyzická vyčerpanost a nedostatek uznání a ocenění, na druhou stranu z jejich odpovědí bylo patrné, že nepochybují o svých profesionálních schopnostech a problémy ve škole nenarušují jejich soukromé vztahy. Teoretická část se zaměřuje na sběr informací a dat, objasnění základních pojmů z oblasti syndromu vyhoření a stresu jakožto jeho hlavní příčiny a na metody jejich prevence v pedagogické profesi, týkající se konkrétně mužů v produktivním věku. Závěry a doporučení pro praxi výchovy ke zdraví v prevenci syndromu vyhoření, které tato práce měla za cíl předložit, spočívají dle odborné literatury ve zdravém životním stylu, kam patří pravidelná pohybová aktivita, zdravá strava a relaxace. V prevenci vyhoření je velmi důležité umět oddělovat pracovní a osobní život, mít dobrou sociální podporu a smysl pro humor a nadhled na vykonávanou práci.
Prevence úrazů v předškolním věku
PETR, Petr
Každý rok se u nás stane přes 300 000 úrazů dětí, které si vyžádají ošetření lékaře nebo hospitalizaci v nemocnici. Zhruba 300 dětí v důsledku úrazu ročně zemře. Ve srovnání s ostatními evropskými státy je Česká republika na jednom z nejhorších míst v počtu úrazů dětí předškolního věku. Cílem práce bylo identifikovat přítomnost, četnost a rozsah preventivních aktivit v zařízeních, určených pro děti předškolního věku v rámci okresu České Budějovice. Tématem bylo potvrzení nebo vyvrácení hypotézy, zda existuje vztah mezi velikostí města či obce, četností a rozsahem preventivních aktivit. K ověření zadané hypotézy byl proveden rozhovor, ve kterém byly pedagogickým pracovnicím pokládány otázky, týkající se prevence úrazů v jejich zařízeních. Vyhodnocení výsledků rozhovorů nepotvrdilo hypotézu, že by existoval vztah mezi velikostí obce či města, četností a rozsahem preventivních aktivit. Ve všech navštívených zařízeních probíhají preventivní akce, zaměřené na prevenci všech forem úrazů. Předškolní zařízení v Českých Budějovicích mohou s menšími obtížemi než zařízení venkovská navštěvovat preventivní akce, pořádané složkami Integrovaného záchranného systému vzhledem k lepší dopravní dosažitelnosti. I přes tyto obtíže se jich účastní většina venkovských zařízení, které v tomto směru úzce spolupracují s místní policií nebo dobrovolnými hasiči. Některá předškolní zařízení oproti běžnému standardu mají svá specifická zaměření a programy. Některé se zabývají drogovou prevencí, další zařízení navštěvují studenti PF JU se svými programy. V dalších zařízeních pořádají dětský den spojený s prevencí v silničním provozu nebo s návštěvou ZOO, spojenou s přednáškou na téma jak se chovat ke zvířatům. Jako určitou mezeru v preventivních programech je možno spatřovat v absenci centrální metodiky pro jejich provádění. Jako návrh by mohlo být vypracování centrální metodiky pro prevenci dětí předškolního věku, která by upravovala jednotlivé okruhy a zaměření na konkrétní nebezpečí. Dalším návrhem pro řešení situace by mohlo být vybavení předškolních zařízení materiály pro provádění preventivní výchovy, která probíhá většinou formou her.
Právní vědomí pracovníků mateřských škol.
BAREŠOVÁ, Vladimíra
Bakalářská práce rozebírá problemaiku školského a pracovního práva. Jsou zde rozebrány základní právní pojmy, které by měly být základem právního vědomí každého pracovníka mateřských škol i základní právní předpisy, které se vztahují k profesi prcovníků mateřských škol, jejich znalost a uplatňování v praxi. Práce se zabývá právním vědomím ředitelek a učitelek mateřských škol, jejich vypořádávání se s neustále se novelizující legislativou. Práce obsahuje návrh informačního systému pro pracovníky mateřských škol v oblasti práva. Součástí práce je i stručný přehled základních právních předpisů, které se týkají činnosti mateřských škol a jejich pracovníků.
Filosofie pro děti v programu dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků
KOZUBÍKOVÁ, Iva
Diplomová práce se zabývá rámcově vzdělávacími programy v předškolním a základním vzdělání a jaký mají vliv na dítě v době výchovně {--} vzdělávacího procesu. Také pedagogickými pracovníky, kteří se zasluhují velkou měrou o tento proces, hlavní zaměření je na pracovníky ve volnočasové sféře. Je zde zahrnut dialog jako podporující faktor pro kvalitnější vyučování a nejen to, je brán jako výborná forma komunikace mezi žákem a jeho pedagogem. Současně s tím zde uvádím důležitou pomůcku pro vzájemný dialog Filozofii pro děti a s tím i jaký má smysl a význam pro obě výše uvedené strany. Své úsudky opírám o vlastní zkušenost z intenzivních seminářů na Teologické fakultě v Českých Budějovicích. V závěru diplomové práce jsou informace o programu DVPP, který má napomoci učitelům a pedagogickým pracovníkům systematicky posilovat své odborné kompetence, a tak být určitou zárukou jejich určitou zárukou jejich odborné kvalifikace po celou dobu profesní kariéry. Je zde i uvedena Koncepce dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků školských zařízení pro zájmové vzdělávání a odborné přípravy pracovníků s dětmi a mládeží v oblasti volného času, která by měla být nápomocnou pro jednodušší a více oborově zaměřenou nových vzdělávacích programů jako je například Filozofie pro děti.
Analýza systému vzdělávání a rozvoje pracovníků ve vybrané organizaci
CHVOSTOVÁ, Lucie
Bakalářská práce s názvem {\clqq}Analýza systému vzdělávání a rozvoje pracovníků ve vybrané organizaci`` se zaměřuje na oblast vzdělávání pracovníků, a to konkrétně pracovníků ve školství. Obsahem bakalářské práce je analýza příspěvkové organizace v oblasti vzdělávání pedagogických pracovníků Základní školy Poděbradova ve Strakonicích, jejímž zřizovatelem je město Strakonice. Cílem bakalářské práce je analýza systému vzdělávání a rozvoje pracovníků, analýza současného stavu, identifikace potřeb vzdělávání, hodnocení přínosu vzdělávání včetně návrhů změn v systému vzdělávání a rozvoje pracovníků. Výstupem bakalářské práce jsou návrhy na zlepšení procesu vzdělávání organizace, na využití vzdělávacích produktů, které poslouží k její transformaci. Rozvoj nejen pedagogických pracovníků je pro společnost velmi důležitý. Pedagogický pracovník ztělesňuje důležitou roli ve výchově a vzdělávání další generace, proto se jeho další vzdělávání netýká pouze jeho profesní stránky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 133 záznamů.   začátekpředchozí124 - 133  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.