|
Vliv rodičů na pedagogické směřování základní školy
Běhounková, Vendula ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
Diplomová práce se věnuje problematice ovlivňování pedagogického směřování základní školy ze strany rodičů. Klade si za cíl zjistit, jaké mají rodiče v současné době možnosti ovlivnit pedagogické směřování základní školy a jak tyto možnosti využívají. Práce je rozdělena na teoretická východiska a výzkumnou část. V teoretických východiscích práce jsou na základě analýzy textu prezentovány zkušenosti a poznatky, které se k dané problematice vztahují. Teoretická východiska tak podávají přehled toho, jaké faktory mají vliv na pedagogické směřování základní školy a jakou roli mohou v tomto procesu hrát rodiče. Ve výzkumné části práce jsou prezentovány a zhodnoceny výsledky výzkumného šetření, které proběhlo na čtyřech základních školách na Praze 12. Využitou metodou k získání dat byl rozhovor s řediteli těchto základních škol a dotazník pro rodiče žáků. Na základě výsledků výzkumného šetření a zodpovězení výzkumných otázek byla školám, které se do šetření zapojily, navržena doporučení, jejichž zavedení by v praxi mohlo vést ke snadnějšímu zapojení rodičů do procesu ovlivňování pedagogického směřování školy. KLÍČOVÁ SLOVA Základní škola, spolupráce, rodiče, ředitel, žáci, pedagogické směřování, participace, ovlivňování, možnosti, opatření.
|