Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Komparace vybraných ukazatelů životního stylu pedagogů chemie a pedagogů výchovy ke zdraví na základních školách
Pokorná, Veronika ; Váchová, Alena (vedoucí práce) ; Hanušová, Jaroslava (oponent)
Tato práce se věnuje tématu komparace vybraných ukazatelů životního stylu pedagogů chemie a pedagogů výchovy ke zdraví na základních školách. Vybranými ukazateli jsou například pitný režim, pohybová aktivita, vzdělávání v oblasti zdravé výživy, zvládání stresových situací atd. V teoretické části jsou vysvětleny zásadní pojmy z pedagogické oblasti a k vybraným ukazatelům zdravého životního stylu. Praktická část je věnována srovnání těchto ukazatelů a negativnímu či pozitivnímu vlivu vyučujícího předmětu na životní styl vybraných pedagogů. K tomuto vyhodnocení slouží QUAN-qual smíšený design. Kvantitativní výzkum proběhl pomocí dotazníkového šetření. Doplňující kvalitativní výzkum byl uskutečněný pomocí dvou rozhovorů. Hlavním cílem je pomocí vybraných ukazatelů, srovnat životní styl pedagogů výchovy ke zdraví a pedagogů chemie na základních školách. Dílčími cíli pak bude porovnat do jaké míry si vybraní pedagogové myslí, že dodržují zásady zdravé výživy. Druhým dílčím cílem pak bude porovnat, který vyučovaný předmět má větší pozitivní vliv na zdraví životní styl pedagogů, zda předmět Výchova ke zdraví či předmět Chemie. Na základě uskutečněného výzkumu byly srovnány jednotlivé ukazatele životního stylu a porovnány odpovědi ze skupin pedagogů chemie a pedagogů výchovy ke zdraví. Pomocí analýzy...
Faktory ovlivňující rozhodnutí studentů nastoupit do programu učitelství chemie
Špísová, Klára ; Rusek, Martin (vedoucí práce) ; Bílek, Martin (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá zjištěním motivačních faktorů, které vedou studenty k rozhodnutí stát se učitelem chemie. Teoretická část se nejprve věnuje výběru povolání vědce, zaměřuje se na faktory ovlivňující kariérové rozhodování u žáků a na výběr povolání v přírodních vědách. Dále představuje české i zahraniční výzkumy a publikace, které se zabývají tématikou motivace k učitelství (chemie). Výzkumná část se věnuje sběru a analýze dat, ke kterému byl použit dotazník FIT-Choice Scale. Ten byl nejprve přeložen do českého jazyka. Výzkumu se zúčastnilo celkem 98 studentů učitelství chemie z 8 vysokých škol. Výsledky ukazují, že mezi nejdůležitější faktory ovlivňující rozhodnutí studovat učitelství chemie je práce s dětmi a žáky (adolescenty) a zároveň formování jejich budoucnosti. Mezi další důležité faktory patří vnímání vlastních schopností týkající se vyučování, osobní zaujetí o povolání, představa stability práce, snaha přispět společnosti a předchozí zkušenosti s učením a vyučováním. Naopak nejmenší vliv na volbu učitelského povolání je možnost záložní kariéry. Závěr práce je věnován návrhu, jak zvýšit zájem uchazečů o studium.
Etické aspekty vedení osob s poruchami autistického spektra
HOŘEJŠOVÁ, Petra
Práce se zabývá etickými aspekty v oblasti výchovy a vzdělávání lidí s poruchou autistického spektra, zejména z pohledu integrace do běžné školy. Teoretická část vymezuje pojmy související s problematikou poruch autistického spektra a popisuje určitá specifika chování a projevů osob s dětským autismem a Aspergerovým syndromem. Zvláště těmto jedincům a jejich integraci do běžné školy je věnována tato práce. Proto se tato část věnuje také oblasti výchovy a vzdělávání těchto osob a popisuje principy výuky, metody a strategie, které se v této oblasti využívají. Práce se zaměřuje na etické aspekty vedení osob s poruchami autistického spektra, a proto je teoretická část věnována i etickým aspektům výchovy a vzdělávání a ozřejmuje některé pojmy s etikou související. Praktická část obsahuje dvě případové studie, na kterých je ukázáno, jaké problémy a etická dilemata přináší integrace žáků s PAS do běžné střední školy z pohledu asistenta pedagoga. Je zde zdůrazněna potřebnost chybějícího etického vzdělání a etického kodexu ve školství, které by zabezpečilo, že vedení osob s PAS bude vykonáváno nejen odborně, ale také eticky.
Student učitelství a jeho profesní příprava na Pedagogické fakultě JU
BINDEROVÁ, Petra
V diplomové práci se autorka zabývá rozborem požadavků na profesní roli učitele a podmínkami pro přípravu a rozvoj kompetencí učitele na Pedagogické fakultě Jihočeské univerzity. Teoretická část diplomové práce zpracovává teoretické otázky související s tímto problémem. Praktická část je pak orientována na zachycení problémů učitelského vzdělávání pomocí konfrontace pohledů studentů končících svou pregraduální přípravu a nových učitelů v praxi. Autorka nejprve vymezila metody a předpoklady výzkumu a poté analyzovala dotazník, který byl daným jedincům předložen.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.