Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Připravenost učitelů 1. stupně základních škol na komunikaci s různými typy rodin žáků
MESÁROŠOVÁ, Alena
Abstrakt Tématem této bakalářské práce je komunikace mezi učiteli 1. stupně ZŠ a různými typy rodin. Cílem výzkumu bylo zjistit, zda jsou učitelé připraveni ze studia pedagogických fakult na situace související se sdílením informací s rodinami žáků. Dále, jak se učitelé připravují na situace, jež díky diferencovanosti rodin nastávají. Práce se věnuje otázkám subjektivního pohledu učitelů na tuto problematiku, řešením problémů, které mohou nastat v interakci učitele a rodiče v návaznosti na různé typy rodin. Práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. V teoretické části jsou krátce shrnuty pojmy učitel, rodič a pedagogická komunikace. V empirické části je popsána použitá metodologie výzkumu, design výzkumu a samotný výzkum. Vyhodnocení výzkumu představuje výsledky kvalitativního šetření na základě rozhovoru se čtyřmi zúčastněnými učiteli. Zapojení učitelé uvádějí, že na situace s rodinami na pedagogické fakultě nebyli žádným způsobem připraveni. Z rozhovorů vyplynulo, že ani školy nemají prioritní zájem své učitele pomocí kurzů nějak připravovat na situace, jež mohou díky diferencovanosti rodin vznikat. V závěru jsou doporučení pro učitele i školy.
Ideální učitel angličtiny očima žáků/The Ideal English Teacher from the Pupils' Perspective
ZIMOVÁ, Soňa
Cílem této diplomové práce je popsat, jak si žáci základní školy představují ideálního učitele anglického jazyka. Práce je rozdělena do dvou částí - teoretické a empirické. Teoretická část pojednává o osobnosti učitele, profesních nárocích, komunikaci a interakci během výuky, hodnocení žáků a rozlišení typologie učitelů. Věnuje se také společenské prestiži, příčinám feminizace učitelské profese a budování autority. Závěr teoretické části rozebírá z různých pohledů, zda ideální učitel vůbec existuje. Empirická část je založena na kvalitativně orientovaném výzkumu. Žáci měli vypracovat úvahu na téma "Jak si představuješ ideálního učitele cizího jazyka?". Výpovědi jsou následně analyzovány a srovnány se stanovenými hypotézami. Výsledky výzkumu také ukazují, zda-li a jakým způsobem se liší představy žáků s ohledem na jejich věk.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.