Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Multifunkční kulturní centrum "Creative City" Brno
Mazurová, Lenka ; Schnapková, Radka (oponent) ; Vojtová, Lea (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je rekonstrukce bývalé káznice na ulici Soudní v Brně. Stávající objekt je historická budova z 18. století s kaplí. Na tuto část navazuje přístavba, která uzavírá blok z ulice Bratislavská. Káznice má čtvercový půdorys se dvěma vnitřními dvory a jedním mezi káznicí a přístavbu. Návrh zahrnuje nové využiti stávajících prostorů s rozšířením o nové nástavby na původním objektu káznice, odstranění přístavby z ulice Cejl a dostavbu nové budovy ve vzniklém novém předprostoru. Na původní objekt je přistavena z ulice Soudní dvoupodlažní nástavba, zbylé trakty jsou jednopodlažní. Nová administrativní budova je propojena můstkem s původním objektem. Hlavní náplní nově vznikajícího kreativního centra jsou prostory pro umělce, výtvarníky, architekty, alternativní divadelníky, vydavetelství časopisu, začínající podnikatele a další funkce související s tímto provozem. Dalšími funkcemi je bydlení stálé a přechodné, ateliér pro veřejnost a kulinářský institut.
Evropští malíři domorodých kmenů
Zámečníková, Kristýna ; Rychlík, Martin (vedoucí práce) ; Soukup, Martin (oponent)
Předmětem bakalářské práce je teoretická analýza děl malířů, kteří jako první přiblížili raně novověké Evropě podobu nativních etnik na americkém území. Francouz Jacques le Moyne de Morgues a Angličan John White představují v druhé polovině 16. století průkopníky v kolonizaci Nového světa. Po návratu na Starý kontinent se jejich dílo šíří prostřednictvím rytin Theodora de Bry. Avšak rytec s jejich výtvory záměrně manipuluje - malby upravuje a vnáší do nich nejrůznější detaily. Práce se mimo jiné zabývá otázkou, co vlámského vydavatele k tomuto činu vedlo. Metodickým východiskem práce byl sběr dat a následná interpretace textů. Cílem práce je seznámit s životy a díly evropských malířů, kteří jako první zpodobnili americké indiánské kmeny, a s činností Theodora de Bry, který jejich práci rozšířil po Evropě. Klíčová slova: Nový svět, indiáni, kolonie, malíři, umělecká hodnota.
Vývoj moderního vietnamského malířství v období 1925-1945
Oberfalzerová, Kateřina ; Strašáková, Mária (vedoucí práce) ; Hlavatá, Lucie (oponent)
Jméno autora: Kateřina Oberfalzerová Instituce: Univerzita Karlova v Praze Filozofická fakulta Ústav Dálného východu Celetná 20, 116 42 Praha 1 Obor: Etnologie se specializací vietnamistika, bakalářské studium Název práce (česky): Vývoj moderního vietnamského malířství v období 1925-1945 Vedoucí práce: Mgr. Mária Strašáková, Ph. D. Počet stran: 50 Počet příloh: 21 Rok obhajoby: 2013 Klíčová slova (česky): tradiční umění, Indočínská škola krásného umění, techniky, hlavní směry, malíři Abstrakt (česky): Bakalářská práce se zabývá počátkem vietnamského moderního malířství v historickém období let 1925-1945. Mapuje vývoj hanojské Školy krásného umění a popisuje systém vyučování uměleckých předmětů v době francouzského kolonializmu. Dále se práce zabývá jednotlivými malířskými osobnostmi první a druhé generace od založení Školy krásného umění po její uzavření v roce 1945, které se dělí do dvou zásadních proudů. Cílem práce je vytvořit náhled na tyto generace malířů a vystihnout její důležitost v příštích dekádách let 20. století v moderním umění ve Vietnamu. Součástí práce je i příloha s obrázky děl a fotkami.
Multifunkční kulturní centrum "Creative City" Brno
Mazurová, Lenka ; Schnapková, Radka (oponent) ; Vojtová, Lea (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je rekonstrukce bývalé káznice na ulici Soudní v Brně. Stávající objekt je historická budova z 18. století s kaplí. Na tuto část navazuje přístavba, která uzavírá blok z ulice Bratislavská. Káznice má čtvercový půdorys se dvěma vnitřními dvory a jedním mezi káznicí a přístavbu. Návrh zahrnuje nové využiti stávajících prostorů s rozšířením o nové nástavby na původním objektu káznice, odstranění přístavby z ulice Cejl a dostavbu nové budovy ve vzniklém novém předprostoru. Na původní objekt je přistavena z ulice Soudní dvoupodlažní nástavba, zbylé trakty jsou jednopodlažní. Nová administrativní budova je propojena můstkem s původním objektem. Hlavní náplní nově vznikajícího kreativního centra jsou prostory pro umělce, výtvarníky, architekty, alternativní divadelníky, vydavetelství časopisu, začínající podnikatele a další funkce související s tímto provozem. Dalšími funkcemi je bydlení stálé a přechodné, ateliér pro veřejnost a kulinářský institut.
Vývoj moderního vietnamského malířství v období 1925-1945
Oberfalzerová, Kateřina ; Strašáková, Mária (vedoucí práce) ; Hlavatá, Lucie (oponent)
Jméno autora: Kateřina Oberfalzerová Instituce: Univerzita Karlova v Praze Filozofická fakulta Ústav Dálného východu Celetná 20, 116 42 Praha 1 Obor: Etnologie se specializací vietnamistika, bakalářské studium Název práce (česky): Vývoj moderního vietnamského malířství v období 1925-1945 Vedoucí práce: Mgr. Mária Strašáková, Ph. D. Počet stran: 50 Počet příloh: 21 Rok obhajoby: 2013 Klíčová slova (česky): tradiční umění, Indočínská škola krásného umění, techniky, hlavní směry, malíři Abstrakt (česky): Bakalářská práce se zabývá počátkem vietnamského moderního malířství v historickém období let 1925-1945. Mapuje vývoj hanojské Školy krásného umění a popisuje systém vyučování uměleckých předmětů v době francouzského kolonializmu. Dále se práce zabývá jednotlivými malířskými osobnostmi první a druhé generace od založení Školy krásného umění po její uzavření v roce 1945, které se dělí do dvou zásadních proudů. Cílem práce je vytvořit náhled na tyto generace malířů a vystihnout její důležitost v příštích dekádách let 20. století v moderním umění ve Vietnamu. Součástí práce je i příloha s obrázky děl a fotkami.
Evropští malíři domorodých kmenů
Zámečníková, Kristýna ; Rychlík, Martin (vedoucí práce) ; Soukup, Martin (oponent)
Předmětem bakalářské práce je teoretická analýza děl malířů, kteří jako první přiblížili raně novověké Evropě podobu nativních etnik na americkém území. Francouz Jacques le Moyne de Morgues a Angličan John White představují v druhé polovině 16. století průkopníky v kolonizaci Nového světa. Po návratu na Starý kontinent se jejich dílo šíří prostřednictvím rytin Theodora de Bry. Avšak rytec s jejich výtvory záměrně manipuluje - malby upravuje a vnáší do nich nejrůznější detaily. Práce se mimo jiné zabývá otázkou, co vlámského vydavatele k tomuto činu vedlo. Metodickým východiskem práce byl sběr dat a následná interpretace textů. Cílem práce je seznámit s životy a díly evropských malířů, kteří jako první zpodobnili americké indiánské kmeny, a s činností Theodora de Bry, který jejich práci rozšířil po Evropě. Klíčová slova: Nový svět, indiáni, kolonie, malíři, umělecká hodnota.
Jezuitská kaple na Ostré horce a malířská rodina Wohlhaupterů
Valeš, Tomáš
Studie je zaměřena na výzdobu jezuitské kaple na Ostré horce a na osudy malířské rodiny Wohlhaupterů.
Vlakové nádraží
PETRÁŠOVÁ, Jitka
Teoretická část této práce se týká přítomnosti a pojetí technicistního prvku v dřívějším i současném českém malířství. Blíže zkoumá toto téma v díle nejvýraznějších současných výtvamých umělců a dotýká se i fenoménu graffiti a jeho vlivu na současnou uměleckou tvorbu. Dále vysvětluje můj záměr a technický postup při práci na praktické části diplomové práce {--} cyklu šesti tematických maleb.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.