Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Dialogový systém pro komunikaci s reálným robotem
Birger, Mark ; Materna, Zdeněk (oponent) ; Smrž, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá řešením problémů vývoje dialogového uživatelského rozhraní pro roboty. V rámci této práce byla vytvořena knihovna, určena pro rychlou implementace mluvčích dialogových rozhraní pro existující programy. Pomoci této knihovny dá se napsat popis dialogu ve speciálním značkovacím jazyků, abych kontrolovat tok řízení programu podle vstupní fráze. Značkovací jazyk umožňuje asynchronní spuštění funkci a jejich další ovládání, což je důležité pro roboticke prostředí. Tato knihovna využívá Link Grammar Parser pro zpracování přirozeného jazyků. Pomoci této knihovny byl vyvíjen a ohodnocen dialogový systém, určeny pro řízení robotů PR2.
Ovládání desktopu pomocí senzoru Kinect
Czompál, Zsolt ; Široký, Vít (oponent) ; Žák, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce bylo vytvořit uživatelské rozhraní, které umožní ovládat počítač pomocí hlasových povelů, statických póz a dynamických gest. Obsahuje implementaci přirozeného uživatelského rozhraní, které emuluje funkci klávesnice a myši. Na rozpoznávání a sledování uživatele v prostoru je v této práci použit senzor Kinect. Pro implementaci jsem zvolil platformu Windows, použitý vývojový nástroj je Kinect for Windows SDK s použitím programovacího jazyka C#. Při implementaci a testování rozhraní byl použit senzor Kinect for Xbox 360. Výsledkem práce je přirozené uživatelské rozhraní, které umožní ovládat desktopové aplikace bez použití klávesnice a myši, a je pro uživatele pohodlné a přívětivé.
Interakce s objekty ve 3D prostoru
Svoboda, Petr ; Zahrádka, Jiří (oponent) ; Beran, Vítězslav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá zkoumáním a návrhem způsobu interakce člověka s objekty reálného světa. Za tímto účelem byla vytvořena aplikace, která vizualizuje virtuální prostor s virtuálními objekty, které jsou podobné objektům reálného světa. S těmito objekty uživatel komunikuje pomocí uživatelského rozhraní, založeného čistě na pohybech rukou. Toho je docíleno použitím hloubkových senzorů. V tomto dokumentu je popsán návrh uživatelského rozhraní a samotného prostoru a důležité kroky vedoucí k jeho realizaci. Závěr práce je věnován testování rozhraní a zhodnocení výsledků.
Interakce s objekty ve 3D prostoru
Svoboda, Petr ; Zahrádka, Jiří (oponent) ; Beran, Vítězslav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá zkoumáním a návrhem způsobu interakce člověka s objekty reálného světa. Za tímto účelem byla vytvořena aplikace, která vizualizuje virtuální prostor s virtuálními objekty, které jsou podobné objektům reálného světa. S těmito objekty uživatel komunikuje pomocí uživatelského rozhraní, založeného čistě na pohybech rukou. Toho je docíleno použitím hloubkových senzorů. V tomto dokumentu je popsán návrh uživatelského rozhraní a samotného prostoru a důležité kroky vedoucí k jeho realizaci. Závěr práce je věnován testování rozhraní a zhodnocení výsledků.
Ovládání desktopu pomocí senzoru Kinect
Czompál, Zsolt ; Široký, Vít (oponent) ; Žák, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce bylo vytvořit uživatelské rozhraní, které umožní ovládat počítač pomocí hlasových povelů, statických póz a dynamických gest. Obsahuje implementaci přirozeného uživatelského rozhraní, které emuluje funkci klávesnice a myši. Na rozpoznávání a sledování uživatele v prostoru je v této práci použit senzor Kinect. Pro implementaci jsem zvolil platformu Windows, použitý vývojový nástroj je Kinect for Windows SDK s použitím programovacího jazyka C#. Při implementaci a testování rozhraní byl použit senzor Kinect for Xbox 360. Výsledkem práce je přirozené uživatelské rozhraní, které umožní ovládat desktopové aplikace bez použití klávesnice a myši, a je pro uživatele pohodlné a přívětivé.
Dialogový systém pro komunikaci s reálným robotem
Birger, Mark ; Materna, Zdeněk (oponent) ; Smrž, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá řešením problémů vývoje dialogového uživatelského rozhraní pro roboty. V rámci této práce byla vytvořena knihovna, určena pro rychlou implementace mluvčích dialogových rozhraní pro existující programy. Pomoci této knihovny dá se napsat popis dialogu ve speciálním značkovacím jazyků, abych kontrolovat tok řízení programu podle vstupní fráze. Značkovací jazyk umožňuje asynchronní spuštění funkci a jejich další ovládání, což je důležité pro roboticke prostředí. Tato knihovna využívá Link Grammar Parser pro zpracování přirozeného jazyků. Pomoci této knihovny byl vyvíjen a ohodnocen dialogový systém, určeny pro řízení robotů PR2.
Návrh a implementace softwarové komponenty pro manipulaci s 3D objekty
Čapek, Martin
Diplomová práce se venuje návrhu a implementaci softwarové komponenty pro manipulaci s 3D objekty. Práce obsahuje obecnou rešerši popisu ruky, aspekty rozdelení gest, základní metody predzpracování obrazu, podrobný popis klasifikacních metod, popis zarízení Kinect a knihoven pro zpracování obrazu. Praktická cást se zabývá návrhem a implementací softwarová komponenty Tool do aplikace ArcScene, návrh a implementace gest, které emulují funkcionalitu 3D myši. Softwarová komponenta je implementována v programovacím jazyce C# s knihovnou Kinect SDK. Systém pro rozpoznávání gest je založen na metode FSM s úspešností 80--97%.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.