Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Dilemata začínajících učitelů spojená s inkluzí
Gruberová, Lucie ; Krčmářová, Tereza (vedoucí práce) ; Horská, Petra (oponent)
Diplomová práce se zabývá připraveností začínajících učitelů na inkluzivní vzdělávání. Cílem práce je zjistit obavy začínajících učitelů, které se týkají inkluzivního vzdělávání a mohly by v jejich praxi nastat. V teoretické části diplomové práce jsou objasněny pojmy jako jsou začínající učitel, inkluzivní vzdělávání, integrované vzdělávání a také žák se speciálními vzdělávacími potřebami. Dále jsou zde popsány kompetence začínajícího učitele a požadavky, které jsou na něj po nástupu do praxe vyžadovány. V teoretické části se dále píše o připravenosti školy na inkluzivní vzdělávání a také jaký je v České republice systém podpůrných opatření. Okrajově jsou v práci zmíněné důležité mezníky v české legislativě, které ovlivňují inkluzivní vzdělávání. V rámci empirické části diplomové práce bylo provedeno výzkumné šetření formou kvalitativních rozhovorů. Cílem otázek, a následných odpovědí, bylo zjistit, jaké mají začínající učitelé obavy z inkluzivního vzdělávání, případně, co by jim pomohlo, aby se cítili připravenější. Tyto rozhovory byly provedeny v různých časových rozestupech, se čtyřmi stejnými začínajícími učiteli. Výsledky výzkumu jsou zpracovány formou odpovědí na výzkumné otázky, jsou porovnány mezi sebou a s odbornou literaturou. Výzkum ukázal, že většinu obav, které měli respondenti, má...
Výuka atletiky na 1. stupni základní školy
Suchomelová, Anna ; Engelthalerová, Zdeňka (vedoucí práce) ; Ryba, Jiří (oponent)
Název diplomové práce:Výuka atletiky na 1. stupni základní školy Vypracovala:Bc. Anna Suchomelová Vedoucí práce:Mgr. et Mgr. Zdeňka Engelthalerová Cíle práce: na základě dotazníkového šetření zjistit stav výuky atletiky na prvním stupni základních škol. Metodika práce: aby bylo dosaženo cíle této diplomové práce, bylo provedeno anonymní dotazníkové šetření pro skupinu učitelů vyučujících tělesnou výchovu na prvním stupni základních škol. Šetření bylo podrobeno celkem 72 učitelů ze Středočeského kraje. Předmětem výzkumu byla míra materiální vybavenosti škol a přístup učitelů k výuce atletiky na prvním stupni ZŠ. Výzkum byl doplněn anonymním dotazníkovým šetřením žáků prvního stupně. Tohoto šetření se účastnilo celkem 123 žáků z jedné základní školy ve Středočeském kraji. Cílem bylo zjištění zájmu žáků o tělesnou výchovu, jejich vztahu ke sportu a informace ohledně hodin tělesné výchovy, zvláště pak těch zaměřených na výuku atletiky. Výsledky práce: Výzkum demonstruje nedostatečnou materiální vybavenost základních škol k výuce atletiky a nedostatečnou připravenost absolventů Pedf UK atletiku vyučovat. Ze získaných dat rovněž vyplývá, že vztah učitele k atletice a tělesné výchově obecně velmi ovlivňuje kvalitu výuky atletiky i jiných pohybových aktivit. Dále se ukázalo, že učitelé při výuce atletiky...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.