|
Předškolní vzdělávání v České a Korejské republice
Doksanská, Markéta ; Mazaná, Vladislava (vedoucí práce) ; Horák, Tomáš (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá tématem předškolního vzdělávání a vzdělávacího systému dvou zemí- České a Korejské republiky. Obracet se budu zejména na legislativní zdroje, mezi kterými stěžejní informace nesou školské zákony a vyhlášky o předškolním vzdělávání. V úvodu se pokusím stručně nastínit rámcový průřez historií předškolního vzdělávání, a vzniku prvních mateřských škol a dětských skupin. Od data rozdělení Korejského poloostrova se budu dále věnovat pouze území Korejské republiky. Následující kapitoly si kladou za úkol porovnat oba vzdělávací systémy, legislativu, kurikulum a prostorové/materiální podmínky. V závěrečných kapitolách uvedu aktuální témata a u obou zemí se zaměřením na předškolní stupeň. Stejně jako Česká republika řeší k roku 2020 problémy v podobě docházky dvouletých dětí do mateřské školy, i jižní Korea se potýká s tématy, která představují např. konkurence státních/veřejných a soukromých škol. Tato práce si klade za cíl objektivně porovnat oba vzdělávací systémy a aktuální problémy vzdělávání těchto dvou států. Subjektivních komentářů využiji v rámci doplnění některých kapitol. Čtenář by měl po přečtení tohoto textu získat vhled do problematiky předškolního vzdělávání, a mít možnost utvořit si vlastní názor na to, zda jsou metody školství té nebo té země efektivní či naopak.
|