Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Didaktické zpracování tématického celku Přírodní společenstva na 1. stupni ZŠ
MIŠTOVÁ, Hana
Tato práce se zabývá didaktickým pojetím přírodních společenstev v málotřídních školách. V úvodní části práce jsou shrnuta základní fakta o málotřídních školách, o přírodním společenstvu les, pole, louka a voda a jejich základní charakteristika. V této části je také nastíněn pohled na výuku prvouky a přírodovědy dle různých autorů. Výsledkem této práce jsou navržené modelové přípravy, beseda s myslivci a návrh výuky v přírodě, vycházka. Aktivity byly odučeny na dvou málotřídních školách s odlišným počtem tříd. Úspěšnost navržených příprav byla posouzena testem, který byl žákům předložen 2x. Poprvé při zahájení výuky a podruhé po skončení výukových bloků. V závěru práce jsou shrnuty podmínky, průběh a úroveň získaných znalostí ve dvoutřídní a ménětřídní škole. Nakonec jsou navržené přípravy zhodnoceny.
Domácí druhy bylin a jejich uplatnění v zahradní a krajinářské architektuře
Krejčí, Filip
Diplomová práce je zaměřena na problematiku domácích druhů bylin, možnosti jejich použití a technologie zakládání, které se využívají v dílech zahradní a krajinářské architektury. Práce v rámci rešerše mapuje jejich historii používání a zaměřuje se zvláště na současné trendy podporující jejich širší uplatnění. Autor dále na základě fytocenologické literatury provedl výběr rozmanitých přírodních společenstev, jež by se mohla stát vhodným inspiračním zdrojem pro tvorbu zahradních architektů. Na pěti příkladech soudobých realizací, byl také zdokumentován sortiment použitých rostlin, způsob založení a inspirační zdroje tvůrce. Obecné teze jsou ověřeny na konkrétním modelovém území v klášterní zahradě ve Vrchlabí. Bylo navrženo pět tematických výukových záhonů s použitím množství původních druhů bylin. Návrhová část klade důraz na podrobnou dokumentaci navrženého sortimentu, způsob založení a finanční rozpočet.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.