Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Interpretace výpočtů u slovních úloh - hledání otázky
Legová, Tereza ; Vondrová, Naďa (vedoucí práce) ; Jančařík, Antonín (oponent)
Název práce: Interpretace výpočtů u slovních úloh - hledání otázky Autor: Tereza Legová Katedra: Katedra matematiky a didaktiky matematiky Vedoucí diplomové práce: prof. RNDr. Naďa Vondrová, Ph.D., Katedra matematiky a didaktiky matematiky Abstrakt: Tato diplomová práce se zabývá explorativní studií zavedení modifikovaného zadání slovních úloh do výuky matematiky. Modifikace klasického zadání spočívá v uvedení kontextu slovní úlohy a výpočtu. Úkolem žáků, je zjistit, co daným výpočtem získáme, resp. na jakou otázku výpočet odpovídá a svoje tvrzení odůvodnit. Cílem práce bylo popsat, jakým způsobem žáci uvažují při řešení tohoto typu úloh. Konkrétně bylo zjišťováno, jaké strategie žáci volí a jaké obtíže se při řešení objevují. Součástí teoretické části práce je rešerše odborné literatury k tématu řešení slovních úloh a jejich možné implementace do výuky. Praktická část je rozdělena na dvě fáze. Žákům byl dán test sestávající ze tří kontextů úloh, kde ke každému kontextu měli určit význam tří daných výpočtů. Před řešením testu byl se žáky probrán vzorový příklad. V první fázi byly se šesti žáky vedeny rozhovory nad jejich řešeními. V druhé fázi byly analyzovány písemné práce 86 žáků z 8. a 9. ročníků. Nejúspěšnější strategie řešení v první fázi výzkumu byla metoda pokus - ověření - korekce. Žáci dále...
Využití metody CLIL ve vyučování matematice na 2. stupni ZŠ
Reslová, Hana ; Novotná, Jarmila (vedoucí práce) ; Moraová, Hana (oponent)
V diplomové práci se věnuji Integraci jazykové a odborné výuky, Content and Language Integrated Learning (CLIL), zařazené na 2. stupeň základní školy. Jedná se o metodu používanou v hodinách nejazykového předmětu mající jazykový a obsahový cíl. Tato metoda je od 90. let 20. století zařazována do vyučování nejazykových předmětů jako jeden z nástrojů vedoucí k podpoře výuky jazyků v Evropě. Cílem diplomové práce bylo připravit, zrealizovat a zhodnotit dvouměsíční proces implementace metody CLIL do hodin matematiky. V rámci experimentu jsem zjišťovala vliv dlouhodobé integrace matematiky a anglického jazyka (tedy vliv metody CLIL) na odborné znalosti žáků, jejich motivaci k předmětu matematika a jejich aktivitu v hodinách procvičovacího charakteru vztahujících se k tématům poměr, přímá a nepřímá úměrnost. Cíle experimentu bylo dosaženo pomocí akčního výzkumu. Použitými výzkumnými metodami byly metody kvantitativní (dotazníky) i metody kvalitativní (rozhovory, zprostředkovaná pozorování). Součástí práce jsou přípravy sedmi vyučovacích hodin vedených metodou CLIL doplněné o metodický popis a pracovní listy. Tyto materiály byly využity v jednotlivých hodinách experimentu zaměřených na metodu CLIL. Experiment ukázal způsob úspěšné dlouhodobé implementace metody CLIL do výuky matematiky a potvrdil, že...
Rovnice na základních školách
JANŮ, Denisa
Bakalářská práce je zaměřená na problematiku rovnic, které se probírají na základních školách, případně v nižších třídách gymnázií. Žáci se při řešení rovnic a při jejich použití dopouštějí četných chyb, které pramení ze špatného způsobu řešení konkrétní rovnice, ale hlavně z nesprávného způsobu sestavení dané rovnice. První část bakalářské práce je zaměřena na druhy rovnic (např. lineární, kvadratické, ...) a jejich způsob řešení. V druhé části je samotné použití rovnic při řešení jednotlivých úloh, kde se slovní úlohy řeší jak pomocí rovnice, tak i řešení pomocí úsudku, který se často na školách zanedbává. Na závěr jsou uvedeny úlohy na procvičení.
Poměr v kurikulu základní školy
NOVÁKOVÁ, Šárka
Hlavním cílem bakalářské práce je zmapovat učivo poměru, přímé a nepřímé úměrnosti na druhém stupni základní školy a následně vytvořit soubor řešených příkladů. Soubor řešených příkladů by měl sloužit žákům na základních školách a pomoci jim lépe pochopit dané učivo.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.