Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Kogenerační jednotka
Ptáček, Martin ; Pospíšil, Jiří (oponent) ; Fiedler, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá zásobováním tepelné a elektrické energie malého rodinného domu, spalujícího zemní plyn. První část je obecná, věnována kogenerační technologii, nejvíce však kogenerační jednotce na bázi spalovacího motoru. V druhé části se zabývám energetickou bilancí budov. Část třetí a čtvrtá je jíž věnována konkrétnímu výpočtu vhodnosti nasazení kogenerační jednotky do malého rodinného domu. Kvůli malému finančnímu rozdílu a vysokým investičním nákladům, při tak malé spotřebě tepla a elektřiny je tato technologie pro dané použití nevhodná.
Historický vývoj pístových spalovacích motorů
Kučera, Petr ; Vopařil, Jan (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce má za úkol charakterizovat základní etapy vývoje pístových spalovacích motorů pro aplikaci v dopravních prostředcích. První část práce obsahuje seznámení s problematikou těchto motorů, jejich základní členění a popis a prvopočátky jejich vývoje. Druhá část práce je zaměřena na současné trendy ve vývoji a směr, kterým by se mohly spalovací motory v budoucnu ubírat.
Univerzální charakteristiky pístových motorů s vrtulí
Šafránek, Martin ; Matějů, Jiří (oponent) ; Zikmund, Pavel (vedoucí práce)
Stanovení charakteristik pístových motorů s vrtulí je složitý úkol. Přesné výpočty jsou založeny na motorových a vrtulových charakteristikách od výrobců, které jsou ovšem pro výpočet značně náročné. Existuje také možnost použít zjednodušené modely, které dokážou predikovat dosažitelné hodnoty účinnosti vrtule a spotřeby paliva. Jsou založeny na jednoduchém průběhu účinnosti vrtule a maximálního výkonu. Avšak tyto modely bývají často velmi nepřesné, což je značná nevýhoda. Proto se nabízí možnost využít univerzální charakteristiky pohonných jednotek s vrtulí, které nabízí zpřesnění výpočtu výkonu a spotřeby paliva při použití relativně jednoduchého modelu. Diplomová práce se zabývá souhrnným popisem všech charakteristik pístových spalovacích motorů a vrtulí. Byl zde vytvořen matematický model, který pracuje podle určitého algoritmu na základě společné práce motoru a vrtule. Tento model dokáže mnohem přesněji predikovat potřebný výkon a spotřebu paliva v různých režimech letu. Výsledky byly aplikovány na výkony ultralehkého letadla, především na dolet, u kterého došlo ke značnému zvýšení.
Univerzální charakteristiky pístových motorů s vrtulí
Šafránek, Martin ; Matějů, Jiří (oponent) ; Zikmund, Pavel (vedoucí práce)
Stanovení charakteristik pístových motorů s vrtulí je složitý úkol. Přesné výpočty jsou založeny na motorových a vrtulových charakteristikách od výrobců, které jsou ovšem pro výpočet značně náročné. Existuje také možnost použít zjednodušené modely, které dokážou predikovat dosažitelné hodnoty účinnosti vrtule a spotřeby paliva. Jsou založeny na jednoduchém průběhu účinnosti vrtule a maximálního výkonu. Avšak tyto modely bývají často velmi nepřesné, což je značná nevýhoda. Proto se nabízí možnost využít univerzální charakteristiky pohonných jednotek s vrtulí, které nabízí zpřesnění výpočtu výkonu a spotřeby paliva při použití relativně jednoduchého modelu. Diplomová práce se zabývá souhrnným popisem všech charakteristik pístových spalovacích motorů a vrtulí. Byl zde vytvořen matematický model, který pracuje podle určitého algoritmu na základě společné práce motoru a vrtule. Tento model dokáže mnohem přesněji predikovat potřebný výkon a spotřebu paliva v různých režimech letu. Výsledky byly aplikovány na výkony ultralehkého letadla, především na dolet, u kterého došlo ke značnému zvýšení.
Historický vývoj pístových spalovacích motorů
Kučera, Petr ; Vopařil, Jan (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce má za úkol charakterizovat základní etapy vývoje pístových spalovacích motorů pro aplikaci v dopravních prostředcích. První část práce obsahuje seznámení s problematikou těchto motorů, jejich základní členění a popis a prvopočátky jejich vývoje. Druhá část práce je zaměřena na současné trendy ve vývoji a směr, kterým by se mohly spalovací motory v budoucnu ubírat.
Kogenerační jednotka
Ptáček, Martin ; Pospíšil, Jiří (oponent) ; Fiedler, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá zásobováním tepelné a elektrické energie malého rodinného domu, spalujícího zemní plyn. První část je obecná, věnována kogenerační technologii, nejvíce však kogenerační jednotce na bázi spalovacího motoru. V druhé části se zabývám energetickou bilancí budov. Část třetí a čtvrtá je jíž věnována konkrétnímu výpočtu vhodnosti nasazení kogenerační jednotky do malého rodinného domu. Kvůli malému finančnímu rozdílu a vysokým investičním nákladům, při tak malé spotřebě tepla a elektřiny je tato technologie pro dané použití nevhodná.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.