Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Reliabilita hodnocení ve vybraných odborných předmětech
Konvičková, Hana ; Tvrzová, Ivana (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent)
Anotace v českém jazyce V teoretické části bakalářské práce se zabývám definicemi školního hodnocení, pojetím hodnocení v současné době, typy hodnocení, vlastnostmi hodnocení, specifiky hodnocení v odborných školách, dále specifiky hodnocení ve vybraných odborných předmětech a reliabilitou hodnocení jako podmínkou objektivního hodnocení. V empirické části bylo mým cílem za pomoci empirické sondy zjistit úroveň reliability hodnocení vybrané úlohy v předmětu Obchodně právní korespondence, Písemné a ústní komunikace a Písemné a elektronické komunikace. Vyučujícím těchto předmětů na 3 středních odborných školách v Praze 1, 4 a 9 jsem úlohy pro žáky předložila k zadání a zhodnocení podle předem specifikovaných kritérií. Jedním z hodnotitelů byl učitel předmětu dané školy, druhým hodnotitelem jsem byla já. Reliabilita byla určena jako míra shody nezávislého hodnocení dvou hodnotitelů stejných prací žáků. V závěru práce reflektuji přínosy a nedostatky samotného výzkumu a hodnocení prací učitelem zmíněné školy a mnou, jako učitelkou a současně autorkou bakalářské práce. Dále se snažím navrhnout postup pro dodržování základních kritérií hodnocení v obchodních písemnostech.
Analýza učebního textu odborného předmětu Písemná a elektronická komunikace
Štaudová, Lucie
Bakalářská práce se zabývá analýzou učebního textu odborného předmětu Písemná a elektronická komunikace, vyučovaného v prvním ročníku na středních školách s ekonomických a obchodním zaměřením. Hodnoceny jsou dvě učebnice, z nichž jedna obdržela schvalovací doložku a druhá schvalovací doložku nemá. Teoretická část pojednává o pedagogických a kurikulárních dokumentech. Dále je v teoretické části vymezen pojem učebnice, její funkce, složky, didaktická vybavenost a další parametry, bez jejichž znalosti by bylo obtížné posoudit její vhodnost pro využití ve výuce. Práce dále pojednává o možnostech provedení analýzy, způsobu výzkumu a metod hodnocení, týkajících se učebnic. Navazující praktická část obsahuje analýzu dvou zkoumaných učebnic, a to dle totožných kritérií, tedy z hlediska didaktické vybavenosti, obsahu učebnic a podle požadavků stanovených Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy, na kterých závisí udělování a odnímání schvalovacích doložek učebnicím a učebním textům.
Reliabilita hodnocení ve vybraných odborných předmětech
Konvičková, Hana ; Tvrzová, Ivana (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent)
Anotace v českém jazyce V teoretické části bakalářské práce se zabývám definicemi školního hodnocení, pojetím hodnocení v současné době, typy hodnocení, vlastnostmi hodnocení, specifiky hodnocení v odborných školách, dále specifiky hodnocení ve vybraných odborných předmětech a reliabilitou hodnocení jako podmínkou objektivního hodnocení. V empirické části bylo mým cílem za pomoci empirické sondy zjistit úroveň reliability hodnocení vybrané úlohy v předmětu Obchodně právní korespondence, Písemné a ústní komunikace a Písemné a elektronické komunikace. Vyučujícím těchto předmětů na 3 středních odborných školách v Praze 1, 4 a 9 jsem úlohy pro žáky předložila k zadání a zhodnocení podle předem specifikovaných kritérií. Jedním z hodnotitelů byl učitel předmětu dané školy, druhým hodnotitelem jsem byla já. Reliabilita byla určena jako míra shody nezávislého hodnocení dvou hodnotitelů stejných prací žáků. V závěru práce reflektuji přínosy a nedostatky samotného výzkumu a hodnocení prací učitelem zmíněné školy a mnou, jako učitelkou a současně autorkou bakalářské práce. Dále se snažím navrhnout postup pro dodržování základních kritérií hodnocení v obchodních písemnostech.
Komunikace ve vybrané organizaci
SVOBODOVÁ, Pavla
Komunikace je neodmyslitelnou součástí našeho každodenního života. Bez komunikace by téměř nic nefungovalo. Proto i v organizaci hraje komunikace podstatnou roli. Je nezbytná pro práci všech zaměstnanců. Od kvality komunikace se odvíjí celé další fungování organizace. Cílem této práce je zhodnocení komunikace ve vybrané organizaci a navržení změn vedoucí ke zlepšení současného stavu. V teoretické části bakalářské práce jsem pomocí literárních zdrojů objasnila základní pojmy týkající se komunikace. Mimo jiného jsem popsala proces komunikace, druhy a formy komunikace, komunikační kanály a komunikaci organizace s vnějším prostředím. Pro praktickou část bakalářské práce jsem si zvolila výrobní závod společnosti RM GASTRO s.r.o. ve Veselí nad Lužnicí. Většina informací o komunikaci v této společnosti mi byla poskytnuta na základě polostrukturovaných rozhovorů s manažerkou společnosti, vedoucím personálního oddělení a vedoucí obchodního oddělení. Na základě takto získaných informací jsem popsala proces komunikace v organizaci a přiblížila konkrétní komunikační situace, které se v organizaci vyskytují. Ocenila jsem hlavně snahu organizace dát každému zaměstnanci možnost přispět svým nápadem k jejímu rozvoji. Na základě všech zjištěných informací jsem došla k závěru, že je komunikace v organizaci prováděna kvalitně. Je ale třeba se neustále zlepšovat. Proto jsem společnosti doporučila několik návrhů, jejichž realizace by mohla přispět ke zlepšení současného stavu komunikace v organizaci.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.