Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Práce sestry v osteologické ambulanci
KAŠPAROVÁ, Iveta
Osteoporóza je zařazena mezi systémové metabolické onemocnění kostí, které je charakterizováno sníženým obsahem kostní hmoty. Tato nemoc je považována za nejfrekventovanější onemocnění. Osteologické pracoviště navštěvují převážně starší klienti, ale dnes již není výjimkou i návštěvy mladších klientů. V osteologické ambulanci hraje důležitou roli sestra. Krom sestřiných činností jako jsou administrativní či ošetřovatelské úkony, by měla sestra umět komunikovat, naslouchat a případně i poradit klientům. Sestra se tak stává jejich poradkyní, pomocnicí a zároveň i obhájkyní. Cílem práce bylo zjistit náplň práce sestry v osteologické ambulanci. Výzkumné šetření bylo provedeno kvalitativní metodou a technikou sběru dat byl polostrukturovaný rozhovor se 7 respondentkami ve vybraných osteologických ambulancích, z nichž 5 sester je z osteologické ambulance v Českých Budějovicích a zbylé dvě sestry jsou z osteologické ambulance v Praze. Dané rozhovory byly následně zpracovány do kazuistik. Tyto kazuistiky se staly podkladem pro zpracování výsledků, které byly seřazeny do kategorizačních tabulek. Z nejdůležitějších výsledků ve výzkumném šetření bylo prokázáno, že se sestry musí vzdělávat ve specializačním kurzu pouze tehdy, pokud má být v jejich náplni práce denzitometrické vyšetření. Toto denzitometrické vyšetření, odebírání biologického materiálu na kostní markry a edukace o aplikaci léků fosteonovým perem se řadí mezi speciální činnosti, které se v jiných odborných ambulancí neprovádí. Některé osteologické sestry potvrdily, že do práce jejich náplně také patří edukace klientů a to nejčastěji formou ústní, poskytováním informačních materiálů nebo i praktickými ukázkami. Tato bakalářská práce by mohla být využita pro sestry, které by chtěly v budoucnu pracovat v osteologické ambulanci.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.