Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Determination of volatile substances of natural extracts intended for cosmetic application
Paskevych, Olha ; Řezáčová, Veronika (oponent) ; Mravcová, Ludmila (vedoucí práce)
This bachelor’s thesis is focused on observation of natural commercially available extracts that are used in natural cosmetics. The literature review was focused on the topic of the content of volatile substances in natural extracts used in cosmetics, their characterization and determination possibilities, and the issue of the occurrence of allergens in natural cosmetics. Based on that review was designed an optimal method for the analysis of samples of natural extracts, taking into account the available analytical instrumentation. The following extracts have been studied with a focus on qualitative determination: almond, aloe vera, clove, Ethiopian coffee, ginger, onion.
Determination of volatile substances of natural extracts intended for cosmetic application
Paskevych, Olha ; Řezáčová, Veronika (oponent) ; Mravcová, Ludmila (vedoucí práce)
This bachelor’s thesis is focused on observation of natural commercially available extracts that are used in natural cosmetics. The literature review was focused on the topic of the content of volatile substances in natural extracts used in cosmetics, their characterization and determination possibilities, and the issue of the occurrence of allergens in natural cosmetics. Based on that review was designed an optimal method for the analysis of samples of natural extracts, taking into account the available analytical instrumentation. The following extracts have been studied with a focus on qualitative determination: almond, aloe vera, clove, Ethiopian coffee, ginger, onion.
Marketingová komunikace firmy InBIO s.r.o
Ondrová, Michaela ; Machek, Martin (vedoucí práce) ; Stříteský, Václav (oponent)
Hlavním cílem bakalářské práce je zmapování marketingových aktivit firmy InBIO s.r.o. Důraz je kladen na online marketingovou komunikaci a zlepšení konkurenční pozice firmy na trhu. Práce je rozdělena na dvě části: teoretickou a praktickou. Teoretická část obsahuje důležité pojmy z vybrané problematiky, které jsou podkladem pro výzkumnou část. Praktická část obsahuje podstatné informace o firmě a analýzu trhu s důrazem na analýzu konkurence, analýzu zákazníků, analýzu místa, analýzu produktového portfolia a SWOT analýzu. Pro analýzu trhu je použit Porterův model. Analýza zákazníků vychází z dotazníkového šetření. Pro hodnocení e-shopu a Facebooku byly provedeny expertní hloubkové rozhovory. Práce čerpá ze sekundárních i primárních dat. V závěru jsou stanoveny návrhy na zlepšení marketingové komunikace. Konečným výstupem bakalářské práce je marketingový plán firmy na rok 2016 a souhrn poznatků využitelných pro ostatní firmy v odvětví.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.