Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výchova a vzdělávání podle zásad salesiánské pedagogiky
SOCHOROVÁ, Lenka
Předkládaná bakalářská práce se snaží postihnout a představit řád salesiánů, počínaje jejich zakladatelem a původcem vůdčích myšlenek, Janem Boskem. Vznik a zásadní teze salesiánů jsou úzce spjaty právě s Boskem, proto je mu věnována samostatná první kapitola. Druhé a třetí téma se opět obrací k historii, tentokrát se autorka zaobírá působením řádu ve světě i na území Československa, potažmo samostatné ČR. Vzhledem k politickým poměrům před r. 1989 bylo pro církevní řády, salesiány nevyjímaje, téměř nemožné se více prosadit nábožensky, o vlivu v oblasti pedagogiky nemůže být vůbec řeč. Společně s popisem situace před r. 1989 je náplní druhé kapitoly stručný popis vývoje salesiánů v Československu po pádu komunistického režimu a následně v samostatné ČR. Jádro celé práce je soustředěno do čtvrté, závěrečné, části, která pojednává o hlavních bodech salesiánské pedagogiky, její metodice a v neposlední řadě o možnostech jejího využití. Po představení historie nám závěrečná kapitola předkládá salesiánský řád jako velice aktuální vzhledem k jeho pedagogickým aktivitám, tím spíše významným, s přihlédnutím k faktu, že v současné době alternativní a minoritní pedagogické styly jsou stále častěji vyhledávaným prostředkem vzdělání či alespoň cílem naší zvědavosti.
Sociálně pedagogická práce v salesiánských střediscích mládeže
Opatrná, Kateřina ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Šubrová, Anežka (oponent)
Anotace: Předkládaná práce pojednává o současné salesiánské pedagogice na pozadí pedagogických principů preventivního systému dona Boska, který vznikl jako reakce na konkrétní historické podmínky života a potřeby mladých chlapců v Turíně druhé poloviny 19. století na základě osobních zkušeností kněze a vychovatele Jana Boska. Cílem této práce je prostřednictvím analýzy současné salesiánské pedagogiky a konkrétní činnosti českých salesiánských středisek mládeže zjistit, zda a nakolik můžeme na salesiánské aktivity pohlížet jako na sociálně pedagogickou práci. Práce je členěna na pět částí. První část je zaměřena na historický kontext vzniku salesiánského hnutí a druhá na preventivní systém, jak jej používal ve své praxi don Bosco. Třetí část se věnuje současné salesiánské pedagogice a čtvrtá popisuje funkce, metody a formy práce v českých salesiánských střediscích mládeže. V páté části zjišťujeme prostřednictvím analýzy současné salesiánské pedagogiky a činnosti vybraných českých salesiánských středisek mládeže, zda a nakolik salesiánské aktivity zohledňují a naplňují sociálně pedagogické aspekty práce s mládeží. Klíčová slova: Sociálně pedagogická práce; Bosco Jan; Salesiáni dona Boska; Salesiánská pedagogika; Animace; Salesiánská střediska mládeže, Oratoř
Prvky salesiánské spirituality ve výchovném díle Magdalény Morano
MRÁČKOVÁ, Marie
Práce se zabývá prvky salesiánské spirituality v životě a díle Magdalény Morano, sestry salesiánky, která se věnovala výchově chudých dívek na Sicílii na přelomu 19. a 20. století. První část práce představuje v hrubých rysech historicko-politický kontext Itálie a Sicílie v druhé polovině 19. století. Na to navazuje seznámení s životem Magdalény Morano a jejím působením na Sicílii. Stěžejní částí je salesiánský preventivní systém, jak ho realizovala Magdaléna Morano. Rozvíjí se zde cíl a adresáti výchovného působení, výchovné principy, metody, formy a prostředky. Kapitola je zakončena pojednáním o protagonistech vzdělávání. Poslední část ukazuje, v čem je osobnost Magdalény Morano a její výchovný styl aktuální pro současnou dobu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.