Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Sémantické charakteristiky sloves v písemném projevu dětí mladšího školního věku
Trojanová, Tereza ; Pacovská, Jasňa (vedoucí práce) ; Lehečková, Eva (oponent)
Bakalářská práce si klade za cíl prozkoumat oblast sémantických charakteristik sloves, která užívají děti na konci mladšího školního věku ve svých písemných projevech. Podkladem pro výzkum jsou samostatné písemné práce žáků 5. ročníku základní školy. Za účelem získání relevantních údajů pro analýzu sebraného materiálu jsou využity kvantitativní metody výzkumu. Jakoukoliv kvantifikaci kognitivního vývoje nelze považovat za obecně platnou. Bakalářská práce zaznamenává jisté tendence vývoje dětské řeči, které se mohou stát podnětem pro další vědecké bádání. Přínosem práce jsou rovněž přiložené původní texty dětí na konci mladšího školního věku. Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. Teoretická část popisuje základní východiska psycholingvistiky a představuje odlišné přístupy k osvojování jazyka dítětem. Dále obsahuje kapitolu charakterizující období mladšího školního věku a kapitoly věnující se problematice sloves, jejich sémantice a třídění z hlediska sémantických rysů. Empirická část předkládá pracovní hypotézy, popis výzkumného vzorku i metodologii výzkumu. Jádro této části tvoří kvantitativní vyjádření zastoupení jednotlivých sloves v sebraných materiálech, dále jejich zařazení do sémantic- kých kategorií a porovnání pracovních hypotéz s výsledky výzkumu. Závěr bakalářské...
Sémantické charakteristiky sloves v písemném projevu dětí mladšího školního věku
Trojanová, Tereza ; Pacovská, Jasňa (vedoucí práce) ; Lehečková, Eva (oponent)
Bakalářská práce si klade za cíl prozkoumat oblast sémantických charakteristik sloves, která užívají děti na konci mladšího školního věku ve svých písemných projevech. Podkladem pro výzkum jsou samostatné písemné práce žáků 5. ročníku základní školy. Za účelem získání relevantních údajů pro analýzu sebraného materiálu jsou využity kvantitativní metody výzkumu. Jakoukoliv kvantifikaci kognitivního vývoje nelze považovat za obecně platnou. Bakalářská práce zaznamenává jisté tendence vývoje dětské řeči, které se mohou stát podnětem pro další vědecké bádání. Přínosem práce jsou rovněž přiložené původní texty dětí na konci mladšího školního věku. Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. Teoretická část popisuje základní východiska psycholingvistiky a představuje odlišné přístupy k osvojování jazyka dítětem. Dále obsahuje kapitolu charakterizující období mladšího školního věku a kapitoly věnující se problematice sloves, jejich sémantice a třídění z hlediska sémantických rysů. Empirická část předkládá pracovní hypotézy, popis výzkumného vzorku i metodologii výzkumu. Jádro této části tvoří kvantitativní vyjádření zastoupení jednotlivých sloves v sebraných materiálech, dále jejich zařazení do sémantic- kých kategorií a porovnání pracovních hypotéz s výsledky výzkumu. Závěr bakalářské...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.