Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  předchozí11 - 13  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Spolupráce s rodinou v době distanční a online výuky
Nosálová, Adéla ; Poche Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá spoluprací školy a rodiny v průběhu distanční a online výuky. Pojednává o tom, jak ke spolupráci přistupují rodiče a jak ji vnímají učitelé. Teoretická část popisuje důvody ke spolupráci a faktory, které ji negativně ovlivňují. Předkládá pravidla pro spolupráci. Prezentuje její typické formy a uvádí argumenty k jejich realizaci. Představuje programy, které spolupráci školy a rodiny podporují. Charakterizuje distanční výuku a její druhy. Přináší doporučení pro kantory a možné formy spolupráce v online prostředí. Praktická část práce se zabývá výzkumem mapujícím přístup učitelů 1. stupně k formám spolupráce v průběhu distanční a online výuky na vybrané základní škole. Výzkum je realizován pomocí dvou dotazníkových šetření a strukturovaných rozhovorů.
Digitální kompetence učitelů a jejich specifika v době distančního vzdělávání
Poesová, Marie ; Neumajer, Ondřej (vedoucí práce) ; Černochová, Miroslava (oponent)
Diplomová práce Digitální kompetence učitelů a jejich specifika v době distančního vzdělávání se v teoretické části na základě analýzy příslušné literatury věnuje specifikům distanční výuky a mapuje dosavadní národní i mezinárodní rámce zabývající se úrovní a rozvojem digitálních kompetencí učitelů. Dále pak pracuje s Rámcem digitálních kompetencí pedagogů (založeném na Digital Competence Framework for Educators, DigCompEdu), který vznikl zejména pro vzdělavatele a vzdělávací instituce jako určitá norma pro nastavení úrovně dovedností práce s digitálními technologiemi. Cílem práce je navrhnout doplnění Rámce digitálních kompetencí pedagogů o specifické dovednosti potřebné k vedení distanční výuky. V rámci kvalitativního výzkumného šetření uskutečněného v empirické části práce proběhly u devíti vyučujících z různých typů škol hospitace v hodinách a následně pohospitační rozhovory. Ty se zaměřovali jak na průběh výuky během distančního vyučování, tak se pokusily identifikovat potřebnou učitelskou výbavu v oblasti digitálních kompetencí. Výzkum probíhal výhradně v neočekávané situaci, která nastala z důvodu náhlého uzavření škol kvůli pandemické situaci způsobené nemocí Covid-19. Na základě zjištěných skutečností byly vymezeny metodicko-didaktické fenomény a potřeby související s distanční výukou,...
Výuka matematiky online ve vybraném ročníku nižšího stupně víceletého gymnázia
Flejberková, Dorota ; Kaslová, Michaela (vedoucí práce) ; Novotná, Jarmila (oponent)
Diplomová práce je založena na odučené praxi během pandemie vedené v on-line prostředí. Zkoumá možnosti on-line výuky matematiky a pojmy spojené s ní, jak vést kvalitní výuku matematiky v on-line prostředí. Cílem práce je porovnat distanční vzdělávání v České republice a ve vybraných zemích Evropské unie. Současná situace v evropském školství se změnila a v období od jara 2020 přešla na dosud netradiční výuku online. Práce vychází z těchto podmínek a sleduje tři hlavní roviny: rešeršní, kde jsou jednak popsána teoretická východiska, jednak sumarizována data k online výuce ve světě, která jsem získala na internetu a poslední kde jsem v daném kontextu pozorovala praxi jak z pozice hospitujícího studenta, tak z pozice vyučujícího. Praxe se odehrávala v primě nižšího gymnázia, kdy se výuka zaměřovala na řešení rovnic. Analýza a reflexe hodiny jsou dány do souvislosti s analýzou učiva o rovnicích prezentovaného ve vybrané řadě učebnic jak na prvním, tak druhém stupni základní školy. V práci jsou shrnuty jednotlivé zprávy ČŠI, které v období pandemie vydala, kde byli zkoumány dopady pandemie jak ze strany učitelů, žáků i rodičů. Závěr práce prezentuje shrnutí nabytých zkušeností a doporučení formulovaných v širším kontextu online výuky. KLÍČOVÁ SLOVA Online výuka; školní matematika; osmileté gymnázium;...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   předchozí11 - 13  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.