Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Hodnocení implementace cílů Národní strategie globálního rozvojového vzdělávání v oblasti českého základního školství
Čápová, Iva ; Kalous, Jaroslav (vedoucí práce) ; Tumová, Anna (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem globálního rozvojového vzdělávání (GRV) a úspěšností implementace cílů Národní strategie GRV v oblasti českého základního školství. V roce 2011 vešla v platnost Národní strategie GRV, čímž se Česká republika přihlásila k principům a cílům GRV. Cíle, které jsou v dokumentu vymezeny, mají být naplněny v horizontu pěti let. Nicméně jak práce ukazuje, implementace je komplikovaným procesem, který závisí na široké škále aspektů. Autorka se pokusila identifikovat faktory, které úspěšnost implementačního procesu ovlivňují. Dále se snažila odpovědět na otázku, zda se implementace cílů strategie daří či selhává, a vysvětlit, proč se tak děje. S využitím průběžného hodnocení byla navržena praktická doporučení ke zlepšení procesu implementace cílů Národní strategie GRV. Poukázáno bylo na fakt, že příčinami nedokonalé implementace mohou být jak nepříznivé socioekonomické podmínky, tak také nevhodně vymezené cíle politiky, chybějící systémová podpora z Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy, nedostatečná spolupráce mezi zúčastněnými aktéry či neadekvátní využití nástrojů a stylů implementace. Na druhou stranu, překvapivě pozitivní vliv mohou mít neočekávané důsledky vzniku politiky. Jsou jimi zejména navázání kontaktů a upevnění spolupráce mezi aktéry i fakt, že vznik...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.