Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Aplikace heuristických metod v reálném rozvozním problému
Slavíková, Monika ; Fábry, Jan (vedoucí práce) ; Kobzareva, Maria (oponent)
Tato práce navazuje na bakalářskou práci "Model rozvozových tras a rozmístění logistických center s možností jejich optimalizace". Jde o distribuční úlohu, konkrétně o rozvozní problém. Cílem je nalezení řešení daného rozvozního problému, které by se dalo ve firmě opakovaně využívat. Hlavním úkolem je dosažení nejnižších nákladů (celkový počet kilometrů) při maximálním využití kapacity vozidla; za podmínek, že budou uspokojeny všechny požadavky logistických center a bude tolerovaná maximální kapacita vozidla. K výpočtu optima byl použit řešitel Gurobi 6.0.3 v programovém systému MPL for Windows 4.2, který však neposkytne optimální řešení a řešení problému trvá příliš dlouho. Dále k výpočtu byla použita heuristická vkládací metoda, jejíž výpočetní algoritmus je zapsán pomocí doplňku VBA (Visual Basic for Applications) v MS Excel. Nakonec jsou srovnány výsledky těchto metod s původním řešením rozvozního plánu a řešením v bakalářské práci. Následně byl proveden ještě výpočetní experiment, ve kterém bylo testováno, jaký vliv bude mít na výsledek zavedení dalšího distribučního centra (výchozího místa). Výpočetní experiment byl prováděn heuristickou vkládací metodou, řešitelem Gurobi a heuristikou výhodnostních čísel z bakalářské práce.
Optimalizace svozu zásilek
Kozárová, Barbora ; Skočdopolová, Veronika (vedoucí práce) ; Šindelářová, Irena (oponent)
Okružní a rozvozní úlohy řeší problém optimalizace dopravní trasy. Podstatou řešení okružních úloh je nalezení nejkratšího okruhu, který začíná a končí ve stejném místě a zahrnuje stanovená místa, která mohou být navštívena v libovolném pořadí, přičemž každé z nich má být navštíveno právě jednou. U rozvozních úloh je navíc uvažována i velikost požadavků a kapacita vozidla, které se v průběhu cesty musí vracet do skladu. Obě úlohy lze rozšířit o tzv. časová okna, která udávají interval mezi nejdříve možným a nejpozději přípustným začátkem obsluhy zákazníka. Tato práce je zaměřena na výpočet optimální trasy pro řidiče nejmenované velkoobchodní společnosti při svozu zásilek. Cílem je minimalizovat ujetou vzdálenost za den za účelem snížení nákladů na pohonné hmoty. Řešení je realizováno pomocí modelů úlohy obchodního cestujícího, rozvozní úlohy a jejich modifikací s časovými okny prostřednictvím systémů LINGO, popř. GUROBI, a MPL for Windows. Pro ilustraci použití heuristických metod je proveden výpočet metodou výhodnostních čísel.
Optimalizace pomocí algoritmů mravenčích kolonií
Zahálka, Jaroslav ; Fábry, Jan (vedoucí práce) ; Zouhar, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá algoritmy mravenčích kolonií a jejich využitím pro řešení okružních a rozvozních úloh. Tyto algoritmy se řadí mezi tzv. metaheuristiky a představují inovativní přístup k řešení NP - obtížných problémů vhodný především pro úlohy většího rozsahu. Práce začíná popisem okružních a rozvozních úloh včetně způsobů jejich řešení. V další kapitole analyzuje metaheuristiku Ant Colony a její možné aplikace na zmíněné problémy. Nejdůležitější součástí práce je praktická část, kterou představuje program Ant Colony Optimization Framework. Jde o rozšiřitelnou aplikaci napsanou v jazyce Java schopnou řešit úlohu obchodního cestujícího a základní rozvozní úlohu. V závěru práce je předvedena analýza řešení těchto problémů na testovacích datech.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.