Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Návrh letadlové energetické jednotky
Poledno, Martin ; Maňas, Pavel (oponent) ; Nevrlý, Josef (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá základním konstrukčním návrhem letadlové pomocné energetické jednotky (LPEJ). Pro požadovaný výkon na hřídeli je navržen tepelný oběh, na základě kterého jsou určeny základní geometrické rozměry kompresoru, turbíny, výstupní soustavy a termodynamické parametry pracovní látky v jednotlivých řezech motoru. Dále je stanovena charakteristika kompresoru, turbíny a výstupní soustavy, na základě kterých je určován užitečný výkon na hřídeli v nevýpočtových režimech práce. Je stanovena výšková charakteristika motoru. Veškeré výpočty jsou prováděny v aplikaci MATLAB. Na závěr je vytvořen zjednodušený řez motoru.
Odtržení proudu při nenávrhovém provozu lopatkových mříží
Šafařík, Pavel
V příspěvku jsou uvedeny dílčí výsledky experimentálního aerodynamického výzkumu lopatkových mříží při extrémních úhlech náběhu proudu. Ze zjednodušených představ o parametrech proudu v průtočné části turbostrojů jsou odvozeny podklady pro modelování nenávrhového provozu strojů. Simulace těchto podmínek v aerodynamickém tunelu umožnila pozorovat a měřit významné proudové struktury a jejich vývoj. V podmínkách extrémních úhlů náběhu proudu do lopatkových mříží je jedním z významných aerodynamických jevů rozsáhlé odtržení proudu. Výsledky výzkumu ukazují, jak při výskytu odtržení citelně narůstá součinitel ztráty kinetické energie. V oboru vysokých rychlostí proudu může nastat transsonická nestabilita. Nestacionární jevy byly pozorovány zvláště v podmínkách při extrémních úhlech náběhu odpovídajících provozu strojů značně odchýlenému od návrhového.
Návrh letadlové energetické jednotky
Poledno, Martin ; Maňas, Pavel (oponent) ; Nevrlý, Josef (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá základním konstrukčním návrhem letadlové pomocné energetické jednotky (LPEJ). Pro požadovaný výkon na hřídeli je navržen tepelný oběh, na základě kterého jsou určeny základní geometrické rozměry kompresoru, turbíny, výstupní soustavy a termodynamické parametry pracovní látky v jednotlivých řezech motoru. Dále je stanovena charakteristika kompresoru, turbíny a výstupní soustavy, na základě kterých je určován užitečný výkon na hřídeli v nevýpočtových režimech práce. Je stanovena výšková charakteristika motoru. Veškeré výpočty jsou prováděny v aplikaci MATLAB. Na závěr je vytvořen zjednodušený řez motoru.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.