| |
|
Výroba krycího plechu zámku
Rubáš, Petr ; Lidmila, Zdeněk (oponent) ; Podaný, Kamil (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na návrh technologie výroby krycího plechu zámku, který společně s dalšími díly tvoří část zámku pátých dveří u osobního automobilu. Kryt je vyroben z plechu o tloušťce 2 mm a obsahuje řadu ohybů, prolisů, stříhaných a lemovaných otvorů. Na základě výrobních požadavků a velikosti série 1 200 000 kusů za 3 roky byla zvolena výroba pomocí postupového sdruženého nástroje. Díl bude vyhotoven v jedenácti krocích obsahujících stříhání, ražení, ohýbání a lemování. Jako nejvhodnější materiál byla zvolena mikrolegovaná konstrukční ocel S355MC. Díl bude vyráběn na lisu KSTU 5000-30-7G RKM od firmy ANDRITZ Metals a cena výrobku činí 14,33 Kč.
|
|
Návrh technologie a uspořádání výroby držáku
Skrýval, Tomáš ; Novotný, Karel (oponent) ; Rumíšek, Pavel (vedoucí práce)
Projekt vypracovaný v rámci inženýrského studia oboru 2307 předkládá ukázku technologie výroby držáku, dílčí součásti posouvacího mechanismu sedadla automobilu Peugeot 308, používané ve firmě UniTools Press CZ Valašské Meziříčí. Na základě literární studie dále obsahuje návrh dvou možných, odlišných způsobů výroby stejné součásti a následný výběr nejvhodnější varianty výroby tabulkou váhového hodnocení. Součást se vyrábí ve sdruženém postupovém nástroji na lise Arisa 400 o jmenovité síle 4000 kN ze svitku plechu o tloušťce 3 mm a materiálu s označením S355MC. Práce dále obsahuje návrh úpravy současného způsobu výroby pro prodloužení životnosti nástroje na válcování závitu a navýšení produktivity výroby.
|
|
Výroba komponentu zámku automobilu
Andris, Tomáš ; Císařová, Michaela (oponent) ; Lidmila, Zdeněk (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhu technologie výroby ovládací páčky zámku automobilu. Součást je vyráběna z oceli S355MC ve formě plechu o tloušťce 2 mm, výrobní série je stanovena na 400 000 ks/rok, z toho 200 000 ks/rok pravé varianty a 200 ks/rok levé varianty. Po vyhodnocení jednotlivých variant výroby byla zvolena výroba pomocí postupového sdruženého nástroje. Díl je zhotoven celkem v deseti krocích, které zahrnují stříhání a ohýbání. Pro zvolenou technologii výroby byly provedeny potřebné technologické, konstrukční a kontrolní výpočty. K výrobě součásti je zvolen lis S160 od firmy Šmeral, povrch součástí bude následně ošetřen povrchovou úpravou pomocí galvanického zinkování. Na závěr proběhlo posouzení ekonomičnosti, kdy cena jedné součásti byla stanovena na 13,3 Kč. Bod zvratu, po kterém se stane výroba ziskovou byl stanoven na 156 339 kusů.
|
|
Výroba komponentu zámku automobilu
Andris, Tomáš ; Císařová, Michaela (oponent) ; Lidmila, Zdeněk (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhu technologie výroby ovládací páčky zámku automobilu. Součást je vyráběna z oceli S355MC ve formě plechu o tloušťce 2 mm, výrobní série je stanovena na 400 000 ks/rok, z toho 200 000 ks/rok pravé varianty a 200 ks/rok levé varianty. Po vyhodnocení jednotlivých variant výroby byla zvolena výroba pomocí postupového sdruženého nástroje. Díl je zhotoven celkem v deseti krocích, které zahrnují stříhání a ohýbání. Pro zvolenou technologii výroby byly provedeny potřebné technologické, konstrukční a kontrolní výpočty. K výrobě součásti je zvolen lis S160 od firmy Šmeral, povrch součástí bude následně ošetřen povrchovou úpravou pomocí galvanického zinkování. Na závěr proběhlo posouzení ekonomičnosti, kdy cena jedné součásti byla stanovena na 13,3 Kč. Bod zvratu, po kterém se stane výroba ziskovou byl stanoven na 156 339 kusů.
|
| |
|
Výroba krycího plechu zámku
Rubáš, Petr ; Lidmila, Zdeněk (oponent) ; Podaný, Kamil (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na návrh technologie výroby krycího plechu zámku, který společně s dalšími díly tvoří část zámku pátých dveří u osobního automobilu. Kryt je vyroben z plechu o tloušťce 2 mm a obsahuje řadu ohybů, prolisů, stříhaných a lemovaných otvorů. Na základě výrobních požadavků a velikosti série 1 200 000 kusů za 3 roky byla zvolena výroba pomocí postupového sdruženého nástroje. Díl bude vyhotoven v jedenácti krocích obsahujících stříhání, ražení, ohýbání a lemování. Jako nejvhodnější materiál byla zvolena mikrolegovaná konstrukční ocel S355MC. Díl bude vyráběn na lisu KSTU 5000-30-7G RKM od firmy ANDRITZ Metals a cena výrobku činí 14,33 Kč.
|
|
Návrh technologie a uspořádání výroby držáku
Skrýval, Tomáš ; Novotný, Karel (oponent) ; Rumíšek, Pavel (vedoucí práce)
Projekt vypracovaný v rámci inženýrského studia oboru 2307 předkládá ukázku technologie výroby držáku, dílčí součásti posouvacího mechanismu sedadla automobilu Peugeot 308, používané ve firmě UniTools Press CZ Valašské Meziříčí. Na základě literární studie dále obsahuje návrh dvou možných, odlišných způsobů výroby stejné součásti a následný výběr nejvhodnější varianty výroby tabulkou váhového hodnocení. Součást se vyrábí ve sdruženém postupovém nástroji na lise Arisa 400 o jmenovité síle 4000 kN ze svitku plechu o tloušťce 3 mm a materiálu s označením S355MC. Práce dále obsahuje návrh úpravy současného způsobu výroby pro prodloužení životnosti nástroje na válcování závitu a navýšení produktivity výroby.
|