Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Dějiny ruzyňské školy v letech 1922-1948
ŠVARCOVÁ, Michaela
Diplomová práce se zabývá historickým vývojem elementárního vzdělávání v obci Ruzyně do roku 1948. Práce je rozvržena do několika navazujících kapitol. Práce obsahuje stručnou historii obce Ruzyně a její školství od roku 1922 do roku 1948. Shrnuje a analyzuje dostupné a regionální prameny. Práce sleduje organizaci výuky a stavy žáků, změny v pedagogickém sboru, vyučování náboženského vyznání, mimoškolní aktivity, oslavy, významné události a využívání školní budovy. Práce se také zaměřuje na vliv politických změn ve školství a na historické události. Podkladem pro zpracování této práce jsou především kroniky obce a kroniky školy.
Vývoj elementárního školství v okrese Kladno (1869-1918)
Humrová, Jana ; Váňová, Růžena (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Diplomová práce má povahu historické studie a je rozdělena do tří kapitol. První kapitola se zaměřuje na vývoj elementárního školství v českých zemích. Kromě popisu počátků vzdělávání a reformy v 19. století jsou zde pojednání o vzdělávání učitelů, školním řádu i školní správě. V závěru je podrobněji popsána úloha obecných a měšťanských škol. Hlavní kapitola se věnuje dějinám školství kladenského okresu od vyhlášení Hasnerova zákona do roku 1918. Nastiňuje počátky vzdělávání ve zdejším kraji, vznik Okresní školní rady v Kladně, zmiňuje se o její činnosti a především charakterizuje jednotlivé školy. Třetí kapitola představuje významné pedagogické osobnosti regionu, jejichž učitelské začátky jsou spojeny s některou z uvedených škol. Klíčová slova Dějiny školství, Hasnerův zákon, obecná a měšťanská škola, školní regionální dějiny a osobnosti
Vývoj elementárního školství v okrese Kladno (1869-1918)
Humrová, Jana ; Váňová, Růžena (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Diplomová práce má povahu historické studie a je rozdělena do tří kapitol. První kapitola se zaměřuje na vývoj elementárního školství v českých zemích. Kromě popisu počátků vzdělávání a reformy v 19. století jsou zde pojednání o vzdělávání učitelů, školním řádu i školní správě. V závěru je podrobněji popsána úloha obecných a měšťanských škol. Hlavní kapitola se věnuje dějinám školství kladenského okresu od vyhlášení Hasnerova zákona do roku 1918. Nastiňuje počátky vzdělávání ve zdejším kraji, vznik Okresní školní rady v Kladně, zmiňuje se o její činnosti a především charakterizuje jednotlivé školy. Třetí kapitola představuje významné pedagogické osobnosti regionu, jejichž učitelské začátky jsou spojeny s některou z uvedených škol. Klíčová slova Dějiny školství, Hasnerův zákon, obecná a měšťanská škola, školní regionální dějiny a osobnosti

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.