Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Prodejnost sortimentu suchého zboží v shopu čerpací stanice pohoných hmot
Bašta, Petr
Diplomová práce řeší stěžejní problém se zásobováním pohonnými hmotami v nejbližším okolí konkurenčního prostředí. Bylo zjištěno, že největší konkurencí daného subjektu jsou dvě čerpací stanice v nejbližším okolí, které sice mají menší rozsah prodeje obchodního sortimentu, přesto je nutné je jako konkurenty považovat. Jakýkoliv neúspěch se projeví přesunem zákazníků právě k nim. Analýza výsledku průzkumu ukázala, že podíl prodeje suchého zboží na celkových tržbách byl v letech 2010 až 2014 průměrně 13,22 procent. V sortimentu suchého zboží došlo k výraznému nárůstu prodeje pro dopravní prostředky a ke snížení v ostatním zboží. Ostatní sortiment tvoří tyto vybrané položky: drogerie, foto, dálniční známky, baterie do spotřebičů, telefonní kupony a karty aj. Prodej pohonných hmot je významně ovlivněn jejich cenou (za období 2010 - 2014 změna o 5,06 Kč za jeden litr) a současně množstvím (za stejné období o 28,41 procent). Vzhledem k současné nízké ceně pohonných hmot a předpokladu relativně stejné úrovně prodejních cen bude třeba se zaměřit na zkvalitnění služeb poskytovaných zaměstnanci čerpací stanice a rozšíření obchodního sortimentu o doplňkový prodej pro motoristy.
Fairtradová káva na českém trhu
PILNÁ, Kristýna
Tato bakalářská práce pojednává o fairtradové kávě na českém trhu. Teoretický přehled podává základní informace o kávě, o systému fair trade a o fairtradové kávě. Praktická část je zaměřena na identifikaci dostupného obchodního sortimentu a postoje spotřebitelů vůči systému fair trade. Nejprve je uskutečněno dotazníkové šetření zaměřené na spotřebitele, dále výzkum ve vybraných maloobchodních formátech a nakonec řízený rozhovor se zaměstnancem pražírny fairtradové kávy. Z dotazníkového šetření je možné definovat spotřebitelské povědomí o fairtradových produktech (hlavně o kávě) a jejich nákupní chování. Průzkum v maloobchododních formátech je použit pro identifikaci nabídky fairtradové kávy na českém trhu. Řízený rozhovor zjišťuje důvod pražírny pro zapojení do systému fair trade a řeší otázku profitability.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.