Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Historický vývoj anesteziologické sestry
Grégrová, Stanislava ; Kulířová, Veronika (vedoucí práce) ; Jeřábková, Lenka (oponent)
Rychlý vývoj oboru intenzivní medicíny s velkým množstvím odborných informací si vyžaduje dostatečně vzdělané sestry specialistky v oboru. Anesteziologická sestra je sestra pracující v intenzivní péči se zaměřením na péči v anesteziologii. Poskytuje vysoce specializovanou ošetřovatelskou péči pacientům při přípravě, průběhu a bezprostředně po ukončení celkové a místní anestezie. Práce je rozdělena do dvou částí, části teoretické a části praktické. Teoretická část se nejprve věnuje vývoji anesteziologie a resuscitace. Dále se zaměřuje na vzdělávání sester. Vzdělávání sester je zmíněno od historických počátků až do současnosti. Zahrnuje také nové požadavky na vzdělání nelékařského zdravotnického personálu a platnou legislativu, ze které vycházejí. Zmíněno je i specializační vzdělávání pro intenzivní péči. Další kapitola teoretické části se zaměřuje na kompetence sester v anesteziologii a intenzivní péči. Praktická část zahrnuje rozhovory, které jsem vedla se šesti sestrami. Tři rozhovory byly vedeny s pamětnicemi počátků anesteziologie jako samostatného oboru. Byla použita metoda kvalitativního výzkumu, studiem dokumentů, analýzou primárních pramenů archivních zdrojů MZ, NLK, ÚVN, legislativy, dobových periodik, odborných knih a článků. Cílem diplomové práce bylo zmapovat vznik a postupný vývoj...
Adaptační proces anesteziologických sester z pohledu školitele
Husová, Veronika ; Heczková, Jana (vedoucí práce) ; Hocková, Jana (oponent)
Úvod do problematiky: Adaptační proces absolvují všichni nově příchozí zaměstnanci s cílem co nejrychlejšího a nejefektivnějšího zapojení do plného pracovního procesu organizace. Specifickou adaptací procházejí také noví zaměstnanci, kteří začínají pracovat na anesteziologickém oddělení. Právě na anesteziologické oddělení je zaměřen výzkum diplomové práce a přináší pohled mentorů - anesteziologických sester, na průběh adaptace nových zaměstnanců. Metodologie: Jedná se o kvalitativní studii, sběr dat proběhl polostrukturovanými rozhovory s anesteziologickými sestrami mentorkami z různých oborů anestezie. Analýza dat byla provedena v několika krocích otevřeným kódováním s následnou kategorizací. Výzkumného šetření se zúčastnilo celkem 9 anesteziologických sester. Výsledky: Zjištění výzkumného šetření ukazují důležité aspekty úspěšného adaptačního procesu anesteziologických sester. Jsou jimi vlastní zkušenosti mentora, jak z období adaptačního procesu, tak z jeho předešlých pracovišť, mentoring, který reprezentuje zkušený školitel, nápomocné pracovní prostředí a kolektiv a kvalitní zpětná vazba pro mentora i nového zaměstnance. Závěr a doporučení Ukázalo se, že kvalitní mentoring je strategickým prostředkem k úspěšné adaptaci nového zaměstnance. Kvalitu je však nutné neustále hlídat. Získané informace...
Edukace pacientů před aplikací anestezie.
Vizinová, Gabriela ; Kulhavá, Miluše (vedoucí práce) ; Hladká, Petra (oponent)
Diplomová práce pojednává o edukaci pacientů před aplikací anestezie. Teoretická část práce je zaměřena na oblast edukace a základní pojmy edukace. K ucelenému přehledu dané problematiky je teoretická část věnována i oblasti anestezie. Obsah zkoumání práce je zaměřen na přínos poskytované edukace pro pacienta před aplikací anestezie. Cílovou skupinu respondentů tvoří pacienti, kteří prošli zákrokem, vyžadujícím anesteziologickou péči. Výběr vhodných pacientů ke sběru dat byl zvolen metodou účelového výběru, na základě spolupráce se staniční sestrou z daného oddělení. Výzkum byl realizován kvantitativní metodou, konkrétně metodou dotazníku vlastní konstrukce. Distribuováno bylo celkem 69 dotazníků. Informace vyplývající z výsledků výzkumného šetření uvádí, že pacientům se dostane poučení v rámci anesteziologické péče ve více než polovině případů. Nejvyšší podíl na podání poučení a edukaci pacientů v oblasti anesteziologické péče mají lékaři - anesteziologové. Podání poučení je prováděno nejčastěji formou informovaného souhlasu včetně slovního poučení. Z výsledků také vyplynulo, že podané poučení je pro výraznou většinu dotazovaných pacientů dostačující a dostali také možnost si poučení objasnit nebo doplnit. Z výzkumného šetření vyplynulo, že počet dotazovaných pacientů, kteří byli poučeni v...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.