Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Role ergoterapie u osob s Duchennovou muskulární dystrofií
Janatová, Adéla ; Rodová, Zuzana (vedoucí práce) ; Klimošová, Sylva (oponent)
BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno, příjmení: Adéla Janatová Vedoucí práce: Bc. Zuzana Rodová, M.Sc. Název bakalářské práce: Role ergoterapie u osob s Duchennovou muskulární dystrofií Abstrakt bakalářské práce: Duchennova muskulární dystrofie je nejčastější dětské neuromuskulární onemocnění, které se projevuje progresivní symetrickou svalovou slabostí pletencových a trupových svalů. Onemocnění je vázáno na X chromozom, a proto postihuje převážně mužské pohlaví. Toto progresivní svalové onemocnění vede postupně k omezení mobility a k vysoké závislosti ve všedních denních činnostech. Chlapci s Duchennovou muskulární dystrofií vyžadují neustálou péči, jejímž základem je multidisciplinární přístup. Kolem desátého roku kvůli progresi onemocnění ztrácí schopnost samostatné chůze a stávají se tak závislí na vozíku. Ve druhé dekádě života se slabost rozšiřuje na horní končetiny, dochází k poklesu dechové kapacity a objevují se i srdeční abnormity. Osoby s Duchennovou muskulární dystrofií se dožívají kolem 35 let. Cílem bakalářské práce je popsat roli ergoterapie u osob s Duchennovou muskulární dystrofií a ukázat na její nezastupitelnost. Teoretická část bakalářské práce popisuje obecnou problematiku týkající se prevalence onemocnění, klinických charakteristik, diagnostiky a léčby. Dále se zabývá rolí ergoterapie u...
Možnosti péče o děti s neuromuskulárními onemocněními a způsob jejich speciálně pedagogické podpory v procesu vzdělávání v regionu jižních Čech
GRAUSAMOVÁ, Jana
Bakalářská práce má název "Možnosti péče o děti s neuromuskulárními onemocněními a způsob jejich speciálně pedagogické podpory v procesu vzdělávání v regionu jižních Čech" a je rozdělena do dvou částí. První část je teoretická a definuji v ní pojem tělesné postižení a neuromuskulární onemocnění. Neuromuskulárními onemocněními se zabývám v druhé kapitole práce, kde je nejdříve rozděluji podle druhů onemocnění a následně je podrobně popíši. Ve třetí kapitole popisuji multidisciplinární tým a prostředky uceleného systému rehabilitace - léčebné, sociální, pedagogické a pracovní. V poslední kapitole teoretické části se zabývám způsoby pedagogické podpory v procesu vzdělávání. V empirické části charakterizuji cíle práce, metodiku výzkumu, analýzu získaných dat a na závěr praktické části diskusi. Výzkum byl realizován kvalitativním sběrem dat pomocí polostandardizovaného rozhovoru. Většina respondentů byla oslovena telefonicky nebo písemnou formou s žádostí o spolupráci na výzkumu. S těmito respondenty jsem se následně setkala osobně v konkrétním zařízení. Z důvodu udržení anonymity nejsou v práci uvedeny názvy zařízení a jména respondentů. Rozhovory probíhaly s výjimkou rozhovorů s žáky v soukromí a vždy po předchozí domluvě. Hlavním záměrem bylo zjistit nejen, jaké možnosti péče mají děti s neuromuskulárním onemocněním a jaká je jim poskytována speciálně pedagogická podpora při vzdělávání, ale také jak se včleňují děti s onemocněním do kolektivu, jaké zkušenosti mají pedagogové s integrací a jak na integraci nahlížejí rodiče. Těchto cílů bylo dosaženo. Práce by mohla být využita studenty, jako studijní materiál nebo by mohla být využita pedagogy a i rodiči, kterých se tato problematika týká, a uvažují o integraci svého dítěte.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.