Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Žáci 2. stupně vybrané základní školy a řešení nestandardních úloh
Jakoubková, Zuzana ; Voňková, Hana (vedoucí práce) ; Čapek Adamec, Martin (oponent)
Diplomová práce se v teoretické části zaměřuje na vymezení legislativního rámce, týkajícího se zařazení nestandardních úloh do výuky v České republice, s ohledem na RVP ZV, dále pak na vysvětlení pojmů úloha a nestandardní úloha v matematickém kontextu, s odkazem na definice jak českých, tak i zahraničních autorů. Následně se autorka zaměřuje na typologii nestandardních úloh a jejich užití ve vybraných sadách učebnic a pracovních sešitů. Je zde také položena otázka přínosu nestandardních úloh pro rozvoj žáků. Stěžejní částí práce je empirický výzkum vycházející z výsledků dotazníkového šetření provedeného u žáků vybrané základní školy a zaměřeného nejen na úroveň obeznámení žáků s nestandardními úlohami, ale rovněž na jejich schopnosti tyto úlohy řešit. Tento výzkum je doplněn o výsledky rozhovorů s jednotlivými vyučujícími v oboru matematika u dané základní školy. Při debatách s vyučujícími se ukázalo, že nestandardní úlohy ve výuce v podstatě téměř nevyužívají. Nicméně, z výsledků dotazníkového výzkumu plyne, že žáci ovládají základní principy a algoritmy řešení nestandardních úloh a v hodinách se setkávají se všemi typy úloh zakotvených v RVP ZV. Nejúspěšnějšími řešiteli modelových úloh v dotazníku byli žáci 8. ročníků, nejméně úspěšní pak byli žáci 6. ročníků. Šetření ukázalo vyrovnanost v...
Dělitelnost na 2. stupni ZŠ
Strnádková, Ivana ; Novotná, Jarmila (vedoucí práce) ; Jančařík, Antonín (oponent)
V diplomové práci se věnuji dělitelnosti přirozených čísel ve výuce matematiky v 6. ročníku základní školy. V první, teoretické části diplomové práce je představen pojem didaktická situace z Teorie didaktických situací G. Brousseaua, rozdělení inteligencí podle H. Gardnera a problematika kognitivního vývoje podle J. Piageta. Všechny kapitoly se promítají do experimentální části. Diplomová práce je zaměřena na téma dělitelnost, proto je v této části zařazena kapitola stejného názvu. Z hlediska historie je zde ve dvou kapitolách popsáno Eratoshenovo síto a Mersennova prvočísla. V praktické části je zařazena nejprve kapitola obsahující rozbor různých didaktických postupů použitých v šesti sadách učebnic matematiky. Pozornost je věnována shodám a odlišnostem v souborech úloh. Zpracování tématu dělitelnosti v jednotlivých učebnicích je porovnáváno z hlediska zavádění kritérií pro dělitelnost. Následující dvě kapitoly jsou věnované experimentu navrženému tak, aby pomohl žákům pochopit kritéria dělitelnosti 2, 5, 10, 8 a 4. Tento experiment se odehrával v několika dnech ve dvou paralelních třídách, kde každá byla dlouhodobě pedagogicky vedena jinou formou výuky. Je popsáno pedagogovo očekávání, příprava, reakce žáků, jsou uvedena některá žákovská řešení. Rovněž je popsána celková atmosféra ve třídách,...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.