Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Dodavatelsko-odběratelské vztahy a jejich řešení v rámci automatizovaného zpracování dat
SURÁNOVÁ, Monika
V každém účetním subjektu jsou dodavatelé a odběratelé považováni za velmi důležitý článek. Díky jejich vztahům se firma snaží dosahovat co největšího zisku a maximalizovat tržní hodnotu svých produktů. Tuto problematiku řeší v rámci podnikových informačních systémů tyto subsystémy: CRM Customer Relationship Management a SCM Supply Chain Management. Cílem bakalářské práce je analýza dodavatelsko-odběratelských vztahů ve vybrané firmě a zhodnocení jejich účetního programu. V praktické části jsou využívány následující metody: metoda analýzy a syntézy a SWOT analýza. V závěru práce jsou doporučeny návrhy pro přehlednější komunikaci mezi firmou a obchodními partnery a lepší využití subsystémů.
Analýza nedobytných pohledávek v účetním subjektu
MAJDIAKOVÁ, Kateřina
Předložená bakalářská práce se zabývá analýzou nedobytných pohledávek ve vybrané účetní jednotce. Hlavním cílem práce je zhodnocení procesu řízení pohledávek a návrh na zlepšení stávajícího systému. Cíle práce byly dosaženy prostřednictvím horizontální a vertikální analýzy pohledávek a analýzy za pomoci poměrových ukazatelů. Teoretická část práce popisuje obecná zjištění týkající se pohledávek s důrazem na nedobytné pohledávky. Praktická část se zaměřuje na analýzu pohledávek v letech 2010 až 2015. Obsahuje také popis procesu řízení pohledávek. Na základě kompletní analýzy je možné říci, že společnost má dobrý přehled o svých věřitelích, vede si kvalitní záznamy a využívá veškeré dostupné formy zajištění pohledávek. V kontextu výsledků analýzy bylo navrženo zaměstnat pracovníka, který by byl odpovědný za proces řízení pohledávek.
Řízení pohledávek
Citsoňová, Katarína ; Kislingerová, Eva (vedoucí práce) ; Schönfeld, Jaroslav (oponent)
Cílem diplomové práce je zaměření se na problematiku řízení pohledávek. Teoretické poznatky zahrnující charakteristiku pohledávek, jejich vznik, životní cyklus, řízení, zajišťování až po vymáhání jsou aplikovány na vybranou společnost v kontextu ekonomicko-politické situace a postavení na trhu České republiky. Cílem je analýza oblasti řízení pohledávek na reálných příkladech a posouzení používané metodiky. Výstupem je kritické zhodnocení fungování nastaveného systému ve vybrané společnosti včetně nalezení nedostatků a navržení konkrétních opatření na jejich odstranění za účelem zlepšení fungování procesu řízení pohledávek.
Hodnocení řízení pohledávek u společnosti DRAPS s.r.o. a návrhy na zlepšení
Šauerová, Martina
Šauerová, M., Polák, J. Hodnocení řízení pohledávek u společnosti DRAPS s.r.o. a návrhy na zlepšení. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2015. Bakalářská práce se zabývá procesem řízení pohledávek ve společnosti DRAPS s.r.o. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy, které s pohledávkami a jejich řízením úzce souvisí. V praktické části je popsán současný stav řízení a vývoj pohledávek ve společnosti. Na závěr jsou navržena opatření, jejichž smyslem je zefektivnění práce s pohledávkami a předcházení vzniku pohledávek po splatnosti, případně nedobytných pohledávek.
Pohledávky z právního, účetního a daňového hlediska
Bednaříková, Martina ; Müllerová, Libuše (vedoucí práce) ; Černý, Václav (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou pohledávek z právního, účetního a daňového hlediska. První kapitola je zaměřena na základní vymezení pohledávek s důrazem na pohledávky vznikající z odběratelsko-dodavatelských vztahů. Práce zde také popisuje jejich zachycení v účetnictví, související evidenci a ocenění. Druhá a třetí kapitola se věnuje nejčastějším způsobům zajištění pohledávek a možnostem případného vymáhání pohledávek po splatnosti. V poslední samostatné kapitole je řešeno snížení jejich hodnoty prostřednictvím tvorby opravných položek a jednorázového odpisu pohledávek. Celá práce je doplněna ukázkami účtování jednotlivých situací.
Řízení pohledávek ve vybraném podniku
TUNKOVÁ, Šárka
Pohledávky představují právo na zaplacení peněžité částky a jsou významnou složkou oběžných aktiv podniku. Protože výše a rychlost jejich inkasa má vliv na likviditu dodavatele, měla by si každá společnost vytvořit přehledný systém řízení pohledávek. Nejúčinnější ochranou před vznikem sporných pohledávek je prevence, a to od prověřování bonity klienta přes důsledné zpracování smluv až po využití zajišťovacích instrumentů. Pokud i přes tato opatření dojde ke vzniku pohledávek po lhůtě splatnosti, je třeba využít dalších nástrojů a řešit problematiku minimalizace nedobytných pohledávek. Z tohoto důvodu jsem si jako téma diplomové práce vybrala řízení pohledávek. Cílem teoretické části diplomové práce je poskytnout ucelený pohled na řízení pohledávek, včetně možnosti jejich zajištění z hlediska účetního, daňového a právního. V praktické části své práce chci zhodnotit práci s pohledávkami ve vybrané obchodní společnosti a navrhnout možnosti zlepšení v oblasti řízení pohledávek.
Práce s pohledávkami u vybraného podnikatelského subjektu
WEIGNEROVÁ, Jana
Pro každou společnost v oblasti podnikových financí jsou velice důležité zúčtovací vztahy, což jsou pohledávky a závazky. Cílem této práce bylo podrobně popsat pohledávky, které jsou součástí majetku každé společnosti. Práce se skládá z části teoretické a části praktické. Teoretická část v této práci převažuje, hlavním tématem jsou pohledávky, jejich řízení, zajištění a vymáhání. V praktické části se zabývám popisem pohledávek u společnosti MICo a vlastním návrhem práce s pohledávkami. Pohledávky nejčastěji vznikají z obchodních vztahů, ale mohou vznikat i z poskytnutých záloh, půjček a úvěrů. Pohledávky z obchodních vztahů jsou nutnou složkou majetku, protože každý podnikatel potřebuje pro svoji činnost zboží a služby od jiných podnikatelů. Společnost může vykazovat vysoké tržby a zisk v účetnictví, ale jeho peněžní prostředky mohou být podstatně odlišné. Pro společnost je velice důležité, aby měla dostatek finančních prostředků a k tomu využívá zajištění pohledávek, čímž omezí podnikatelské riziko. Zajištění pohledávky znamená, že smluvní partner je nucen svůj závazek splnit. Obecnými formami zajištění pohledávek jsou např. smluvní pokuta, ručení, uznání závazku, bankovní záruka nebo přikázání pohledávky. Pohledávky můžeme rozdělit na rizikové a nedobytné. Při obchodování vzniká spousta rizik, které mohou být vyvolané např. politickými a ekonomickými událostmi, vyhlášením platební neschopnosti nebo přírodní katastrofou. Mezi nejčastější příčiny rizikových pohledávek patří především absence morálky v obchodních vztazích. Pokud platba pohledávky nebyla provedena během určitého období, stává se pohledávka nedobytnou. Nedobytným pohledávkám je možné předcházet pouze tím, že jim podnikatelé nedají vůbec šanci vzniknout. MICo, spol. s r.o. rozděluje pohledávky na krátkodobé a dlouhodobé. Dobu splatnosti pohledávek si určuje v rozmezí 14 {--} 45 dní, a to především podle toho o jakého odběratele se jedná. Společnost MICo se snaží zamezit pohledávkám po splatnosti, proto využívá zajištění pohledávek jako je smluvní pokuta, uznání závazku, bankovní záruka nebo záloha. Závěrem bych chtěla říct, že doporučuji všem firmám vést si řádnou evidenci pohledávek a věnovat pozornost především prevenci pohledávek, protože český legislativní rámec pro ochranu práv věřitelů a vymáhání dluhů je obecně považován za nedostačující. Konkurzní řízení je pomalé a neefektivní. Při konkurzu mají věřitelé malá či vůbec žádná práva a v podstatě jsou degradováni do pasivní role, a proto je celé konkurzní řízení považováno za ráj dlužníků.
Pohledvky a opravné položky k pohledávkám
Heger, Martin ; Martiník, Karel (vedoucí práce)
Charakteristika pohledávek, nedobytných pohledávek. Účetní a daňový pohled na pohledávky v ČR. Opravné položky k pohledávkám, jednorázový a postupný odpis. Postoupení pohledávky z pohledu postupitele. Pohledávky v rámci odložené daně.
Řízení pohledávek v konkrétní firmě
Petrová, Zoja ; Kislingerová, Eva (vedoucí práce) ; Lodr, Jakub (oponent)
Práce je zaměřena na řízení pohledávek v konkretní firmě. Cílem práce je zhodnocení předmětného systému a návrhy na jeho optimalizaci. Systém řízení pohledávek je hodnocen převážně z hlediska zajištěnosti, tedy způsoby zajištění pohledávek pomocí platebních a zajišťovacích instrumentů. Práce se dotýká i problémů hodnocení bonity a to jak firmy, tak i teritoria. Velice stručně je zde zmiňována problematika vymáhání nedobytných pohledávek a existence interních dokladů v předmětné firmě.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.