Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vizualizační nástroj pro pilota dronu v Microsoft HoloLens 2
Václavík, Marek ; Kapinus, Michal (oponent) ; Bambušek, Daniel (vedoucí práce)
Ovládání drona může být nelehký úkol a spolu s rozrůstající se škálou využití a zájmem o tyto bezpilotní letouny, se zvedá zájem i o dokonalejší a vyspělejší nástroje určené k jejich ovládání. V mnoha odvětvích se na repetetivní úkoly drona využívají auto-pilotní programy, které zajistí určitou míru automatizace. Zůstává stále mnoho situací, kdy je zapotřebí ovládat drona manuálně, tedy s přítomností osoby, která letoun ovládá. Takový pilot je právě nejvíce závislý na nástroji, který k ovládaní drona využívá a ve většině případů nepotřebuje pouze drona ovládat, ale mít dostatek údajů jak o letounu, tak o jeho okolí.      Běžně využívané aplikace tyto údaje zobrazují operátorovi na displej zařízení, což způsobuje určitou míru dezorientace pro pilota, který je nucen přepínat mezi těmito kontexty. Cílem této práce je prozkoumat možnost využití rozšířené reality, jakožto prostředí pro nástroj ulehčující pilotovi s dronem operovat a plnit různá zadání. Pro zobrazení rozšířené reality jsou použity brýle Microsoft HoloLens 2, které v rámci vyvinuté aplikace v reálném čase zobrazují informace potřebné k ovládání drona a zvládnutí různých úkonů přímo do prostoru k dronu na obloze, čímž se minimalizuje nutnost přepínání kontextu.
Nástroj pro řízení mise letky dronů
Halomi, Ivan ; Milet, Tomáš (oponent) ; Beran, Vítězslav (vedoucí práce)
Cieľom tejto práce bolo preskúmať ako možno zjednodušiť orientáciu pilotov dronov v teréne pomocou orientačných bodov a vytvoriť užívateľské rozhranie, ktoré by to pilotovi efektívne umožňovalo ešte pred samotným letom. Navrhnuté riešenie bolo implementované do už existujúcej aplikácie. Moja práce rozšírila túto aplikáciu o možnosť efektívne vytvárať rôzne druhy orientačných bodov, vkladať ich do scény a následne pomocou nich vytvárať a ukladať spustiteľné misie.
Aplikace pro efektivní řízení dronu s využitím rozšířené virtuality
Hubinák, Róbert ; Bambušek, Daniel (oponent) ; Beran, Vítězslav (vedoucí práce)
Cieľom tejto práce je identifikovať problematické situácie, ktoré môžu nastať pri pilotovaní dronu a na ich základe navrhnúť prvky užívateľského rozhrania, ktoré by tieto problémy eliminovali. Navrhnuté prvky boli implementované do už existujúcej aplikácie na ovládanie dronu. Výsledné riešenie využíva technológiu rozšírenej virtuality a rozšírenej virtuality, kedy sú podporne vizualizačné prvky vkladané priamo do 3D scény a reálnych dát z dronu. V mojej práci som vytvoril systém, ktorý umožňuje pilotovi definovať záchytné body v scéne formou misie, rozširuje aplikáciu o navigačný systém k týmto bodom a pridáva do aplikácie prvky, ktoré pilotovi ukazujú smer a vzdialenosť blížiacich sa prekážok.
Uživatelské rozhraní pro řízení dronu s využitím rozšířené virtuality
Sedlmajer, Kamil ; Nosko, Svetozár (oponent) ; Beran, Vítězslav (vedoucí práce)
Tato práce hodnotí stávající možnosti ovládání dronů, jejich úskalí a navrhuje možná řešení pro efektivnější a snadnější řízení dronů. Výsledný systém je založen na pohledu třetí osoby a technologii rozšířená virtualita, kdy jsou do virtuálního 3D modelu prostředí integrována reálná data z dronu (video-stream, lokalizační informace). Model prostředí je vytvořen s využitím volně dostupných dat. Aplikace pilotovi nabízí prostředky pro snadnější orientaci v prostředí, navigaci k cílovým místům a  možnost v průběhu plánování mise definovat  oblasti s různým potenciálním bezpečnostním rizikem, které budou v průběhu mise využívány k navigaci v těchto zónách a vizualizaci celkové situace ve virtuální scéně rozšířené o on-line reálná data.
Nástroj pro řízení mise letky dronů
Halomi, Ivan ; Milet, Tomáš (oponent) ; Beran, Vítězslav (vedoucí práce)
Cieľom tejto práce bolo preskúmať ako možno zjednodušiť orientáciu pilotov dronov v teréne pomocou orientačných bodov a vytvoriť užívateľské rozhranie, ktoré by to pilotovi efektívne umožňovalo ešte pred samotným letom. Navrhnuté riešenie bolo implementované do už existujúcej aplikácie. Moja práce rozšírila túto aplikáciu o možnosť efektívne vytvárať rôzne druhy orientačných bodov, vkladať ich do scény a následne pomocou nich vytvárať a ukladať spustiteľné misie.
Vizualizační nástroj pro pilota dronu v Microsoft HoloLens 2
Václavík, Marek ; Kapinus, Michal (oponent) ; Bambušek, Daniel (vedoucí práce)
Ovládání drona může být nelehký úkol a spolu s rozrůstající se škálou využití a zájmem o tyto bezpilotní letouny, se zvedá zájem i o dokonalejší a vyspělejší nástroje určené k jejich ovládání. V mnoha odvětvích se na repetetivní úkoly drona využívají auto-pilotní programy, které zajistí určitou míru automatizace. Zůstává stále mnoho situací, kdy je zapotřebí ovládat drona manuálně, tedy s přítomností osoby, která letoun ovládá. Takový pilot je právě nejvíce závislý na nástroji, který k ovládaní drona využívá a ve většině případů nepotřebuje pouze drona ovládat, ale mít dostatek údajů jak o letounu, tak o jeho okolí.      Běžně využívané aplikace tyto údaje zobrazují operátorovi na displej zařízení, což způsobuje určitou míru dezorientace pro pilota, který je nucen přepínat mezi těmito kontexty. Cílem této práce je prozkoumat možnost využití rozšířené reality, jakožto prostředí pro nástroj ulehčující pilotovi s dronem operovat a plnit různá zadání. Pro zobrazení rozšířené reality jsou použity brýle Microsoft HoloLens 2, které v rámci vyvinuté aplikace v reálném čase zobrazují informace potřebné k ovládání drona a zvládnutí různých úkonů přímo do prostoru k dronu na obloze, čímž se minimalizuje nutnost přepínání kontextu.
Aplikace pro efektivní řízení dronu s využitím rozšířené virtuality
Hubinák, Róbert ; Bambušek, Daniel (oponent) ; Beran, Vítězslav (vedoucí práce)
Cieľom tejto práce je identifikovať problematické situácie, ktoré môžu nastať pri pilotovaní dronu a na ich základe navrhnúť prvky užívateľského rozhrania, ktoré by tieto problémy eliminovali. Navrhnuté prvky boli implementované do už existujúcej aplikácie na ovládanie dronu. Výsledné riešenie využíva technológiu rozšírenej virtuality a rozšírenej virtuality, kedy sú podporne vizualizačné prvky vkladané priamo do 3D scény a reálnych dát z dronu. V mojej práci som vytvoril systém, ktorý umožňuje pilotovi definovať záchytné body v scéne formou misie, rozširuje aplikáciu o navigačný systém k týmto bodom a pridáva do aplikácie prvky, ktoré pilotovi ukazujú smer a vzdialenosť blížiacich sa prekážok.
Uživatelské rozhraní pro řízení dronu s využitím rozšířené virtuality
Sedlmajer, Kamil ; Nosko, Svetozár (oponent) ; Beran, Vítězslav (vedoucí práce)
Tato práce hodnotí stávající možnosti ovládání dronů, jejich úskalí a navrhuje možná řešení pro efektivnější a snadnější řízení dronů. Výsledný systém je založen na pohledu třetí osoby a technologii rozšířená virtualita, kdy jsou do virtuálního 3D modelu prostředí integrována reálná data z dronu (video-stream, lokalizační informace). Model prostředí je vytvořen s využitím volně dostupných dat. Aplikace pilotovi nabízí prostředky pro snadnější orientaci v prostředí, navigaci k cílovým místům a  možnost v průběhu plánování mise definovat  oblasti s různým potenciálním bezpečnostním rizikem, které budou v průběhu mise využívány k navigaci v těchto zónách a vizualizaci celkové situace ve virtuální scéně rozšířené o on-line reálná data.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.