Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Dětská podvýživa v Peru: modelový příklad projektu v nativních komunitách Chirikyacu a Aviación v regionu San Martín
Černovická, Vendula
Diplomová práce se zabývá podvýživou dětí v peruánském departamentu San Martín. S touto problematikou souvisí zdravotní stav dětí jakožto i onemocnění z nedostatku živin, které mohou mít dopad na jejich fyzický i mentální vývoj. Cílem práce je zhodnotit efektivitu projektu, jenž probíhal v místních komunitách Chirikyacu a Aviación po dobu deseti měsíců v časovém rozmezí od května 2015 do března 2016. Teoretická část práce je zaměřena nejen na odborné termíny týkající se podvýživy a výživy, ale i na programy na podporu zdraví v Peru, jejichž cílem je zlepšit tamní situaci. Cíle práce bylo dosaženo na základě terénního dotazníkového šetření zaměřeného na nutriční a stravovací návyky rodin v daných komunitách. Jeho hodnocení efektivnosti je založeno na komparaci stravovacích návyků před vzdělávacím programem a po jeho ukončení. Projekt byl zaměřen na vzdělávání matek v oblastech péče o dítě, jako je dodržování hygienických návyků, správná výživa či zabezpečení potravin v takové míře, aby nebyl ohrožen správný vývoj dítěte. Výsledky šetření potvrdily, že většina matek změnila dosavadní uvažování o potravinách vhodných pro zdraví rodiny, a to na základě uskutečněného projektu.
Možnosti podpory vysokoškolského vzdělávání mladých lidí v nativní komunitě v oblasti Ccorca v Peru
Zámečníková, Jana
Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2016. Cílem diplomové práce je analyzovat a vyhodnotit současné možnosti vysokoškolského vzdělávání mladých lidí v nativní komunitě v Peru v oblasti Ccorca. První část práce obsahuje literární rešerši, která se věnuje vzdělávacímu systému a vzdělávání v Peru, obecné problematice spojené s bariérami v přístupu ke vzdělání mladých lidí pocházejících a žijících z/v nativních komunitách. Autorka se též věnuje sociologickým aspektům, jež mohou tento potenciální problém ovlivňovat. Vedle dostupných statistických údajů, byl proveden i vlastní výzkum v konkrétní komunitě. Pozornost byla v rámci tohoto výzkumu věnována nejen poznání současných bariér pro studium členů komunity na vysoké škole, ale i pochopení povahy těchto bariér. Tyto poznatky se staly východiskem pro návrh a vyhodnocení konkrétního modelového projektu, v podobě předuniverzitní akademie, která vychází z potřeb komunity a má potenciál zmírnit stávající bariéry v přístupu k vysokoškolskému vzdělání.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.