Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Chemické vzdělávání ve Skotsku - výuka chemie na středních školách a vzdělávání učitelů chemie
Laburdová, Jiřina ; Klímová, Helena (vedoucí práce) ; Teplý, Pavel (oponent)
Česká republika (ČR) a Skotsko se umisťují na srovnatelných pozicích v mezinárodních srovnávacích testech. Vzdělávací systémy těchto zemí jsou ale velmi rozdílné. Tato práce se zaměřuje se na tři hlavní oblasti: 1) skotské vzdělávání z hlediska vyučovacích metod, propojení s praxí a uplatnění absolventů 2) studium chemie a učitelství chemie na univerzitě 3) výuku chemie ve vyšších ročnících střední školy, konkrétně na učební plány, státní závěrečné zkoušky a jejich proměnu v rámci nového kurikula Curriculum for Excellence. Bylo využito komparace učebních plánů, závěrečných zkoušek, výročních zpráv OECD, vládních publikací a také vlastních poznatků ze dvou dlouhodobých zahraničních pobytů - studijního pobytu na univerzitě ve Skotsku a pracovního pobytu na střední škole v Anglii. Byla provedena analýza skotské písemné státní maturity z chemie Higher a její testování na studentech českých středních škol a hodnocení této zkoušky studenty učitelství chemie a učiteli chemie. Výsledky ukazují, že čeští studenti jsou vzděláváni v jiných oblastech než skotští a jsou zvyklí na jiný způsob testování, který vyžaduje více znalostí a méně kritického myšlení. Výuka chemie ve Skotsku klade větší důraz na propojení témat s reálným životem a na zařazování nejnovějších vědeckých poznatků. V rámci práce byly proto zanalyzovány...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.