Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Správní tresty za přestupky a ochranná opatření
Čvančara, Michal ; Prášková, Helena (vedoucí práce) ; Rajchl, Jiří (oponent)
1 Abstrakt - Správní tresty za přestupky a ochranná opatření Cílem této práce je představit jednotlivé správní tresty a ochranná opatření za přestupky. Vzhledem k rozsahu zadaného tématu je práce zaměřena na jednotlivé druhy správních trestů a ochranných opatření, zkoumá jednotlivé podmínky pro jejich uložení a všímá si možných rozporů v zákonné úpravě. Práce se nevěnuje problematice ukládání správních trestů, jejíž kritéria jsou uvedena v § 37 až 44 přestupkového zákona a slouží pro určení konkrétního druhu a výměry správních trestů, rovněž je upuštěno od problematiky souběhu přestupků. V úvodní kapitole je nastíněna definice a problematika správněprávní odpovědnosti a základní otázky správního trestání jako součásti činnosti orgánů veřejné správy. Pojednáno je o obdobnosti principů trestního práva s přestupkovým právem, jejichž následkem je obvykle možnost analogického využití principů trestního práva i pro oblast správního trestání. Prostor je věnován základním pramenům správního trestání se zaměřením na oblast správních trestů a ochranných opatření. Následující kapitoly se vždy věnují jednomu ze správních trestů uvedených v § 35 přestupkového zákona. Každá kapitola začíná obecným popisem správního trestu a vyjmenovává jeho hlavní účely, pro něž byl zvolen právě tento, a ne jiný správní trest. Následně...
Efektivnost sankcí v přestupkovém řízení
KLIKA, Luboš
Přestupkové řízení je zvláštním druhem správního řízení. Rozumí se jím zákonem upravený postup příslušných správních orgánů a dalších osob při projednávání a rozhodování o přestupcích. V řízení o přestupcích se primárně postupuje podle přestupkového zákona č. 200/1990 Sb. o přestupcích, v platném znění. Přestupkovou agendu jako přenesenou působnost státní správy přitom vykonává obecní úřad. Ve většině případů vykonává přestupkovou agendu komise k projednání přestupků. Práce je zaměřena na efektivnost sankcí v přestupkovém řízení, se zaměřením na přestupkové řízení u přestupkových komisí na menších obcích, a to u Obecního úřadu Loučovice, Obecního úřadu Lipno nad Vltavou a Městského úřadu Vyšší Brod. Byly stanoveny tyto hypotézy: 1. Přestupkovými komisemi malých obcí, jsou za spáchané přestupky ukládány pouze sankce napomenutí a pokuta. 2. Uložená sankce pokuta není více než polovinou přestupců nikdy uhrazena a dále není nikterak vymáhána. 3. Pro zavedení nové sankce obdobné trestu obecně prospěšných prací existují objektivně dané důvody. K získání potřebných informací jsem zvolil sekundární a obsahovou analýzu dat získaných u přestupkových komisí uvedených obcí. Další údaje byly získány pomocí kvalitativního výzkumu a kasuistiky pěti konkrétních případů. Po rozboru a vyhodnocení získaných dat se potvrdilo, že přestupkové komise ukládají pouze sankce napomenutí a pokuta. Sankce napomenutí nemá žádný výrazný efekt a sankce pokuta nebývá uhrazena. Vzhledem k výsledkům výzkumného šetření by bylo přínosné implementovat do sankcí přestupkového zákona obdobu trestu obecně prospěšných prací ukládaným v trestním řízení.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.