| |
|
When Colour Narrates: Colour as a Narrative Tool in Audio-visual Storytelling
Larsen, Morten ; JÍCHA, Marek (vedoucí práce) ; KLARICOVÁ, Kateřina (oponent)
This thesis explores the use of colour as a narrative tool within the realm of cinema. Even though colours have taken up a considerable role in the history of film, colour theory and colour aesthetic have not received reasonable attention in film studies compared to other fields. The thesis reflects upon why this might be the case based on the hypothesis by David Bachelor that a history long “chromophobia” has existed in the arts in the Western world. The paper then seeks to give an overview of relevant theory of colour that tries to shed light on the multiplex nature of colour itself, and in continuation to that, its ability to convey meaning within audio-visual story-telling. Finally, this paper shall investigate the selected works by three directors - Eric Rohmer, Rainer Werner Fassbinder and Alfred Hitchcock - that utilize colour narratively within their work but in various ways. It is the aim of this thesis that the analysis supported by theory shall prove the quality and unique property of colour in audio-visual storytelling.
|
| |
|
Financování audiovizuálních děl v Německu a možnosti spolupráce s českými producenty
Šonková, Barbora ; OUKROPEC, Petr (vedoucí práce) ; VÁLA, Luboš (oponent)
Bakalářská práce s názvem Financování audiovizuálních děl v Německu a možnosti spolupráce s českými producenty v první řadě rozebírá způsoby zafinancování filmových projektů v Německu. Zjišťuje, za jakých podmínek lze dosáhnout na konkrétní dotace fondů a pokrývá další možnosti získání finančních prostředků. Zabývá se spoluprací s distributory, televizními stanicemi a stručně mapuje i způsoby alternativního financování. Druhá část práce se soustředí na česko-německé koprodukce se zaměřením na důležitá kritéria vzniku těchto spoluprací. Práce zkoumá jednotlivé kroky při tvorbě společných projektů, od scénáře k samotné distribuci díla. Hlavním cílem je zjistit, je-li Německo vhodným koprodukčním partnerem pro české producenty a mají-li české projekty potenciál pro německý trh.
|