Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Economic analysis of Czechoslovak New Wave in the Film industry in historical and political context of the 1960s
Sochor, Vojtěch ; Doležalová, Antonie (vedoucí práce) ; Cahlík, Tomáš (oponent)
Cílem práce je porovnat ziskovost filmů československé nové vlny se zbytkem filmů natočených v 60. letech v Československu. Srovnání využívá statistické testy a vizualizaci pomocí boxplotů. Porovnání se skládá ze tří kroků; srovnání zisků, srovnání výrobních nákladů a srovnání návštěvnosti. Srovnání výrobních nákladů je doplněno srovnáním ex- teriérového natáčení typického pro Československou novou vlnu a regresním modelem ukazujícím, které faktory měly vliv na výrobní náklady. Mezi faktory patří natáčení ex- teriéru, ateliérové natáčení, celý výrobní čas a model obsahuje i dummy proměnné: barva filmu, formát filmu a zda jde o film Československé nové vlny či nikoli. Tato analýza je zasazena do československého politického a ekonomického pozadí od roku 1945 do roku 1970. Práce stručně popisuje hnutí československé nové vlny a popisuje vývoj českoslo- venského filmového průmyslu od roku 1945 do roku 1970 a jeho ukazatele, jako je počet kin a míst, návštěvnost a počet vyrobených filmů. 1
Hvězdy, body, procenta: vliv hodnocení filmů v médiích na návštěvnost českých kin
Karlíčková, Iva ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Kruml, Milan (oponent)
Diplomová práce Hvězdy, body, procenta: vliv hodnocení filmů v médiích na návštěvnost českých kin má za cíl ověřit, zda mají recenze a kritiky v tištěných a elektronických médiích vliv na to, kolik diváků daný snímek zhlédne v kině. Kromě této hlavní otázky se studie zaměřuje i na další hypotézy spojené s obecnou představou, že profesionální filmový kritik jakožto odborník má na audiovizuální dílo vyšší nároky a tedy filmy hodnocené v odborných časopisech mají nižší hodnocení, než když jsou hodnoceny v médiích určených široké veřejnosti. Teoretický rámec práce se stručně zabývá definicí a historickým vývojem kritiky nejprve obecně a potom kritiky či recenze filmové. Rovněž je nastíněn vývoj kinematografie a filmu jako média a umění. Dále jsou vzpomenuty některé další faktory, které mohou návštěvnost kin ovlivňovat. V poslední pasáži pak jsou shrnuty dosavadní zahraniční a tuzemské studie a práce, které se podobnými tématy zabývaly. Ve výzkumné části byly kvantitativní metodou zanalyzovány všechny filmy, které měly na našem území premiéru v období 2006 až 2015. Jednalo se o téměř 2 300 filmů, jejichž hodnocení byla zkoumána v magazínu Cinepur a Cinema, na zpravodajských serverech iDNES.cz a aktualne.cz a webových portálech Moviezone.cz, Kinobox.cz a ČSFD. Za pomocí ekonometrického modelu a také postupů z...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.