Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Uživatelsky příjemná animovaná komunikace se systémem OLAP
Kupčík, Jaroslav ; Šuška, Boris (oponent) ; Hruška, Tomáš (vedoucí práce)
Komplikovanost modelů vícedimenzionálních dat a práce s nimi nikterak nezlepšuje kvalitu uživatelské přívětivosti aplikace s nimi pracující. Jednou z možností jak vyřešit zmírnění negativního vlivu této skutečnosti na laického uživatele je použití vizualizačních technik pro vylepšení uživatelského rozhraní systému. V současnosti existují mocné nástroje využitelné pro efektivní manipulaci původně statického dokumentu na straně klienta. Jejich využitím lze obohatit rozhraní systému interaktivní nápovědou. Použitelnost takto definovaného modulu musí odpovídat podmínkám maximální přenositelnosti. Důležitým aspektem je rovněž rozsah a provedení konfigurovatelnosti výsledku praktické části práce.
Uživatelsky příjemná animovaná komunikace se systémem OLAP
Kupčík, Jaroslav ; Šuška, Boris (oponent) ; Hruška, Tomáš (vedoucí práce)
Komplikovanost modelů vícedimenzionálních dat a práce s nimi nikterak nezlepšuje kvalitu uživatelské přívětivosti aplikace s nimi pracující. Jednou z možností jak vyřešit zmírnění negativního vlivu této skutečnosti na laického uživatele je použití vizualizačních technik pro vylepšení uživatelského rozhraní systému. V současnosti existují mocné nástroje využitelné pro efektivní manipulaci původně statického dokumentu na straně klienta. Jejich využitím lze obohatit rozhraní systému interaktivní nápovědou. Použitelnost takto definovaného modulu musí odpovídat podmínkám maximální přenositelnosti. Důležitým aspektem je rovněž rozsah a provedení konfigurovatelnosti výsledku praktické části práce.
Vytvoření interaktivní nápovědy pro webovou aplikaci EasyMiner
Hanišák, Petr ; Vojíř, Stanislav (vedoucí práce) ; Chudán, David (oponent)
Cílem této práce je vytvoření interaktivní nápovědy pro webové rozhraní EasyMiner, které slouží k dolování asociačních pravidel z databází. K řešení zvoleného problému přispěla rešerše existujících typů softwarové nápovědy, která přináší pohled na to, jaká řešení nápovědy jsou vhodná pro různé druhy softwaru. Dále byla provedena analýza systému EasyMiner, která je zaměřena na jeho fungování a na jeho současný stav v oblasti uživatelské asistence. Analýza také řeší konkrétní oblasti a situace, pro které je nápověda nejvíce potřebná. Praktická část práce se zabývá návrhem a následnou implementací systému nápovědy. V části návrhu se práce zaměřuje na výběr vhodných technologií a způsobu, jakým bude nápověda implementována do systému EasyMiner, a to včetně formy její prezentace. Následuje popis samotné implementace navrženého systému nápovědy z hlediska kódu i uživatelského prostředí. Výsledkem práce je systém nápovědy, vytvořený za pomoci webových technologií, který je implementován přímo v uživatelském prostředí aplikace EasyMiner. Hlavním přínosem nápovědy je pomoc nezkušeným uživatelům a studentům, kteří používají tuto aplikaci pří výuce, s orientací v jejím prostředí.
Problémy vyhledávání informací v prostředí Internetu
Beneš, Jan ; Sklenák, Vilém (vedoucí práce) ; Šubrta, Václav (oponent)
Tato práce pojednává o problémech při vyhledávání informací na internetu, se kte-rými se může uživatel běžně setkat. Jejím cílem je osvětlit čtenáři různé součásti vyhledá-vání, jako jsou historie, další možnosti vyhledávání, využití operátorů při tvorbě dotazu nebo samotné problémy při vyhledávání a to především z pohledu běžného uživatele. Dále pak zjistit, jak běžný uživatel internetu ve skutečnosti vyhledává a určit nejčastější problé-my, se kterými se setkává První část popisuje základní pojmy a historická fakta související se samotným vy-hledáváním na internetu. Další kapitola obsahuje popis některých internetových vyhledá-vačů, jejich služeb a jejich nápovědy určené pro zlepšení schopnosti uživatelů vyhledávat. Dále práce obsahuje popis různých možností vyhledávání, jako je vyhledávání v mapách, obrázcích, knihách nebo videích. Další kapitoly pojednávají o využitelných operátorech a o samotných problémech při vyhledávání z pohledu běžného uživatele. Poté již následuje vyhodnocení dotazníkového průzkumu, díky kterému bylo možné porovnat popisované problémy s těmi zjištěnými a v závěru navrhnout doporučení plynoucí právě z vyhodnocených dotazníků.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.