Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Adenomyóza a děložní myomy: terapie a vliv na fertilitu
Hlinecká, Kristýna ; Bláha, Jan (vedoucí práce) ; Pilka, Radovan (oponent) ; Hudeček, Robert (oponent)
Úvod V posledních letech pozorujeme nový společenský trend spočívající v oddalování reproduk- čních plánů do pozdějšího věku ženy. S rostoucím věkem fertilita žen všeobecně klesá, naopak výskyt patologií děložní svaloviny (myometrálních lézí) stoupá. Vliv nejčastějších lézí (děložní myomy a adenomyóza) na plodnost ženy není dosud zcela objasněn. Prevalence jejich výskytu u žen v reprodukčním věku je okolo 20 a 30 %. Léčebných metod existuje široká škála, a to od farmakologických po operační. Zatímco u děložní myomatózy v léčbě žen plánujících graviditu dominuje chirurgické odstranění myomů (myomektomie), u adenomyózy je situace o poznání složitější. Adenomyomektomie za účelem cytoredukce tkáně adenomyózy, je prováděna teprve v posledních letech. U obou těchto operací však chybí jednoznačné objasnění jejich vlivu na reprodukční výsledky, zejména jejich srovnání s kontrolními skupinami v dobře postavených, prospektivních studiích. Cílem této studie bylo porovnání 2 různých operačních metod na myometriu, zhodnocení jejich bezpečnosti ve vztahu k následující graviditě a zejména zhodnocení jejich vlivu na fertilitu. Metody Do studie bylo zařazeno 55 žen referovaných k laparoskopické či laparotomické resekci difúzní či fokální adenomyózy (skupina A). Kontrolní skupinu tvořilo 55 žen operovaných pro...
Edukační proces u pacientek po hysterektomii
Skalická, Lenka ; Vachková, Eva (vedoucí práce) ; Poláková, Hana (oponent)
96 10. ANOTACE Autor: Lenka Skalická Instituce: Ústav sociálního lékařství LF UK v Hradci Králové Oddělení ošetřovatelství Název práce: Edukační proces u pacientek po hysterectomii Vedoucí práce: Mgr. Eva Vachková, Ph.D. Počet stran: 113 Počet příloh: 5 Rok obhajoby: 2015 Klíčová slova: edukace, hysterektomie, myom, pojetí nemoci Bakalářská práce se zabývá problematikou edukace pacientek po hysterektomii. Teoretická část práce pojednává o patofyziologii benigních onemocnění dělohy, příčinách, diagnostice, symptomatologii a léčbě. Popisuje nejčastější způsob terapie, hysterektomii a všímá si zejména edukace pacientek po operaci. Část práce je věnována osobnímu pojetí nemoci, jehož poznání je vodítkem pro účinnou edukaci. Těžiště práce tvoří kvantitativní a kvalitativní výzkum s použitím dvou různých nástrojů, dotazníků IPQ-R-CZ a MIQ-CZ a rozhovorů v ohniskové skupině pacientek. Stěžejním cílem práce je sestavení edukačního materiálu, určeného ke klinickému využití ženám po operativním odstranění dělohy.
Edukační proces u pacientek po hysterektomii
Skalická, Lenka ; Vachková, Eva (vedoucí práce) ; Poláková, Hana (oponent)
96 10. ANOTACE Autor: Lenka Skalická Instituce: Ústav sociálního lékařství LF UK v Hradci Králové Oddělení ošetřovatelství Název práce: Edukační proces u pacientek po hysterectomii Vedoucí práce: Mgr. Eva Vachková, Ph.D. Počet stran: 113 Počet příloh: 5 Rok obhajoby: 2015 Klíčová slova: edukace, hysterektomie, myom, pojetí nemoci Bakalářská práce se zabývá problematikou edukace pacientek po hysterektomii. Teoretická část práce pojednává o patofyziologii benigních onemocnění dělohy, příčinách, diagnostice, symptomatologii a léčbě. Popisuje nejčastější způsob terapie, hysterektomii a všímá si zejména edukace pacientek po operaci. Část práce je věnována osobnímu pojetí nemoci, jehož poznání je vodítkem pro účinnou edukaci. Těžiště práce tvoří kvantitativní a kvalitativní výzkum s použitím dvou různých nástrojů, dotazníků IPQ-R-CZ a MIQ-CZ a rozhovorů v ohniskové skupině pacientek. Stěžejním cílem práce je sestavení edukačního materiálu, určeného ke klinickému využití ženám po operativním odstranění dělohy.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.