Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Přírodniny v environmentální výchově v mateřské škole
KUDRNOVÁ, Lucie
Bakalářská práce poukazuje na důležitost environmentální výchovy v předškolním vzdělávání. Práce seznamuje s metodami a s prostředky environmentální výchovy a mapuje důležitost užívání přírodnin. Pomocí pozorování a drobných experimentů s přírodninami, dokazuje jejich pozitivní vliv na poznání dětí. V nabídnuté metodice zobrazuje porovnání environmentální a multimediální výchovy a jejich dopad na vnímání dítěte. Z rozhovorů s pedagogy vyplývá dílčí cíl práce, a to návrh vzdělávacího programu, který zahrnuje častější užívání přírodnin ve vzdělávání předškolních dětí.
Využití ICT technologií ve výuce přírodopisu/biologie
Semencová, Barbora ; Hlaváčová, Lucie (vedoucí práce) ; Němečková, Linda (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá praktickým využitím informačních a komunikačních technologií ve výchovně-vzdělávacím procesu, a to především ve výuce přírodopisu a biologie. Je členěna na části teoretickou, výzkumnou a tvůrčí; teoretická část v úvodu vymezuje klíčové pojmy související s problematikou, dále mapuje vývoj vzdělávacích strategií v souvislosti s ICT, shrnuje a poukazuje na možné klady a zápory využívání digitálních technologií ve školním prostředí a přináší výčet vybraných způsobů, jak technologie prakticky využít při práci ve škole. Výzkumná část práce zpracovává názory a postoje českých učitelů přírodopisu či biologie na různých typech škol v otázkách využívání ICT technologií v zaměření na výše uvedené předměty. Výzkum proběhl formou dotazníkového šetření, kterého se zúčastnilo 168 respondentů napříč Českou republikou. Tvůrčí část vychází z výsledků výzkumné části práce a představuje výukový program Virtuálně kolem školy, jenž sdružuje všechny podklady pro výuku konkrétního tématu - systematické biologie rostlin s využitím digitálních technologií. Tento program byl pilotně ověřen v listopadu 2019 ve spolupráci se základní školou Petra Strozziho v Praze.
Videosekvence a jejich využití při výuce fyziky na ZŠ
RYNEŠ, Tomáš
Cílem této diplomové práce je ověřit vhodnost používání videosekvencí při výuce fyziky. Oproti klasické výuce jsou vyučovací jednotky doplněny o multimediální prvky a žáci si mohou své teoretické poznatky ověřit při práci s videosekvencemi. Základem je předpoklad, že pokud teoretické znalosti a praktické dovednosti předávané v hodinách fyziky budou navíc doplněny konkrétními ukázkami, usnadní to žákům jejich pochopení a osvojení. Jde tedy o vhodně zvolenou vzdělávací strategii, která jednoznačně povede k lepšímu naplnění klíčových kompetencí v předmětu fyzika.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.