Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Integrace bilingvních a cizojazyčných dětí do mateřských škol
Smith, Ember ; Špačková, Klára (vedoucí práce) ; Valentová, Hana (oponent)
Anotace: Bakalářská práce se zaměří na problematiku cizojazyčných a bilingvních dětí v souvislosti s jejich integrací v mateřské škole. Hlavním cílem práce je zjistit připravenost učitelů na práci s dětmi z cizojazyčného prostředí, ale také analyzovat konkrétní způsoby a formy práce s těmito dětmi. Teoretická část práce bude věnována vymezení hlavních pojmů a shrnutí dosavadních poznatků o dané problematice. Zaměří se především na bilingvismus, ale také na specifika komunikace s cizojazyčným dítětem předškolního věku. Praktická část se bude opírat o dotazníkové šetření u učitelů mateřských škol. V závěru práce se autorka kromě shrnutí zjištěných údajů pokusí shrnout základní doporučení pro úspěšnou integraci do mateřské škole. Klíčová slova: Vývoj jazyka, bilingvismus, cizojazyčné prostředí, jazykově bohaté prostředí, integrace, komunikace, multikulturismus, mateřská škola, předškolní věk, lingvistika
Výchova k toleranci na středních školách
Puškárová, Marta ; Votava, Jiří (vedoucí práce) ; Barbora, Barbora (oponent)
Abstrakt: Bakalářská práce se zabývá výchovou žáků k toleranci na středních školách, vnímáním rozdílů a odlišností od ostatních a utvářením postojů žáků. Práce je zaměřena na osvojování kompetencí, především občanských a sociálních ale i odborných a klíčových. Předkládá úlohou pedagogů při výchovném působení na žáky s cílem naučit je vzájemnému respektu a toleranci k novým kulturám a lidem z odlišného prostředí a předcházet tak možným konfliktním situacím. Tolerance má žáky naučit naslouchat ostatním lidem bez ohledu na to, zda s nimi souhlasí či nikoliv a připravit je na život v globální společnosti na principu sociálního smíru a solidarity.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.