Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Pomůcky pro vertikalizaci pacienta
Vadják, Šimon ; Ronzhina, Marina (oponent) ; Kolářová, Jana (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá otázkou vertikalizace pacienta a pomůckami, které se za tímto účelem v praxi využívají. V práci jsou popsány základní pojmy motoriky člověka, působení změn polohy těla na lidský organizmus, přehled vertikalizačních pomůcek a jejich srovnání. Důkladněji se práce věnuje srovnání technických parametrů dvou vertikalizačních pomůcek, vertikalizátorů BALANCE Trainer a STOJ. Závěrečná část textu je věnována měření krevního tlaku pomocí neinvazivního kontinuálního snímání u skupiny vozíčkářů během vertikalizace. Za tímto účelem jsem v interaktivním programovém prostředí MATLAB (verze 7.9.0-R2009B) vytvořil program s grafickým rozhraním, který umožňuje naměřená data načítat, zobrazovat a rozměřovat. Výsledky měření byly statisticky zpracovány v tomtéž programovém prostředí.
Hodnocení hrubé motoriky a koordinace u dětí mladšího školního věku
Kuběnová, Jana ; Satrapová, Lenka (vedoucí práce) ; Nováková, Tereza (oponent)
Název diplomové práce: Hodnocení hrubé motoriky a koordinace u dětí mladšího školního věku Vymezení problému: Pohybová aktivita a sport jsou v dnešní době vysoce diskutovanými tématy. Pohybová činnost pozitivně ovlivňuje organismus v mnoha směrech, naopak její nedostatek má negativní dopad. V období mladšího školního věku by měly pohybové aktivity být pestré, pohybové činnosti by měly být často obměňovány. Pokud by se již v tomto období jednalo o specializovaný trénink, kde by ještě dominovalo asymetrické zatížení, a nebyla připojena kompenzační činnost, vliv na organismus by byl spíše negativní a mohlo by dojít až poškození rostoucího organismu, který není na takovou zátěž připraven. Aby docházelo k adekvátnímu rozvoji specifických schopností a dovedností, je potřeba dostatečné zajištění v oblasti hrubé motoriky a koordinace. Hodnocení hrubé motoriky není po dosažení bipedální lokomoce věnována příliš velká pozornost a již existující testy mají řadu omezení. Z těchto důvodů bylo snahou vytvoření nové testovací baterie a pomocí ní ohodnotit stav hrubé motoriky a koordinace u dětí mladšího školního věku a zhodnocení vlivu pohlaví a mimoškolní pohybové aktivity na celkové výsledky. Cíle práce: Cílem této práce je shrnout dosavadní poznatky z oblasti hrubé motoriky a koordinace u dětí mladšího...
Možnosti užití testu motoriky (MABC-2) u žáků s poruchou autistického spektra
FUKOVÁ, Aneta
Hlavním cílem této práce je zjistit, zda je možné využít diagnostický nástroj zvaný Test motoriky pro děti MABC-2 pro zjištění motorické úrovně u osob s poruchami autistického spektra, a to konkrétně u skupiny dětí ve věku 7-10 let. Cílovou skupinou jsou tedy děti ve věku 7-10 let s diagnózou PAS. Vedlejším cílem je zjištění vhodného způsobu distribuce u této věkové skupiny. S tímto cílem se pojí také otázka, zda by případně bylo třeba zajistit určité modifikace testové baterie, díky kterým by se zvýšila kvalita výsledků u osob s poruchami autistického spektra. Případné modifikace mohou být předmětem dalších výzkumů. Teoretická část je věnována především poruchám autistického spektra a popisu jednotlivých typů, které pod tuto skupinu spadají. Dalším stěžejním tématem je popis hrubé a jemné motoriky a vývoj motoriky v souvislosti s věkem. V následující části je nejprve popis použité testové baterie MABC-2, dále také kapitola zaměřená na kvalitativní metodu výzkumu, konkrétně případovou studii, pomocí které byly získány potřebné informace. Praktická část je zaměřena na kazuistiky vybraných dětí spolu s přesným popisem testování. Z výzkumu vyplývá, že je možné u dětí s PAS, spadajících do věkové skupiny 7-10 let, užít diagnostický nástroj MABC-2. Je ovšem třeba zaměřit se na vhodný způsob distribuce, aby se u těchto dětí udržela dostatečná pozornost a určitá motivace.
Hodnocení hrubé motoriky a koordinace u dětí mladšího školního věku
Kuběnová, Jana ; Satrapová, Lenka (vedoucí práce) ; Nováková, Tereza (oponent)
Název diplomové práce: Hodnocení hrubé motoriky a koordinace u dětí mladšího školního věku Vymezení problému: Pohybová aktivita a sport jsou v dnešní době vysoce diskutovanými tématy. Pohybová činnost pozitivně ovlivňuje organismus v mnoha směrech, naopak její nedostatek má negativní dopad. V období mladšího školního věku by měly pohybové aktivity být pestré, pohybové činnosti by měly být často obměňovány. Pokud by se již v tomto období jednalo o specializovaný trénink, kde by ještě dominovalo asymetrické zatížení, a nebyla připojena kompenzační činnost, vliv na organismus by byl spíše negativní a mohlo by dojít až poškození rostoucího organismu, který není na takovou zátěž připraven. Aby docházelo k adekvátnímu rozvoji specifických schopností a dovedností, je potřeba dostatečné zajištění v oblasti hrubé motoriky a koordinace. Hodnocení hrubé motoriky není po dosažení bipedální lokomoce věnována příliš velká pozornost a již existující testy mají řadu omezení. Z těchto důvodů bylo snahou vytvoření nové testovací baterie a pomocí ní ohodnotit stav hrubé motoriky a koordinace u dětí mladšího školního věku a zhodnocení vlivu pohlaví a mimoškolní pohybové aktivity na celkové výsledky. Cíle práce: Cílem této práce je shrnout dosavadní poznatky z oblasti hrubé motoriky a koordinace u dětí mladšího...
Pomůcky pro vertikalizaci pacienta
Vadják, Šimon ; Ronzhina, Marina (oponent) ; Kolářová, Jana (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá otázkou vertikalizace pacienta a pomůckami, které se za tímto účelem v praxi využívají. V práci jsou popsány základní pojmy motoriky člověka, působení změn polohy těla na lidský organizmus, přehled vertikalizačních pomůcek a jejich srovnání. Důkladněji se práce věnuje srovnání technických parametrů dvou vertikalizačních pomůcek, vertikalizátorů BALANCE Trainer a STOJ. Závěrečná část textu je věnována měření krevního tlaku pomocí neinvazivního kontinuálního snímání u skupiny vozíčkářů během vertikalizace. Za tímto účelem jsem v interaktivním programovém prostředí MATLAB (verze 7.9.0-R2009B) vytvořil program s grafickým rozhraním, který umožňuje naměřená data načítat, zobrazovat a rozměřovat. Výsledky měření byly statisticky zpracovány v tomtéž programovém prostředí.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.