Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 154 záznamů.  začátekpředchozí145 - 154  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Tanec a jeho vliv na harmonizaci vývoje dítěte mladšího školního věku
Švejdová, Jana ; Hronzová, Marie (vedoucí práce) ; Jahodová, Gabriela (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá vlivem tance na rozvoj osobnosti dítěte mladšího školního věku. Teoretická část obsahuje charakteristiku a klasifikaci tance, jeho historický vývoj i současnou podobu. Zaměřuje se na dítě mladšího školního věku a působení tance na tělesnou, duševní i duchovní stránku osobnosti. Zprostředkovává informace o tanci ve výchově a vzdělávání, především o taneční a pohybové výchově, která je novým doplňujícím oborem RVP ZV. Praktická část se orientuje na taneční a pohybovou výchovu. Zjišťuje informovanost pedagogů a budoucích pedagogů o zavádění tohoto předmětu do škol a zájem veřejnosti o jeho výuku na školách. Analyzuje možnosti vlivu taneční a pohybové výchovy na rozvoj osobnosti dítěte a snaží se o prokázání pozitivního působení na některé oblasti osobnosti.
Monitoring a komparace výuky atletiky na ZŠ v Českých Budějovicích
SAJTL, Ondřej
Obsahem této práce je monitoring a komparace výuky atletiky na základních školách v Českých Budějovicích. Teoretická část práce obsahuje poznatky o zdraví, pohybové aktivitě, významu tělesné výchovy a atletice. Dále byl vytvořen dotazník, podle kterého jsme zjišťovali různé atributy ve výuce atletiky na všech školách. Následně jsme vytvořili škálu, která nám umožnila zjistit celkové zhodnocení všech škol. Praktickou část práce jsme soustředili na sběr dat z jednotlivých škol. Výsledky jednotlivých dotazníkových otázek a celkové výsledky jsou zobrazeny v přehledných grafech.
Prevence vad výslovnosti u dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí
MRÁZKOVÁ, Iva
Bakalářská práce je zaměřena na prevenci vad výslovnosti u dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část seznamuje čtenáře s problematikou sociálně znevýhodněných rodin, vymezuje základní pojmy komunikace, seznamuje ho se stádii vývoje dětské řeči a s narušenou komunikační schopností a zaměřuje se na dyslálii. V neposlední řadě čtenáře obeznámí s možnostmi prevence vad výslovnosti. Cílem praktické části je sestavení artikulačních a dechových cvičení pro každodenní práci učitelek v MŠ a tím jí ukázat, jak pracovat s dětmi ze sociálně znevýhodněného prostředí tak, aby se předcházelo vadám výslovnosti. Šetření je uskutečněno kvalitativně, metodou zúčastněného nestrukturovaného pozorování a doplněno pracovními listy.
Pohybová aktivita pracujících osob se zaměřením na lékaře
KRAUSOVÁ, Alena
Tato diplomová práce se zabývá tématem: ?Pohybová aktivita pracujících osob se zaměřením na lékaře?. V teoretické části mé diplomové práce se soustřeďuji např. na oblast historie kineziologie, motoriku a její vývoj, faktory ovlivňující pohybovou aktivitu či nemoci způsobené pohybovou inaktivitou. Cílem praktické části práce je monitoring pohybové aktivity u lékařů z různých odvětví. Pro 100 lékařů, kteří se monitoringu zúčastnili byl vybrán dotazník IPAQ - long ke zjištění úrovně pohybové aktivity. V této skupině jsem zároveň oslovila 30 lékařů, kteří po dobu jednoho týdne měli individuálně nastavený pedometr a zapisovali svoji denní pohybovou aktivitu.
Význam arteterapie pro rozvoj osobnosti jedince s postižením zraku
WOHNIGOVÁ, Veronika
Bakalářská práce se zabývá významem arteterapie pro rozvoj osobnosti jedince s postižením zraku. Arteterapie patří mezi expresivní terapie. Cílem arteterapie je pomocí výtvarného umění změnit klientovo chování, myšlení a emoce. Základním diagnostickým prostředkem v arteterapii je kresba. Výhodou arteterapie je schopnost každého jedince se určitým způsobem výtvarně vyjadřovat. Arteterapie u osob zrakově postižených je primárně založena na způsobu práce, kterým se tito jedinci učí a zdokonalují výtvarně vyjadřovat. Bakalářská práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou část. Teoretická část se skládá ze tří hlavních kapitol. První kapitola vymezuje jednotlivé kategorie osob se zrakovým postižením. V poslední části této kapitoly jsou popsány možnosti kompenzace zrakového postižení a stručné přehledy kompenzačních pomůcek pro uvedenou cílovou skupinu dle stupně postižení. Druhá kapitola popisuje specifika vývoje u vrozeného a získaného zrakového postižení. Zrakové postižení jedince výrazně limituje v oblasti kognitivní, motorické a sociální. Z tohoto důvodu jsou tyto oblasti popsány v jednotlivých podkapitolách. Poslední blok teoretické části se týká arteterapie. Je zde definován pojem arteterapie, její cíle, formy a základní rozdělení výtvarných metod podle stupně zrakového postižení. Praktická část bakalářské práce obsahuje výzkumné cíle a výzkumné otázky. Ke sběru dat byl použit kvalitativní výzkum, který zahrnoval metody: analýzu dat, rozhovor pomocí návodu a zúčastněné pozorování. Výzkumného šetření se dobrovolně zúčastnili tři respondenti se zrakovým postižením žijící v Jižních Čechách. Cílem práce je kvalitativním šetřením zjistit, jaký význam má arteterapie pro osoby s postižením zraku. Tento cíl je dále rozpracován ve dvou dílčích cílech. První dílčí cíl je stanoven takto: Zjistit přínos arteterapie pro rozvoj motoriky horních končetin a hmatové percepce v jednotlivých složkách v souvislosti se stupněm zrakového postižení. V rámci zúčastněného pozorování jsem sledovala tyto 3 oblasti: koordinaci rukou, opozici palce a práci horních končetin. Ze získaných poznatků šetřeného souboru vyplývá, že hlavní přínos arteterapie pro osoby se zrakovým postižením v pásmu nevidomosti spočívá v procvičování hmatového vnímání, hmatové paměti a získávání zkušeností s jinými povrchy materiálů. U osob slabozrakých je limitovaný zrak stále dominantním smyslem. Z tohoto důvodu má arteterapie menší vliv na hmatové vnímání, ale významně napomáhá k rozvoji zručnosti. Druhý dílčí cíl zní: Zjistit přínos arteterapie pro socializaci osob se zrakovým postižením. Pod pojmem socializace jsem sledovala tyto oblasti: komunikaci, sebehodnocení a pohled na kvalitu života. Ze získaných poznatků šetřeného souboru bylo zřejmé, že velký přínos má arteterapie v oblasti komunikace. Samostatná tvorba a interpretace díla má vliv na rozvoj komunikace. V oblasti sebehodnocení se všichni z dotazovaných shodli v názoru, že zpočátku s výsledným artefaktem nebyli příliš spokojeni. V současnosti u sebe pozorují pokrok a zlepšování se ve tvorbě. Z hodnocení vlastních výtvorů respondentů lze usuzovat, jaký pohled zaujímají na kvalitu života. Ze získaných poznatků šetřeného vzorku vyplynulo, že jsou zde odlišné názory. Především se lišily názory u klientů s vrozenou nevidomostí, kteří jsou se svojí kvalitou života více méně spokojeni, a názorů klienta se získanou slabozrakostí. Bakalářskou práci lze použít jako studijní materiál vzhledem k úzkému zaměření na oblast oftalmopedie. Dále ji lze využít jako informační zdroj pro odbornou veřejnost, která se věnuje oblasti oftalmopedie nebo jako podnět k rozšíření vzdělávací nabídky institucím, které se zabývají uvedenou cílovou skupinou. Výsledky, které bakalářská práce přinesla, mohou sloužit jako návrh ke zpracování podmínek pro všestranný rozvoj smyslů u osob se slabozrakostí nebo jako námět k vypracování reálného využití Axmanovy techniky modelování v praxi.
Zjištění úrovně tělesné zdatnosti u zvolených fotbalových mužstev pomocí UNIFITTESTu 6-60
STROPEK, Michal
Cílem diplomové práce bylo zjistit a porovnat úroveň pohybových schopností a somatických charakteristik dvou mládežnických fotbalových týmu kategorie U14 (SK Dynamo České Budějovice a SK Slavia České Budějovice). Výkonnost všech hráčů jsme zjišťovali standardizovanou testovou baterií Unifittest 6-60 a výsledky jednotlivých disciplín jsme zpracovali a porovnali s populačním průměrem. Dále jsme srovnali výsledky týmů ve sledovaných testech mezi sebou. Pro náš výzkum jsme záměrně vybrali dvě mužstva z odlišné soutěžní úrovně a předpokládali jsme dosažení lepších výkonů u družstva z vyšší soutěže. Tento předpoklad se nám potvrdil. U testu vytrvalostní běh na 12 minut nastal statisticky významný rozdíl.
Porovnání mládežnických fotbalových týmů pomocí Unifittestu 6-60 u věkové kategorie U11 - SK Dynamo České Budějovice, AC Sparta Praha, 1. FK Příbram, Bohemians Praha 1905, SK Tochovice
BLÁŽA, Lukáš
Úkolem bakalářské práce je zjistit a porovnat úroveň pohybových schopností pomocí standardizovaného testu u pěti mládežnických fotbalových týmů. Testová baterie Unifittest 6-60 testuje hráče ve čtyřech různých cvičeních zaměřených na individuální pohybové schopnosti. Tyto testy všechna mužstva absolvují na konci přípravy, kdy by měly vykazovat nejvyšší stupeň trénovanosti. Všechna testování jsme provedli osobně. Po získání všech dat jsme výkony zpracovali do přehledných tabulek a grafů a následně porovnali týmy navzájem. Na konci práce následuje závěrečné zhodnocení a potvrzení či naopak vyvrácení předem daných hypotéz.
Zdravotně výchovné aspekty v bojových uměních
ŠVENDA, David
Práce specifikuje jednotlivé oblasti zdraví jedince, které mohou být ovlivněny cvičením bojových umění. Teoretická část charakterizuje jednotlivé složky zdraví a způsoby jejich ovlivňování. Následně poukazuje na konkrétní působení trénování bojových umění, s přihlédnutím k ovlivňování dětí mladšího školního věku. Praktická část přináší výsledky dotazníkového šetření, které je zaměřeno na ovlivňování psychiky a socializace cvičenců bojových umění daného věku. Výzkumné šetření bylo provedeno u rodičů šedesáti dětí, které se věnují těmto uměním. Výsledky ukázaly, že cvičení bojových umění ovlivňuje rozvoj osobnosti po psychické i sociální stránce.
Metody rozvoje jemné a hrubé motoriky u zrakově postižených dětí.
BROŽOVÁ, Pavla
Tématem této bakalářské práce jsou {\clqq}Metody rozvoje jemné a hrubé motoriky u zrakově postižených dětí``. V teoretické části jsem se zaměřila na objasnění pojmů zrak, vývoj zrakového vnímání a pak také zrakově postižené dítě. Dále jsem zde uvedla pojmy hrubá a jemná motorika, které jsem definovala ve vztahu k dětem se zrakovým postižením v předškolním věku. V praktické části práce se věnuji popisu cíle práce, metod výzkumu a vlastních výsledků. Cílem výzkumu bylo zjistit úroveň rozvoje jemné a hrubé motoriky u zrakově postižených dětí v předškolním věku a také u dětí v běžné mateřské škole. Dalším krokem bylo porovnání výsledků z obou mateřských škol. Hypotézu jsem si stanovila takto: Úroveň rozvoje jemné a hrubé motoriky je lepší u dětí v běžné mateřské škole než u dětí v mateřské škole pro zrakově postižené. Pro realizaci výzkumné části práce jsem zvolila kvantitativní typ výzkumu, techniku řízeného pozorování. Výzkum probíhal ve dvou mateřských školách v Českých Budějovicích. Jednou z nich byla mateřská škola pro zrakově postižené, druhou pak běžná mateřská škola. Celkem bylo provedeno 200 řízených pozorování. Výzkumný soubor se skládal z 50 dětí v předškolním věku. Výsledky výzkumu ukázaly, že rozvoj motoriky je u zrakově postižených dětí na vyšší úrovni než u dětí v běžné mateřské škole. V oblasti jemné motoriky se po porovnání výsledků projevily značné rozdíly mezi mateřskými školami. V oblasti hrubé motoriky rozdíly nebyly tak veliké. Hypotéza se mi tedy nepotvrdila. Uvedenou bakalářskou práci je možno využít jako studijní materiál pro studenty zdravotně sociální fakulty, neboť tato problematika není v žádné publikaci uceleně zpracována.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 154 záznamů.   začátekpředchozí145 - 154  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.