Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rozvoj fonologických a morfologických schopností dětí před nástupem do školy
DĚDOVÁ, Aneta
Tato bakalářská práce se zabývá rozvojem fonologických a morfologických schopností dětí před nástupem do školy. V teoretické části práce jsou popsány jednotlivé oblasti percepčně motorických funkcí, kognitivní funkce, fonologické a morfologické schopnosti, řeč i dyslexie. Jako součást práce byl proveden kvalitativní typ výzkumu. V rámci něho bylo otestováno testovou baterií osm pětiletých a dvě šestileté děti navštěvující běžnou mateřskou školu. Testová baterie obsahuje několik testů (zkoušek) zaměřujících se na testování úrovně zrakového a sluchového vnímání, znalostí, úrovně logického myšlení a prostorových představ, paměti, samotných morfologických schopností a artikulačních schopností. Výzkum ukázal, jaké oblasti z testové baterie způsobovaly testovaným dětem největší potíže. Následně na to jsou v práci uvedeny postupy, kterými mohou být problematické oblasti v rámci běžné mateřské školy rozvíjeny.
Prediktory čtenářského vývoje v kontextu rizika specifických poruch učení.
PUDÍKOVÁ, Jana
Diplomová práce se zabývá možnostmi predikce dyslexie u dětí mladšího školního věku. Práce je členěna do dvou částí části teoretické a části praktické. V úvodu části teoretické nahlížím do oblasti čtenářského vývoje. Nosnou konstrukci poté představují způsoby predikce čtenářského neúspěchu a následná diagnostika dyslexie. V tomto ohledu pracuji s dítětem předškolního věku a žákem na počátku školní docházky. Uvádím příklady několika prediktivních baterií. Teoretickou část uzavírám aktuálními informacemi o prevalenci dyslexie v České republice a v zahraničí. Část praktická navazuje na část teoretickou. Jejím obsahem jsou výsledky výzkumného šetření, ve kterém jsem prostřednictvím Souboru specifických zkoušek sledovala morfologické a fonologické schopnosti a způsob čtení u žáků druhého ročníku ZŠ. Hlavním cílem diplomové práce bylo zjistit, jaká je souvislost mezi výkonem ve čtení a morfologickými a fonologickými schopnostmi. Ke splnění cíle bylo použito testové metody kvantitativního výzkumu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.